Työkykyneuvottelu tulossa, onko kellään kokemusta
Osallistuu esihenkiö, työterveyslääkäri ja tietysti minä. Miten kannattaa valmistautua?
Kommentit (14)
Valmistaudu hyvin. Mieti, minkälaisia mukautuksista tarvitset töihin ja millaiseksi ajaksi. Oletan että olette niistä puhuneet ja sopineet työterveyslääkärin kanssa. Perustele hyvin ne mitä tarvitset, erityisesti siitä näkökulmasta miten ne hyödyttää työnantajaa. Kerro myös tarvittaessa riskitekijät (esimerkiksi tyyliin hissitön rakennus ja murtunut jalka). Lue tarvittaessa työnantajan vastuista ja velvollisuuksista, erityisesti jos on mahdollista työnantajan heittäytyvät hankalaksi. Korosta että tämä on väliaikaista (jos näin on) ja haet kestäviä ratkaisuja. Kannattaa olla myös tietoinen siitä, mikäli muut ovat saaneet vastaavia mukautuksia vastaavilla syillä (työnantajan kohdeltava tasapuolisesti)
Juuri tuo, että mikä on tilanteesi ja mitä tarvitsisit työnantajalta, jotta tuetaan työssäkäyntiä ja työkykyä. Esim omalla kohdallani tietyt työtehtävät sovittiin että jätetään pois ja muut hoitaa. Siinä tilanteessa lähinnä minä itse olin joka tietää mitkä työtehtävät ovat pahimpia terveydelleni.
Luottamushenkilön tai työsuojeluvaltuutetun voi myös kutsua mukaan sinun aloitteestasi. Varsinkin jos se asiaan sopii ja/tai jos olettaa että työnantaja saattaisi änkyröidä joistain asioista.
Noita ei pidetä muille kuin Saikuttaja-Pro :lle. Kannattaa alkaa jo harjoitelemaan sitä CV :n kirjoitusta. On näköjään TA-päädysssä kiintiö täynnä APn sluibaamista.
miksi tuollaisille palkkaa maksetaan, kun satojatuhansia työkykyisiä työnhakijoita odottaa työpaikkaa
Vierailija kirjoitti:
miksi tuollaisille palkkaa maksetaan, kun satojatuhansia työkykyisiä työnhakijoita odottaa työpaikkaa
Kukaan ei kyllä valitse heikentynyttä työkykyä osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Noita ei pidetä muille kuin Saikuttaja-Pro :lle. Kannattaa alkaa jo harjoitelemaan sitä CV :n kirjoitusta. On näköjään TA-päädysssä kiintiö täynnä APn sluibaamista.
Noita pidetään aina jos on esimerkiksi mielenterveysongelmien takia ollut sairaslomalla. Nykyään jos on ollut tietyn ajan sisällä x määrän poissaoloja vaikkapa flunssan vuoksi, on useimmilla työpaikoilla käytössä varhaisen tuen malli, eli kirjoitetaan ja lähetetään työterveyshuoltoon kyselymuistio poissaolon syystä ja miten sitä jatkossa voisi ehkäistä. :')
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi siis työnantajakaan sellaista valitsisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että pihalle vaan jos sattuu vaikkapa masennukseen sairastumaan? Tosi terve ajattelutapa sulla. Miksipä sitä ketään kuntouttamaan takas työkykyiseksi, tulos tai ulos?
Usein osallistuu myös työterveyshoitaja, joka tekee muistion. Oletko etukäteen puhunut asioistasi työterveyshuollossa kunnolla? Jos kukaan ei oikein tiedä mitään, aika menee hukkaan. Luottamushenkilön voi kyllä pyytää mukaan. Riippuu kovasti siitä, millainen asiasi on. Hyvä, että mietit etukäteen, mutta älä jätä asiaa vain itsesi varaan.
Jaa niinkö. Mä olin sellaisessa aivoleikkauksen jälkeen. Teen töitä 70%:na.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että pihalle vaan jos sattuu vaikkapa masennukseen sairastumaan? Tosi terve ajattelutapa sulla. Miksipä sitä ketään kuntouttamaan takas työkykyiseksi, tulos tai ulos?
Juu huvittavia nuo jotka kuvittelevat että jokaiseen asiantuntijapestiin voi parissa viikossa perehdyttää uuden henkilön ja niitä on ihan jonoksi asti odottamassa 🤣🤣
Eipä siihen oikeen voi mitenkään valmistautua. Mieti kuitenkin mitä et pysty tekemään omassa työssäsi, minkälaisia apuvälineitä, muutoksia tarviisit, jotta pystyisin työhön, Minkälaista työtä pystyisit ehkä tekemään, jos sinulle löytyisi muuta työtä. Tarvitsetko lepoa muutaman työtunnin jälkeen. Ym.ym. Rennosti vaan kokoukseen, hyvin siellä menee.