Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö joku teillä töissä liian nopeasti töitä?

Vierailija
07.07.2020 |

En ole ikinä ollut töissä, jossa olisi valitettu jonkun olevan liian tehokas.
Tulipa sekin päivä vastaan. Kollega oli saanut kahden viikon työt tehtyä viikossa. Samoja töitä tekee useampi. Esimies ja muutama muu päivitteli useaan otteeseen ettei kyse ole mistään kilpailusta, kun ei ole mitään tulospalkkaustakaan.

Mitä sillä on väliä mihin tahtiin kukin tekee työnsä kunhan on tyytyväinen ja tekee niitä töitä eikä valita?
Itse en ollut niin tehokas tekemään, koska oli muita juttuja. En tiedä nyt viitsinkö ylittää tavoitetta ettei tule sanomista.

Miksi työpaikoilla kytätään toisten tekemistä myös positiivisissa asioissa ja latistetaan tekemistä? Eikö voisi positiivisen kautta tehdä ja sanoa, että jokainen tekee omaan tahtiin. Tylsästä työstähän voi saada edes jotakin huvia itselleen kun haastaa omaa tekemistään.

Mites teillä muilla?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran sosiaalityöntekijän sijaisena, tt-tukipäätöksissä siis ja vielä vähän hankalimmissa. Parin viikon jälkeen kollegat alkoivat huomautella, että teen liian nopeasti työt... Olin huolellinen, tarkka ja tapasin asiakkaita säännöllisesti, ilmeisen pidettykin vielä muuten. Onneksi oli sijaisuus. Ihan hullua!

Vierailija
22/22 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla alalla nopeus on vain plussaa. Toki on niitäkin, jotka käyttävät työpäivästä suuren osan turhanpäiväiseen jutusteluun ja himmailuun ja häiritsevät sillä myös niiden tehokkaiden työskentelyä. Toisesta ääripäästä tiedän kyllä yhdenkin supertehokkaan ihmisen, joka kovasti kehuskelee tehokkuudellaan, mutta työn jälki on sen mukaista. Muut joutuvat hänen töistään korjailemaan punakynän kanssa ihan perusasioita. Itselle se olisi kyllä todella noloa, mutta tämä tehopakkaus viis veisaa ja jatkaa samaan malliin hutilointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi