Miksi palstan mukaan lapsuudessa koulukiusanneiden pitäisi kärsiä vielä aikuisenakin?
Oletteko jääneet lapsen tasolle? Ihmiset kasvaa ja moni oppii teoistaan. Tekisi toisin jos voisi muuttaa menneisyyden.
Kommentit (44)
Miksi lapsuudessa kiusattujen täytyy kantaa niitä haavoja mukanaan hautaan asti?
Ei kaikki koulukiusaajat kasva ja opi virheistään.
Jos oikeasti katuu ja pyytää anteeksi, saakoot anteeksi. Jos esittää teatterianteeksipyynnön saadakseen huomiota, sitten ei. Jos on jäänyt samalle mädänneelle tasolle kuin mitä oli nuorempana, anteeksiantoa ei tule. Ei kaikki kehity.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä heitä vain palkitaan niistä ominaisuuksista, ja siksi monista tulee toimitusjohtajia ja muita vastaavia vallankäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamista ei ole olemassakaan. On vain yliherkkiä ihmisiä, jotka kuolevat ensimmäisenä kun todlelinen konflikti tai haaste tulee eteen. Yliherkät aivot ovat biologinen oikku, jonka luonto korjaisi pois jo varhaisessa vaiheessa ilman tätä sairasta hyvinvointimaailmaa.
No en tiedä. Onko se sitten hyvä että joku kiusattu menettää hermonsa ja korjaa pois kiusaajansa vaikka väen valloin?
Joskus luin täältä, kun joku entinen koulukiusattu toivoi että kiusaajansa lapsi tulisi kiusatuksi.
Minä en ymmärrä tuollaista. Kostoksi toivotaan, että joku joka ei ole millään tavalla ole syyllinen omaan oloon, kärsisi samalla tavalla kuin itse on kärsinyt.
Minä olen itse kiusattuna ollut, ja toivon todella että entisen koulukiusaajat ovat kasvaneet ja muuttuneet, ja kasvattavat lapsensa paremmin kuin heidät on aikanaan kasvatettu.
Voisi sanoa, että täällä kiusataan kiusaajia.
Vinkki:
Olkaa välittämättä kiusaajista niin voitte paremmin (tehkää kiusaajista mitättömiä toimimalla noin)
Vierailija kirjoitti:
Vinkki:
Olkaa välittämättä kiusaajista niin voitte paremmin (tehkää kiusaajista mitättömiä toimimalla noin)
“He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster . . . when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you”
― Friedrich Nietzsche
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki:
Olkaa välittämättä kiusaajista niin voitte paremmin (tehkää kiusaajista mitättömiä toimimalla noin)“He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster . . . when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you”
― Friedrich Nietzsche
Suomeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä heitä vain palkitaan niistä ominaisuuksista, ja siksi monista tulee toimitusjohtajia ja muita vastaavia vallankäyttäjiä.
Nojoo mutta onko se toimarin homma sitten jotenkin ihailtavaa? Haluaisitko oikeasti olla toimitusjohtaja tai päättäjä?
En minä ainakaan osaa tuntea sellaista sosioekonomista kateutta.
Ne joilla on paljon rahaa, niillä on kyllä paljon vastuutakin. Ei se raha tyhjästä tule. Itse olen mieluummin tällainen palkollinen vaan. Saisi kyllä olla vähän parempi palkka, mutta näillä mennään ja olen vähään tyytyväinen.
Fiksusti kun elää tulee vähälläkin toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki:
Olkaa välittämättä kiusaajista niin voitte paremmin (tehkää kiusaajista mitättömiä toimimalla noin)“He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster . . . when you gaze long into the abyss the abyss also gazes into you”
― Friedrich Nietzsche
Suomeksi?
Tarkoittaa sitä että kiusatun on erittäin helppo muuttua sitten jälkeenpäin itse kiusaajaksi ja "kostaa".
Vierailija kirjoitti:
Vinkki:
Tietysti on tapauksia, jolloin toi ei toimi, mutta silloin tällöin haukutuksi tuleminen, joka ei ole jatkuvaa (nimittelyä sun muuta) niin ei kannata pahoittaa siitä mieltä.
Jotkut voivat satuttaa sanoillansa tarkoittamatta satuttaa. Jotkut taas yrittää kiusata, mutta voivat lopettaa kiusaamisen, kun huomaavat sen kiusaamisen olevan tehotonta.
Sitten on niitäkin kiusaajia, jotka ovat täysin mulkkuja. Näille voi sanoa takaisin pahasti, toivottamatta kummiskaan kuolemaa tai vastaavaa.
Entropia. Kerran pirstaleiksi isketty astia ei ehjäänny, vaikka odottaisimme ikuisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo mutta onko se toimarin homma sitten jotenkin ihailtavaa? Haluaisitko oikeasti olla toimitusjohtaja tai päättäjä?
En minä ainakaan osaa tuntea sellaista sosioekonomista kateutta.
Ne joilla on paljon rahaa, niillä on kyllä paljon vastuutakin. Ei se raha tyhjästä tule. Itse olen mieluummin tällainen palkollinen vaan. Saisi kyllä olla vähän parempi palkka, mutta näillä mennään ja olen vähään tyytyväinen.
Fiksusti kun elää tulee vähälläkin toimeen.
Tässä mitään sosioekonomista kateutta tunneta, vaan kannetaan huolta siitä että miksi päättäviin elimiin valitaan/valikoituu narsistisia luonteenpiirteitä omaavia henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamista ei ole olemassakaan. On vain yliherkkiä ihmisiä, jotka kuolevat ensimmäisenä kun todlelinen konflikti tai haaste tulee eteen. Yliherkät aivot ovat biologinen oikku, jonka luonto korjaisi pois jo varhaisessa vaiheessa ilman tätä sairasta hyvinvointimaailmaa.
Elämäni suurimpia pettymyksiä on ollut se kun tajusin, että kiusaaminen ei katso ikää, eikä koulutodistuksen keskiasrvoa (=lukiossa, jonne vaaditiin yli 9,1 keskiarvo kiusattiin myös) tai myöhempää asemaa Eräs kohtaamani kiusaajia, jonka silmätikuksi en itse onneksi joutunut oli professori, joka vaikutti saavan ilm. tyydytystä siitä kun hän sai laukoa sovinistisia ja rasistisia mielipiteitään ja kommenttejaan, eriyisesti heille jotka vaikutivat kaikkein epävarmemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki:
― Friedrich Nietzsche
Suomeksi?
J.A. Hollon suomennoksessa se on käännetty: Joka taistelee hirviöitä vastaan, katsokoon, ettei hän itse muutu siinä hirviöksi. Ja kun katsot kauan pimeyteen, katselee myös pimeys sinuun.
(Alkuperäisversion abyss, joka tuossa on käännetty pimeydeksi, on pikemminkin pohjaton tyhjyys.)
Kaikki eivät kasva eivätkä opi. Istuin kerran iltaa parikymppisen pariskunnan kanssa, joka muisteli nauraen sitä, kun olivat olleet koulukiusaajia. "Mulla oli oikeastaan tapana yllyttää sitä pääkiusaajaa, hahhaa!" Ei mitään katumusta tai ajatusta siihen suuntaan, että olisi tullut tehtyä jotakin pahaa ja väärää. Tuolloin tajusin, että ne koulussa suositut tyypit voivat olla koko ikänsä täysiä mulk kuja. Oli viimeinen kerta, kun hengasin tämän pariskunnan kanssa.
Mielestäni se on paha, jos kiusattu jää
"tuleen makaamaan".
Täällä, jotka yrittää tsempata tulee vain lytätyiksi.
Pelkästään jatkuvalla itkemisellä asiat eivät muutu hyvään suuntaan.
Ei ne kiusaajat mitään opi. Jos on luonteeltaan kusipää lapsena, niin valitettavasti näin on usein aikuisenakin.
Minua eniten ihmetyttää tai oikeastaan pelottaa se ilmiö, että internetin kommenteissa kiusaavaa lasta nimitellään ja kirjoitetaan kommentteja, joissa kiusaajia kehoitetaan menemään vankilaan tai hyppäämään alas sillalta. Katsoin kerran videon ala-aste-ikäisen koulukiusaajan anteeksipyynnöstä ja kommentit olivat täynnä juuri näitä vankila ja itsemurha kirjoituksia, joissa oli valtava määrä tykkäyksiä. Toivoin todella, ettei lapsi ikinä lukenut niitä.