Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies puhuu selän takana..

Vierailija
02.05.2013 |

Olen töissä naisvaltaisella alalla ja meillä on melko pieni työyhteisö. Pomo puhuu alaistensa asioista julkisestu työpaikalla sekä kahdenkeskisesti kokeneemman henkilön kanssa, keneen luottaa. Puhuu selän takana pahaa alaisistaan, ei koskaan anna palautetta suoraan kasvotusten.. Kiroaa työmääräänsä ja harva päivä uhkaa lähteä lätkimään, ikään kuin sympatiaa hakisi.. Mitä tästä ajattelette?Mitä tehdä asialle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh..kiitos asiallisista vastauksista!

Ap

Vierailija
2/9 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulle... Ei varmaan suoraan kannata esimiehelle mennä sanomaan. Mitenkä olisi lähestyminen hänen esimiehelleen? Etenkin jos joku muukin työpaikalla on samaa mieltä. Oletko kirjottanut ylös tapahtumia? Siitä voisi olla apua kun/jos asia menee eteenpäin. Ja onko vaikea vaihtaa työpaikkaa? Se voisi olla ratkaisu myös. Pitkä ja kivinen on työ kun omasta esimiehestään valittaa... Valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita esimiehen esimiehelle. Esimiehellä on ASEMA, joka velvoittaa. Siksi esimies saa mm. suurempaa palkkaa, että hän kantaa vastuun, myös käytöksessä ei ole niin suurta vapautta kuin normityöntekijällä. Esimies ei voi puhua paskaa omista alaisista omille alaisilleen seläntakana. Tämä jos jokin, on huonoa johtajuutta ja oman aseman unohtamista.

Jos esimiehesi käyttäytyy noinkin lapsellisesti (leikkii martyyria, puhuu ja juoruaa seläntakana) niin enpä usko, että on tarpeeksi fiksu ja kypsä ottamaan suoran palautteen vastaan rakentavasti... Joten mene asiallisesti, ja rauhallisesti konkreettisten esimerkkien kera (väitteidesi tueksi) hänen esimiehen juttusille. Ja muista varata aika etukäteen ja käyttäydy ehdottoman rauhallisesti, kiihkottomasti ja fiksusti! Mitä fiksumpi SINä olet tapaamisessa sitä uskottavampi sinä olet. Epäasialliseen käytökseen on puututtava. Oli sitten kyseessä alainen tai esimies.

Vierailija
4/9 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimieheni haukkui mut pystyyn muutama päivä sitten siksi että jouduin jäämään kotiin hoitamaan sairasta lastani. Otin sitten asian hänen kanssaan puheeksi, kerroin että mulla on tosi paha mieli. Esimieheni pyysi anteeksi ja alkoi itkemään ja pyysi anteeksi. Hänen tapauksessaan se johtui siitä että hänellä on paha työstressi, mutta onneksi puhumalla voi selvittää asiat.

Vierailija
5/9 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele nyt, Michael Monroe näyttää ihan rupsahtaneelta Madonnalta. Kyllä sun asiat on siihen verrattuna paremmin.

Vierailija
6/9 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis semmonen ongelma että mietin vaan että mitä noi sideharsot on ja mitä niillä tekee vauvankasvatuksessa? 

Vierailija
7/9 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sulla on työpaikka, kaikilla ei ole.

Otapa asia työpaikalla puheeksi, tuottaa enemmän tulosta kuin täällä.

Vierailija
8/9 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n pointti kai oli, miten se kannattaa ottaa esille. Puhumalla esimiehelle? Yksin vai porukalla? Puhua vai lähettää kortti? Kertoako suoraan esimiehen esimiehelle?

Kurja tilanne, AP. Mulla ei ikävä kyllä ole ratkaisua, miten tuon saisi loppumaan, mutta selvää on se, että loppumaan se pitäisi saada. Toivottavasti keino löytyy.

Vierailija
9/9 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelmas ei ole mitään mun ongelmaan verrattuna:

Syön sipsejä sängyllä ja surffaan av-palstalla samaan aikaan. Mun käsi ei mahdu Pringles-purkkiin ja jos kallistan purkkia, muruset valuu sänkyyn.

NYT ON HYVÄT NEUVOT KALLIIT!