Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen liian herkkä nykyajan deittailumaailmaan

Vierailija
07.07.2020 |

Tuntuu että ihmiset ei enää etsi mitään pysyvää, ihmiset ovat ikäänkuin kertakäyttökamaa. Pelottaa ja kauhistuttaa tälläinen koska itse olen aina ollut kovin herkkä ja sitoudun 100% yhteen ihmiseen. Haluan jotain pysyvää mikä kestää läpi elämän. Onko muita?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin. Minun virheilläni ei kauppoja tule, joten en enää deittailua harrasta. Elän vain elämääni niin kuin haluan ja tutustun ihmisiin arkisissa tilanteissa. Jos joku tällainen kohtaaminen joskus syvenee molemmin puolin joksikin muuksi, siinä on sitten minulla parin löytämisen mahdollisuus. Oikeastaan tällaisesta kuviosta nautinkin enemmän kuin "deitti-työhaastatteluista".

Noissakin tilanteissa voi tulla ghostatuksi. Vaikka puolen vuoden tapailun päälle. Kokemusta on.

Vierailija
42/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samaa mieltä ap kanssa. Itse menin OkCupid puolelle ja vietin siellä 2vuotta ilman treffejä ennen kuin täydellinen henkilö minulle tuli vastaan.

Pakko sanoa että OkCupid arvojen kysely ja niiden vertailu on parasta mitä nettideitti maailmassa voidaan tarjota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo vuosia ollut yhdessä mieheni kanssa, mutta olen monta kertaa ajatellut, että jos meille tulisi ero, niin en varmasti lähtisi Tinderiin tai mihinkään deittipalveluun. Syynä juurikin tässä ketjussa luetellut asiat. Olen niin herkkä, että hajoittaisin itseni sellaisessa deittailussa todella nopeasti. Ennemmin sitten elelisin rauhassa itsekseni ja jos joku mukava mies tulisi vastaan, niin hyvä, mutta tietoisesti en lähtisi masentamaan itseäni Tinderissä tms. Itse asiassa tähänkin asti kaikki parisuhteeni ovat löytyneet reaalimaailmasta, minulla ei ole koskaan ollut profiilia missään deittipalvelussa. Toisaalta kyllä tiedostan senkin, että netti on nykyisin se juttu ja lähinnä siellä ihmiset kai nykyisin toisiaan kohtaavat. No, siitä huolimatta en siihen touhuun lähtisi.

Ei siltä välty vaikkei mene Tinderiinkään. En ole koskaan ollut Tinderissä tai vastaavissa ja ihan samalla lailla tullut ghostatuksi arjessa kohtaamieni tyyppien kanssa kuin ketjussa Tinderin kautta tulleetkin.

Tietysti myös livenä lähestyvä tyyppi voi paljastua ghostaajaksi, mutta uskoisin sen kuitenkin olevan harvinaisempaa. Tinderissä kommunikaatio perustuu ainakin aluksi hyvin pitkälti viestittelyyn ja siellä on vaikea ottaa selvää, mitkä toisen aikeet todellisuudessa ovat. Kaikenlainen vedättäminen on todella helppoa sitä kautta. Livenä kohdatessa ihmisestä selviää välittömästi paljon enemmän. Yleensä ihmisillä on aika korkea kynnys lähestyä livenä, joten jos joku niin tekee, kiinnostus tuskin on kovin matalalla tasolla. Mutta joo, edelleen, poikkeuksia on aina.

Vierailija
44/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin. Minun virheilläni ei kauppoja tule, joten en enää deittailua harrasta. Elän vain elämääni niin kuin haluan ja tutustun ihmisiin arkisissa tilanteissa. Jos joku tällainen kohtaaminen joskus syvenee molemmin puolin joksikin muuksi, siinä on sitten minulla parin löytämisen mahdollisuus. Oikeastaan tällaisesta kuviosta nautinkin enemmän kuin "deitti-työhaastatteluista".

Noissakin tilanteissa voi tulla ghostatuksi. Vaikka puolen vuoden tapailun päälle. Kokemusta on.

Arjessa pidemmällä aikavälillä eikä heti seurustelumielessä tutustuessa vain saa paremmin selville, onko ihminen kunnollinen vai keskenkasvuinen ghostaaja ja pelaaja. Syvemmin valitsen tutustua vain ensimmäiseen tyyppiin.

Vierailija
45/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten? Eläkää yksin ja kuolkaa yksin. Mitä hittoa te siitä täällä ulisette jos kerran 60 00 ylijäämämiestä ei kelpaa

Vierailija
46/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelitko yläasteella koskaan niille......aivan kovaääniset mopopojat veivät sydämesi.425

Milloin ajattelit alkaa elämään tätä päivää?

Olen minäkin menneisyyteni muokkaama, ja onnekseni tajusin alkaa irtautua omasta menneisyydestä ensin lukion alkaessa, uudestaan ammattikoulussa ja vielä kolmannen kerran teknisessä oppilaitoksessa. Samaa olen jatkanut jokaisen uuden työpaikan tai tilanteen muuttuessa.

Koskaan en varsinaisesti deittaillut, ja muutaman lyhyen parisuhteentyngän jälkeen lopetin parisuhteen etsinnän vuosiksi. Nyt olen tapaillut niin kiinnostavaa naista, että muistan ja ymmärrän mitä hyvältä suhteelta voisi saada. En suosittele katkeroitumista ja maailmasta vetäytymistä, ainakaan vuosiksi, kuten minulle kävi. Älkää lähtekö muiden peleihin mukaan vaan tutustukaa ihmisiin ja hyväksykää se, että se voi tuoda myös tuskaa, mutta myös suurta iloa ja onnea. Avoimin mielin mutta rajansa pitäen.

En ala ikinä elämään "tätä päivää"

Nykyaika on pelkä vitsi.

Vierailija
47/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko deittailla. En minäkään deittaillut vaikka esim tinderissä olin. Ihmisiin voi vaan koittaa tutustua sielläkin. Jos ei etene niin kuin sinä haluat niin annat sen ihmisen jatkaa omiaan ja sinä jatkat omiasi.

Vierailija
48/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää jaksa edes lukea näitä naisten tarinoita missä ovat panettaneet itseään jollain kusipäillä ja sitten vinkuvat ghoustausta tai kun pettävät. Yritin tapailla tällästa naista joka on itsensä rikkonut tollaseen kusipäähän, mutta ei siitä mitään tule. Se hyvä juttu tässä palstassa on kun lukee näitä juttuja täällä niin ei edes tee mieli naista. Virtuaalista antabusta naisia kohtaan.

T: Tavallinen päihteetön mies

Lueskellut tämmöistä kommentointia Toisaalla, ja jatkuvasti toistuu sama kaava: kun nämä miehet riittävästi avautuvat, niin sieltä omasta menneisyydestä löytyy samantyyppistä kpäisyyttä. Silti sokeus omalla kohdalla ja kollektiivisesti muiden kirjoittajien kanssa säilyy, ja naiset ovat pilanneet itsensä pettäjämiehillä, mutta miehet itse ovat parisuhdemateriaalia.

Vierailija
49/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Onneksi löysin japanilaisen miehen, joka oli juuri muuttanut Suomeen eli ei vielä tuntenut länsimaista deittailukultturia. Sitä edellinen (ensimmäinen) tapailukumppani ghostasi, josta meni pari vuotta päästä yli.

Mies ghostasi ja meni pari vuotta päästä yli. 😂 ny pikkasen realismia tähän touhuun, jos miehet pertyisivät vuosiksi Tinderissä saaduista pakeista, niin sille nauraisi harakatkin eikä täällä deittailisi enää kukaan.

Vierailija
50/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää jaksa edes lukea näitä naisten tarinoita missä ovat panettaneet itseään jollain kusipäillä ja sitten vinkuvat ghoustausta tai kun pettävät. Yritin tapailla tällästa naista joka on itsensä rikkonut tollaseen kusipäähän, mutta ei siitä mitään tule. Se hyvä juttu tässä palstassa on kun lukee näitä juttuja täällä niin ei edes tee mieli naista. Virtuaalista antabusta naisia kohtaan.

Lueskellut tämmöistä kommentointia Toisaalla, ja jatkuvasti toistuu sama kaava: kun nämä miehet riittävästi avautuvat, niin sieltä omasta menneisyydestä löytyy samantyyppistä kpäisyyttä. Silti sokeus omalla kohdalla ja kollektiivisesti muiden kirjoittajien kanssa säilyy, ja naiset ovat pilanneet itsensä pettäjämiehillä, mutta miehet itse ovat parisuhdemateriaalia.

Kerro nyt joitain esimerkkejä tuosta piilevästä kusipäisyydestä.

Vierailija
51/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Onneksi löysin japanilaisen miehen, joka oli juuri muuttanut Suomeen eli ei vielä tuntenut länsimaista deittailukultturia. Sitä edellinen (ensimmäinen) tapailukumppani ghostasi, josta meni pari vuotta päästä yli.

Mies ghostasi ja meni pari vuotta päästä yli. 😂 ny pikkasen realismia tähän touhuun, jos miehet pertyisivät vuosiksi Tinderissä saaduista pakeista, niin sille nauraisi harakatkin eikä täällä deittailisi enää kukaan.

Jotkut miehet ihastuvat muutamasta tapaamisesta niin, että sitten nuollaan haavoja ja pitkään. Ei tämä näytä olevan mitenkään sukupuolisidonnaista. eri

Vierailija
52/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittailu on turn off. Jos on pakko mennä treffeille vain treffien takia eikä siksi että ihminen kiinnostaa. Tai sitten on jatkuvasti kiinnostunut eri ihmisistä jolloin taas on tunteiden tuuliviiri.

Vierailija
53/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelitko yläasteella koskaan niille......aivan kovaääniset mopopojat veivät sydämesi.425

Missä landella olet kasvanut? Minä kasvoin eteläsuomalaisessa pikkukaupungissa, ja ei siellä kyllä kukaan millään mopoilla ajellut. Vähän junttina olisi mopopoikia pidetty. Aijoo, ja minä en ainakaan jutellut minkäänlaisille pojille - olin aika hiljainen ja ujo tyttö. Eikä kukaan toisaalta tullut juttelemaan minunkaan kanssani.

Mutta vaikka olisi tullutkin, niin eihän sillä mitään merkitystä olisi nykypäivän deittailun kannalta.

Se lande mopopoikineen on monelle mieluisa paikka asua.

Vierailija
54/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menneisyydessä ghostaamista ja naisten kusettamista mm väittämällä että haluaa parisuhteeseen vaikkei se ole ollut totta. Rankan eron jälkeen seurusteltu useamman kanssa (ilman että naiset ovat tienneet olevansa tämmöisessä kuviossa). Oman kiltteyden ja monogamisesta suhteesta haaveilun jankkaamista, vaikka hetken päästä unelmoidaan naisten jallittamisesta ja kertakäytöstä. Pettämistä aiemmissa parisuhteissa, mutta naisten epäluuloisen asenteen kritisointia jos tuo tulee ilmi.

Ja sitten yhdessä valittamista kuinka inhottavia naiset ovat ja joutuu olemaan yksin, vaikka oltais niitä kunnollisia miehiä.

Vierailija
55/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyyppi ghostaa, niin asiahan on sillä selvä. Hän ei ole kiinnostunut ja se siitä.

Vierailija
56/58 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo vuosia ollut yhdessä mieheni kanssa, mutta olen monta kertaa ajatellut, että jos meille tulisi ero, niin en varmasti lähtisi Tinderiin tai mihinkään deittipalveluun. Syynä juurikin tässä ketjussa luetellut asiat. Olen niin herkkä, että hajoittaisin itseni sellaisessa deittailussa todella nopeasti. Ennemmin sitten elelisin rauhassa itsekseni ja jos joku mukava mies tulisi vastaan, niin hyvä, mutta tietoisesti en lähtisi masentamaan itseäni Tinderissä tms. Itse asiassa tähänkin asti kaikki parisuhteeni ovat löytyneet reaalimaailmasta, minulla ei ole koskaan ollut profiilia missään deittipalvelussa. Toisaalta kyllä tiedostan senkin, että netti on nykyisin se juttu ja lähinnä siellä ihmiset kai nykyisin toisiaan kohtaavat. No, siitä huolimatta en siihen touhuun lähtisi.

Ei siltä välty vaikkei mene Tinderiinkään. En ole koskaan ollut Tinderissä tai vastaavissa ja ihan samalla lailla tullut ghostatuksi arjessa kohtaamieni tyyppien kanssa kuin ketjussa Tinderin kautta tulleetkin.

Tietysti myös livenä lähestyvä tyyppi voi paljastua ghostaajaksi, mutta uskoisin sen kuitenkin olevan harvinaisempaa. Tinderissä kommunikaatio perustuu ainakin aluksi hyvin pitkälti viestittelyyn ja siellä on vaikea ottaa selvää, mitkä toisen aikeet todellisuudessa ovat. Kaikenlainen vedättäminen on todella helppoa sitä kautta. Livenä kohdatessa ihmisestä selviää välittömästi paljon enemmän. Yleensä ihmisillä on aika korkea kynnys lähestyä livenä, joten jos joku niin tekee, kiinnostus tuskin on kovin matalalla tasolla. Mutta joo, edelleen, poikkeuksia on aina.

Mutta voihan sen vastapuolen kiinnostus olla matalalla tasolla, vaikka lähestyjän ei olisikaan. Eihän tässä sanottu, että ghostaaja on yhtä kuin lähestyjä.

Esimerkiksi itse olen tehnyt aloitteita minua livessä kiinnostaneiden miesten suhteen ja tullut ekojen treffien jälkeen ghostatuksi. On ghostattu jopa saman kaveripiirin sisältä. Ei isoa osaa ihmisiä kiinnosta muiden tunteet, ihan sama mikä alusta on tai on olematta.

Vierailija
57/58 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin selkeästi k"'sipää, kuin tunteitaan panttaava kilttis joka vuoden jälkeen ( kun olet itse täysillä mukana ja rakastunut) ilmoittaakin, että tunteet on muuttuneet kuukausia sitten( ei vaan uskaltanut sanoa!) ja häippäsee.

Terv. Kiltin miehen ansaan astunut

Nyt olisi kiva tietää tämän ämmän määritelmä kiltille miehelle.

Palstan määritelmä: passiivis-aggressiivinen, katkera ja uhriutunut mies. Yleensä myös syrjäytynyt ja työtön.

Kaikki tietävät tämän, oletko uusi?

Eri

Syrjäytynyt ja työtön on puhtaasti palstaprojektiota, sillä pyritään selittelemään pois nämä ihan tavalliset ja asiansa hoitavat miehet jotka eivät naisille kelpaa.

Katkeruudessa on enemmän tai vähemmän perää, jos yhtään osaa asettua toisen ihmisen saappaisiin niin kyllähän se maahan vetää vuosikausia katsella sivusta kun ei kelpaa ja naiset rikkovat itseään kusipäiden kanssa mieluummin.

Vierailija
58/58 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menneisyydessä ghostaamista ja naisten kusettamista mm väittämällä että haluaa parisuhteeseen vaikkei se ole ollut totta. Rankan eron jälkeen seurusteltu useamman kanssa (ilman että naiset ovat tienneet olevansa tämmöisessä kuviossa). Oman kiltteyden ja monogamisesta suhteesta haaveilun jankkaamista, vaikka hetken päästä unelmoidaan naisten jallittamisesta ja kertakäytöstä. Pettämistä aiemmissa parisuhteissa, mutta naisten epäluuloisen asenteen kritisointia jos tuo tulee ilmi.

Ja sitten yhdessä valittamista kuinka inhottavia naiset ovat ja joutuu olemaan yksin, vaikka oltais niitä kunnollisia miehiä.

Nyt olet ymmärtnäyt jotain väärin kilteistä miehistä joita palstallakin käsitellään. Ei heillä ole ollut mitään mahdollisuuksia kusettaa tai ghostata ketään, koska naiset eivät kerta kaikkiaan ole heidän elämässään. He eivät kelpaa kenellekään. Joten jospa sinäkin jätät tuon selittelyn pois ja kohtaat sen asian ihan oikeasti.