Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

järkytyin!sain fb:ssä selville että kaverini

Vierailija
03.05.2013 |

joka on minua vuoden vanhempi on MUMMO! ei olla oltu tekemisissä vuosikausiin ja nyt näin hänestä kuvan lapsenlapsen kanssa! itse olen 36-v ja minulla on 1v ja 2v lapset. jotenkaan en vain saa millään mahtumaan sitä päähäni että hän on jonkun anoppi ja jonkun mummo! :D tuntuu niiiiin kaukaiselta asialta! huiiiiii :D

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuosta saa järkyttyä, järkystystäkin on olemessa niin erilaista ja eriasteista jos joku nyt ei ymmärrä....

Jossain päin maailmaa järkyttää varmaan länsimaalaisten ensisynnyttäjien kasvanut keski-ikä joka alkaa olla jo kolmenkympin tienoilla, oliko se Suomessa 27 vai 28 vuotta?!

itse sain esikoisen 30-vuotiaana joten vanha olin. On se hassua että miehenikin voisi olla jo ukki, jos olisi hyvin nuorena lapsen jo saanut...!

Vierailija
22/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tekee lapset ajallaan ;)

Näin sen on luontoäiti tarkoittanut.

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:48"]

joka on minua vuoden vanhempi on MUMMO! ei olla oltu tekemisissä vuosikausiin ja nyt näin hänestä kuvan lapsenlapsen kanssa! itse olen 36-v ja minulla on 1v ja 2v lapset. jotenkaan en vain saa millään mahtumaan sitä päähäni että hän on jonkun anoppi ja jonkun mummo! :D tuntuu niiiiin kaukaiselta asialta! huiiiiii :D

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:48"]

[/quote]

[/quote]

Niin, luontoäiti on myös tarkoittanut, että niitä lapsia syntyisi säännöllisesti koko hedelmällisen iän ajan ja osa niistä kuolisi sairauksiin tai elinkelvottomina.

Vierailija
24/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä "järkytyin" ollessani 20-vuotias, kun esikoiseni syntyi ja tätini tuli sitten vauvaa katsomaan ja kertoi olevansa raskaana ja että lapsi syntyisi puolenvuoden päästä. Lapsi on tätini ensimmäinen myöskin. Ja meillä on ikäeroa 22 vuotta..

Vierailija
25/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloitus kuulostaa siltä että hän on kovin tyytyväinen itseensä kun on vielä nuori "kuin parikymppinen" ja kaverinsa jo aikaisin ikääntynyt mummo.

No joo, munkin nuorekas äitini tuli mummoksi 38- vuotiaana ja minä olisin saattanut olla mummo samassa iässä, mutta ei sillä mitään tekemistä ole sen kanssa kuinka nuori on keholtaan ja mieleltään. Itse olisin mielelläni mummo jolle kosmetiikkamyyjät myy nuorten ihonhoitotuotteita ja papereita kysytään alkoa ostaessa ja jonka miehen ikä alkaa kakkosella:) Olisi kiva järkyttää ihmisiä mutta ei nuo omat lapset vielä ole alkaneet lisääntymään vaikka samanikäisiä ovat kuin itse kun tulin äidiksi.

Vierailija
26/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:52"]

Että ihan järkytyit..hohhoijaa

Minä viimeksi järkytyin, kun luin fb.stä, että kaverini oli ollut autokolarissa ja joutui pyörätuoliin.

Eri ihmisillä toki on erilaiset arvot, joten....järkyty ihan rauhassa, jos noin tavallinen asiasta saat shokin

[/quote]

Jos tuo kaverisi onnettomuus on kovin tuore juttu, ymmärrän kyllä että saatat olla "herkkänä" tuon järkyttyä -sanan käytön suhteen.

Aloituksen pointti ei ollut se että nyt on tapahtunut jotain hirrrrvittävän kaaaamean kamalaa mikä mullistaa koko elämän loppuiäksi. Järkyttyä -sanaa käytetään muulloinkin kuin katastrofien yhteydessä. Aloitus vaan nyt oli hengeltään kepeä, tuskin sillä oli tarkoitus ketään loukata.

Vierailija
27/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä järkytyin, kun olin esikoista odottaessani neuvolan äitiysvalmennuksessa (ei pelkkä synnytysvalmennus) ja siellä oli minua nuorempi 36-vuotias tuleva isoäiti odottavan tyttärensä mukana, kun muilla oli miehet mukana...

Vierailija
28/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17:lla välähtää:

Joo, jos luontoäitiä kuuleman pitää, niin kaikki me oltais hormonihuuruissa tehty ekat lapset kolme-neljätoistavuotiaina :D Ja kas kummaa, mites luontoäidillä meni hommat puihin, ku sain kuopukseni eka yrityksellä 39-vuotiaana!

Vierailija
29/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no selvennän vähän tuota 'järkytystäni'..millään tavalla se siis ei ole huono asia tms..se vaan yksinkertaisesti oli niin OUTO ajatus, kun aloin miettiä että jos oma elämäni olisi mennyt vähän toisin minä voisin itse olla tuossa tilanteessa! kun tähän asti on pitänyt vieläkin vähän 'outona' että omat vanhemmat on isovanhempia niin saatika että itse olisi.. :) ap

Vierailija
30/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, äitini tuli aikoinaan mummuksi 36 v ja 40v lapsenlapsia oli jo 3 ja neljäs l.lapsi syntyi hänen olessaan 44v. Minä olen äiti kaikille noille 4 l.lapselle, ensimmäiseni sain 18 vuotiaana. On muuten mukavaa olla 42v äiti, jolla on kolme täysi-ikäistä omillaan jo asuvaa lasta, nuorimmaisen ollessa 16 :) Mummu en harmikseni kuitenkaan vielä ole...

Vierailija
31/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 17:19"]

no selvennän vähän tuota 'järkytystäni'..millään tavalla se siis ei ole huono asia tms..se vaan yksinkertaisesti oli niin OUTO ajatus, kun aloin miettiä että jos oma elämäni olisi mennyt vähän toisin minä voisin itse olla tuossa tilanteessa! kun tähän asti on pitänyt vieläkin vähän 'outona' että omat vanhemmat on isovanhempia niin saatika että itse olisi.. :) ap

[/quote]

No sinä tarvitsisit varmaan sitten ammattiapua, jos olisit minun fb tuttuni. Mieheni on 37 v ja hänestä tuli vaari. Ei suinkaan meidän yhteisen lapsen vaariksi, mutta nuoruudensuhteen lapsi sai vauvan ja on nyt onnellinen vaari.

Pitäisikö ap.lle hälyttää katastrofiapua tällaisesta kamalasta uutisesta, että jotkut ihmiset tekee nuorena lapsia.

Vierailija
32/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ymmärrän fiiliksen. Mulla oli kans vähän kriisin paikka kun parhaasta kaverista tuli mummo (ollaan nelikymppisiä). Oli outo ajatus että mulla on mummo-kaveri :D. Siinä se illuusio nuoruudesta katosi.

Vierailija
33/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä sen sanoit: ILLUUSIO

Tuntuu, että vanhoilla äideillä jotka ovat saaneet lapsia vielä nelikymppisinä on jokin ihme illuusio omasta nuoruudesta.

Vierailija
34/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joillekin on hirveä ongelma, jos joku tuntee itsensä vielä nuoreksi 4-kymppisenä. Se tunne pitää äkkiä saada nujertaa, kun onhan se nyt hyvänenaika järkyttävää jos on mielestään nuori vielä 40-vuotiaana!

Vierailija
35/42 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nelikymppisenä on naisen elämä parhaimmillaan. Jotenkin siihen ei omassa päässä kuulu mummous :D. Ei kyllä omat lapsetkaan enää niin pieniä ole. Esikoinen on nyt seiskalla. Eihän se mahdottomuus olisi että itekin olisin parin vuoden päästä mummo, mutta en sitä tosiaan toivo. Kyllä mä odottelisin lapsenlapsia vasta kymmenen vuoden päästä.

-Se jolla on mummo-kaveri

Vierailija
36/42 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, en nyt ihan ymmärrä ap miksi mummona oleminen 40v, on sinusta niin mahdoton ajatus? Kyllä naisen elämä on 40 parhaimmillaan, omat lapset ovat jo täysi-ikäisiä ja lapsenlapsiakin on. Ei ainakaan oma elämäni ole loppunut mummuksi 37v tullessani, lapsenlapsiahan ne ovat eivätkä minun. Tämä menevä 40 nuorekas mummu lähtee kuukaudeksi nauttimaan aurigonlämmöstä miehensä kanssa Thaimaaseen, kun ei niitä omia pieniä lapsia enään ole ;)

Vierailija
37/42 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:55"]

No mie kyllä ymmärrän että tuommosesta uutisesta järkyttyy, kun helposti tuossa iässä vielä elää nuoruuden illuusiossa :)

Ite olen 43-vuotias, ja kyllä minua järkyttäis/yllättäis tieto siitä, että joku samanikäinen on jo mummo, saati että joku nuorempi - vaikka kuinka olis luonnollinen asia!

[/quote]

Sun ikäisiä mummoja on montakin. Miehen sisko on  50 ja sillä on jo montakin kouluikäistä lapsenlasta. Yhteensä lapsenlapsia taitaa hänellä olla kuusi. 

Nuorin tuntemani mummo on ollut 32-v, tai en tunne, mutta tiedän. Itse äidiksi 15-v ja tytär 17-v. 

Vierailija
38/42 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin kans fb stä että33 vee oli tullut mummoks

Vierailija
39/42 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 ja vanhin lapseni on 22-vuotias. En ole tulossa mummoksi vielä vuosiin, siltä vaikuttaa ja hyvä niin. Minusta paras ikä tulla äidiksi/isäksi on vähän alle 30-vuotiaana. Ja jos useampi lapsi hankitaan, niin se viimeinen joskus 35-vuotiaana. En näe mitään järkeä alkaa hankkia lapsia teini-iässä ja tulla mummoksi nuorena aikuisena. Se kaikki vanhentaa ihmistä hirveästi. Haluan tuntea olevani vielä yli 50-vuotiaanakin suht nuori, enkä jo rippikouluikäisen mummo!

Vierailija
40/42 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorien mummojen lapsilla on varmasti usein hyvin raskasta. Itse jos on nuoriäiti ja kaipaa välillä vapautta, mutta kun se mummokin on nuori ja viimein päässyt omista lapsista eroon ja haluaa mennä ja matkustella, niin vähiin siinä usein se mummon apu ja tuki jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi