Onko kellään kokemusta kantakalvon tulehduksesta?
Eli kysymys otsikossa
Kokemuksia, suosituksia, hoitoa, parantumista?
Ja kyllä olen googlannut, haluaisin vain ihan oikeita kokemuksia ihmisiltä?
Kantakalvon kiputila eli plantaarifaskioosi?
Kommentit (8)
Kiitos vastauksestasi.
Oman vammani onnistuin aiheuttamaan liukastumalla ja nitkauttamalla jalkaa. Ajattelin että poistuisi itsestään levolla mutta seisomatyössä ei tunnu helpottavan. Pitääkin kokeilla tuota tukisidettä.
Mulla oli tuo. Kunnollista tulehduskipulääkettä ja sit semmonen apteekista saatava kantapäänalunen tms., niin siitä se paranee.
Mulla auttoi eniten korkkareilla käveleminen, koska ei painoo tullu sit niin paljo kantapäälle :o
Suht hitaasti parani mut kuitenki parani.
Miulla ollut vuosia, ei parane, mikään ei auta
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 22:41"]
Miulla ollut vuosia, ei parane, mikään ei auta
[/quote]
Hui! Mulla on ollut reilu puoli vuotta, toivottavasti sentään joskus paranee.
Kylmää ja särkylääkettä. Mutta kyllä mulla kesti silti pari kuukautta, ja uusii aika helposti. Pidä huoli että sulla on hyvät kengät!
Kutonen jatkaa, olen saanut kortisoniakin, ihan turhaa. Olen seisomatyössä eli ei ainakaan auta asiaa, aamuisin liikkeellelähtö todella hankalaa. Sellaisia kenkiä, jotka olis hyvät en ole vielä löytänyt, suurin osa huonoja jotkut vähän parempia. Kaikki geeli kantalappuset yms. On ihan pelleilyä, ei mitään apua.
Minulla vaivaan auttoi tukiside, jolla sain jalan oikeaan asentoon yön ajaksi (nilkka koukkuun), lisäksi kylmä helpotti tulehtunutta kipua, burana-kuurin puputin myös. Kolme-neljä yötä meni hieman huonosti nukkuessa, päivällä tuo ei liikkuessa niin vaivannut. Mutta olin kyllä iloinen kun kipu vihdoin hellitti. Vaivan syyksi analysoin uudet kengät, joita käytin äkkiseltään paljon, olisiko pohjassa ollut joku minun jalalle sovelumaton rakenne...