Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset ei lopu! Apua!

Vierailija
03.05.2013 |

Kuukautiseni alkoivat puolitoista viikkoa sitten tiistaina ja loppuivat lauantaina.
Sunnuntaina alkoi tulla niukkaa ruskeaa vuotoa, joka jatkuu edelleen.
Ruskeaa vuotoa tiputtelee ihan kokoajan, ja joudun käyttämään pikkuhousunsuojia sen vuoksi. Tänään laitoin tampoonin hetkeksi sillä jatkuva vuota ärsyttää jo aikalailla.
Tamponin pois otettuani se oli yltäpäätä ikäänkuin ruskeassa valkovuodossa.

Mistä ihmeestä on kyse?

Sukupuolitauti ei voi olla kyseessä. Ja raskaanakaan en voi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 11v ja mulla oli kerran vähä vaille kolme viikkoa menkat. 👍

Sillee hyvin meni.

Oli just kesäloma ja mulla oli kaks kertaa menkat eli n. Neljä viikkoa siitä lomasta oli menkat. Oltiin Lapissa jossa kauppoja oli mailla halmein. En pystynyt uimaan koska uimapukuun on vaikea laittaa sidettä.

Vierailija
22/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuoto kesti runsaana kaksi viikkoa. Olin jo varaamassa aikaa lääkäriin, kun se sitten kuitenkin loppui. Sen jälkeen ajallinen kesto oli suht. normaali eli viikon verran, mutta selvä runsastuminen kyllä tapahtui. Aikanaan sitten kyllä syykin selvisi: minulta löytyi myooma kohdusta ja se aiheutti runsaan ja toisinaan myös kuulemma pitkittyneen vuodon. Kohtu poistettiin ja nautin elämästä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koskaan kuullu tamppooneista? Niiden kanssa voi uida.

Vierailija
24/26 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo oon samanikänen ja samassa tilanteessa. käytän e-pillereitä. miten sun tilanne on tällä hetkellä? sori jos kysyn liian hlökohtaisesti mutta alan olla huolestunu

Vierailija
25/26 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos e-pillereitä käyttäessä tulee outoja vuotoja muuten kuin niitä aloittaessa, usein on kyse siitä ettei pillerin hormonimäärä riitä pitämään kohdun limakalvoa sisällä koko laatan aikaa. Näin voi käydä esim. jos lihoo, silloin voi tarvita runsaampihormonisen pillerin kuin ennen. Samoin jotkut muut lääkkeet tai luontaistuotteet voi vilkastuttaa lääkeaineiden metaboliaa niin että pilleri ei toimikaan kuten ennen ja tulee vuotoja.

Muuten, hormoniehkäisyä käyttämättömillä yleisin tällaisen syy on ovuloimaton kierto, jotka on yleisiä erityisesti teininä ja toisaalta esivaihdevuosissa/vaihdevuosissa, mutta yksittäisiä voi olla missä iässä vaan. Ovuloimaton kierto voi aiheuttaa hyvin vaihtelevia vuoto-ongelmia sekä siksi kierroksi jolla ovuloimattomuus tapahtuu, ja vielä seuraavallakin. Toisaalta menkat voi alkaa liian aikaisin tai toisaalta voi mennä piiiitkään ennen kuin alkaa, kuitenkin PMS-vaivojen ja kipujen vaivatessa jo silloin kun menkkojen piti alkaa. Ja toisaalta voi olla muutaman päivän hassu lyhyt vuoto ilman kipuja, toisaalta voi olla myös erittäin runsas ja pitkäkestoinen vuoto. Itselläni tavallisen ovuloimattoman kierron oireilu on, että ovuloimattomalla kierrolla menkat alkaa jo 20-21. kiertopäivänä, ovat täysin kivuttomat ja niukat. Mutta sitten seuraava kierto voi olla pitkä ja kivut ja vuotaminen todella kovia.

Vierailija
26/26 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko vastata teille kaikille varoittavana asiana, että pitkittyneet kuukautiset voivat merkitä kohdun ulkoista raskautta. Hedelmöittynyt munasolu voi kiinnittyä munsjohtimeen, ja jos se repee on kiire sairaalaan ja kivut todella kovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän