Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammashoitaja kysyi: "Oletko yksinhuoltaja?"

Vierailija
02.05.2013 |

Ekaa kertaa hammashoitajalla 1v6kk lapsen kanssa ja muitten kysymysten lomassa esitti tämän. Jälkeenpäin aloin miettimään että miten hemmetissä se liittyy hampaiden hoitoon? O_o      "Ei , en ole."  Kiltisti vastasin, mutta jälikäteen tuli tosiaan mieleen , että:  "Hä? Miksi tommosta kysyy??"                                                                

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta vaikka että onko lapsella toinen vanhempi jolla saattaisi olla osansa lapsen suunterveyden suhteen.. Eikö sitä kysymystä ja vastausta seurannut mitään, mistä syytä olisi voinut päätellä?

Vierailija
2/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epäammattimaiselta. Ei multa ole koskaan kysytty, tai mieheltä, kun se on muksuja viennyt hammashoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota sanotaan keskuteluksi. Jutunjuurta

Vierailija
4/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seurannut mitään jatkokysymystä. Kysyi tuon ja jatkoi eteenpäin ...   Kummaa touhua.  Ap

Vierailija
5/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitajat ovat enimmäkseen tosi epäasiallista porukkaa. Olen viimeisen vuoden aikana ollut isommassa remontissa ja kymmenkunta hoitajaa tultu kohdattua. Olen ollut häkeltynyt, että vain yksi on ollut korrekti. 

Riidanhaastamista, Huutamista, uhkailua, kiristämistä, raivokohtauksia, syyllistämistä ja asioiden kommentointia, jotka heille ei kuulu millään tavalla. Esim. hammaslääkärin vastaanotolla eivät osaa pitää mölyjä mahassaan, vaan alkavat jopa lääkärin yli kommentoimaan olisiko potilaalla edes oikeutta hoitoon. Uskomatonta porukkaa.

Hammashoitajiin kannattaa suhtautua tietyllä varauksella. Toki aina kannattaa kuunnella, mitä sanovat, mutta jos tulee jotain ihmeellisen kuuloista juttua, niin jättää vaan kommentoimatta ja omaan arvoonsa. Missään nimessä hoitajien kanssa ei kannata lähetä riitelemään tai neuvottelemaan. He tietävät itsekin asemansa mutta yrittävät joskus hassuttaa kokemattomia, jos pääsisivätkin jotain päsmäröimään. 

Vierailija
6/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys hammashoitajalta. Olen itse (totaali)yh ja vain pankissa on kysytty jotain lapsen isän suostumuksesta tilin avaamiseen liittyeen. Olin siis avaamassa tiliä lapselle ja oli puhetta tilin käyttöoikeuksista. 

Vierailija
7/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hoitaja oli lepakko ja ap oli hänestä aika vetävän näköinen mirri. Olisi ehdottanut treffejä jos tämä olisi ollu sinkku.

Pointisit hoitajalle kun ei alkanut iskeä varattua naista.

Vierailija
8/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 02:40"]

Hammashoitajat ovat enimmäkseen tosi epäasiallista porukkaa. Olen viimeisen vuoden aikana ollut isommassa remontissa ja kymmenkunta hoitajaa tultu kohdattua. Olen ollut häkeltynyt, että vain yksi on ollut korrekti. 

Riidanhaastamista, Huutamista, uhkailua, kiristämistä, raivokohtauksia, syyllistämistä ja asioiden kommentointia, jotka heille ei kuulu millään tavalla. Esim. hammaslääkärin vastaanotolla eivät osaa pitää mölyjä mahassaan, vaan alkavat jopa lääkärin yli kommentoimaan olisiko potilaalla edes oikeutta hoitoon. Uskomatonta porukkaa.

Hammashoitajiin kannattaa suhtautua tietyllä varauksella. Toki aina kannattaa kuunnella, mitä sanovat, mutta jos tulee jotain ihmeellisen kuuloista juttua, niin jättää vaan kommentoimatta ja omaan arvoonsa. Missään nimessä hoitajien kanssa ei kannata lähetä riitelemään tai neuvottelemaan. He tietävät itsekin asemansa mutta yrittävät joskus hassuttaa kokemattomia, jos pääsisivätkin jotain päsmäröimään. 

[/quote]

No on kyllä aikamoinen lehmälauma sattunut eteesi, jos n. yhdeksän hoitajaa kymmenestä on noin käyttäytynyt. Itsellä on ollut aikuisena pelkästään positiivisia kokemuksia eri hammashoitajista, joita varmaan olen tavannut hoitojen yhteydessä ehkä n. 10-15 kappaletta parinkymmenen vuoden aikana. Lapsena oli yksi ärsyttävä tapaus, jolla oli tapana hieman ikävään sävyyn valittaa, jos ei oltu harjattu hampaita tarpeeksi, mutta hänkin kertoi sitten hänet aikuisena tavatessani, ettei hän ollut tajunnut silloin miten pahasti hoidettavat hänen asenteensa koki, ja hän tuntui oikeasti olevan pahoillaan siitä.

Normaalisti hoitajat kyllä ovat ihan selvästi hammaslääkärin alaisia. Vaikka he saattavat keskustella tasa-arvoisesti yleisistä asioista, niin kun asia liittyy hoidon antamiseen niin kyllä se lekuri on aina se joka määrää tahdin.

Vierailija
9/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen hammashoitaja, mutta ainakaan meillä hoitajat eivät rähise, raivoa tai kiristä ketään. :) Hammaslääkärin kanssa tehdään yhteistyötä ja myös hoitaja saa puhua. Tietoa meillä karttuu vuosien varrella niin paljon, että tiedämme vähintään yhtä paljon, kuin lääkärit. Lääkärit saattavat kysyä jopa mielipiteitänne ja varsinkin vastavalmistuneet hammaslääkärit kysyvät hoitajalta paljonkin asioita. Toki lääkäri on aina se joka ottaa vastuun hoidonkulusta.

Tätä yh-kysymystä en ihan ymmärrä. Ehkä siinä tapauksessa jos lapsi asuu välillä isän ja välillä äidin luona. Silloinhan molemmat vanhemmat tarvitsevat valistusta ja lapsella täytyy olla molempien vanhempien luona säännöt liittyen suuhygieniaan.

Vierailija
10/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein aikoinaan poikani 6kk käynnille hammashoitolaan. Hetken aikaa oli siinä istuttu ja hoitaja siinä jotain selitti, kunnes ihan kesken kaiken kysyi, että onkos tämä edes sinun lapsi? En sitten tiedä mistä tuollaisen kysymyksen keksi...

Vierailija
11/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei koneella ollut isän tietoja tai tiedoissa joku virhe (eri osoite?).

Vierailija
12/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää utelua mielestäni, mitä hittoa se hammashoitajalle kuuluu oletko yh vai et.

Vierailija
13/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 02:40"]

[/quote]

Olen toiminut hammaslääkärinä nyt 6 vuotta. Olen työskennellyt monissa paikoissa sekä kunnallisella puoella, että yksityissektorilla. Kertaakaan ei ole tullut kuvailemaasi hoitajaa vastaan. Tosin sellaisia potilaita kylläkin, joille ei mikään kelpaa, hoitajalle räyhätään ja valitetaan, mutta heti lääkärin saavuttua ollaan niin maireina. Kuulostat ihan tällaiselta potilaalta, valitettavasti!

Vierailija
14/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1kk:n ikäinen joutui sairaalaan ja osastolla sitten sairaanhoitja kyseli ensin d-vitamiineista. Kerroin että annetaan d-tippoja. Kohta hoitaja palasi takaisin ja kysyi että mitä ne sellaiset on, että onko ne jotain luontaistuotteita. Sanoin että ihan apteekista olen ostanut, kauppanimi d-tipat.

No, sitten hän siinä alkoi kysellä lisää ja kysyi että onko vauvalla sisaruksia. Kerroin että hänellä on kaksi isosiskoa. Sen jälkeen hoitaja kysyi "onko xx:llä ollenkaan isää?"

Olin aivan suu auki että siis mitä ihmettä se kysyy ja mistä sai sellaisen kuvan että ei olisi isää? Ja mietin että onko sellaisiakin lapsia joilla ei ole OLLENKAAN isää? Vastasin kuitenkin hieman hämillisellä äänellä että "juu, aviomieheni on xx:n isä ja asumme koko perhe yhdessä".

Jos kysytään sisaruksista ja vastataan että on niin miten ihmeessä hoitaja käsittää asian niin ettei perheessä ole isää? Jos olisi kysytty ketä perheeseen kuuluu ja olisin vastannut että minä, xx ja kaksi siskoa niin sitten olisi voinut olettaa että isä ei asu perheen kanssa, mutta ei silloinkaan niin ettei lapsella ole isää ollenkaan.

Vierailija
15/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15: onkohan taka-ajatuksena, että lapsi ei tarvi yhtä hyvää hoitoa jos on yh:n laps.

Vierailija
16/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli heti mieleen, että jos lapsella asuu kaksi vanhempaa kotona, saatettaisiin tehdä se karies-testi molemmille, mutta jos on yh, niin silloin vain yhdelle vanhemalle.

T: ohis

Vierailija
17/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut näitä karmeita hammashoitajia. Yhdessä paikaassa ei kuulemma hoideta kuin terveitä lapsia. Että näin törkeää.

Vierailija
18/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh eli otin lapsen mukaan myös omille hammaslääkäri ajoilleni vauva-aikana. Minulta hoitaja kysyi,että olenko yh ja vastasin että olen.

Oli useamman kerran tehtäviä hammashoitoja ja tauolla olleet hoitajat kilpailivat, että kuka saa hoitaa vauvaa sen ajan kun olen penkissä hoidettavana. Super ihania hoitajia sattunut kohdalleni :) 

Vierailija
19/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voi toki olla tilanne, jossa isä ei lainkaan ole lapsen _elämässä_, mutta kyllä meillä jokaisella silti isä on. Ainakin siittiön luovuttaja.

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 13:15"]

Ihan OT, mutta minulla ei ole isää ollenkaan, ei ole koskaan ollut. Hän lähti jo ennen kuin synnyin, en edes tunnistaisi vaikka kadulla kävelisi vastaan. Eli voi se olla mahdollista, ettei isää ole ollenkaan lapsen elämässä.

[/quote]

Vierailija
20/29 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä neuvolalääkärikäynnillä lääkäri kysyi halveksivaan sävvyn: "onkos tuolla lapsella isää ollenkaan?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän