Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä muuta Saloon!

Vierailija
01.05.2013 |

Tuossa yläpalkissa on välillä mainos, Saloon sieltä, voita tontti Salosta ja linkki tänne http://www.saloon.fi/asukkaalle/asuminen. Älkää nyt ihmeessä osallistuko ja muuttako tänne, vaikka mainostavat edullisilla tonteilla. Täällä leikataan kaikista tärkeistä palveluista: päiväkotien ja koulujen henkilökunta on jo toisena vuotena peräkkäin lomautettuna osan aikaa. Neuvolatarkastuksia on jätetty pois mm. 2- ja 6-vuotiailta. Lapsille ei järkätty kouluissa joulujuhlaa. Vanhainkoteja lakkautetaan ja kirjastoja lopetetaan. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saloon ei kannata muuttaa, muualta tulleet joutuvat mielivaltaisen kyykytyksen kohteeksi esimerkiksi rakennuslupaa hakiessaan.

Vierailija
2/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtamatta narkkareita ja muita pikkurikollisia. Salo on hyvä yhteys Turun ja Helsingin välillä, joten kama kulkee herkkään. Siitä sitten seuraa väkivaltaa, onnettomuuksia, kuolemia, kiinteistöjen tuhoamista ja muuta mukavaa. Tietty nyt puhun alkuperäisestä Salosta, ei missään Särkisalon suunnalla ole tämmöisiä ongelmia :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 22:08"]

Jaa, minulle nuo AP:n mainitsemat asiat ei olisi mitenkään sellaisia että muuttoa estäisivät. Mielellään muuttaisin Saloon, jonnekin sinne vähän syrjemmälle maalle ehkä, jos sielläpäin löytyisi minulle ja miehelle työtä. Valitettavasti ei löydy joten stadissa täytyy pysyä...

[/quote]

Eihän tuo ole mikään este, vain tekosyy. Mulla asuu sukulaisia, lapsiperhe, isossa ok-talossa Salossa, syrjässä keskustasta, maaseudulla keskellä metsää. Molemmat vanhemmat Helsingissä töissä ja ajavat sinne päivittäin ilman mitään ongelmia.

Vierailija
4/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen salolainen ja on täällä oikeasti asiat aika pielessä. Salon lähikunnista (nekin ovat Saloa) kulkee todella huonosti paikalliset eli monessa huushollissa on pakko olla 2 autoa ja lapsilla mopot ja mopoautot, että päästään kouluihin ja töihin.
Joulujuhlia ei vietetä koulussa, ei edes glögillä.
Opettajien lomautuksen aikana, opettajilla on ainakin 2 eri luokkaa hoidettavana eikä tosiaankaan saman ikätason luokkia eli iän ja tilanpuutteen takia jompi kumpi luokista on koko ajan ilman valvontaa.
Vanhusten hoito on koko ajan enemmän ja enemmän retuperällä. Hammaslääkäriin saa hyvällä tuurilla ajan puolen vuoden päähän eikä välttämättä lähihammaslääkäriin vaan ehkä jopa tunnin ajomatkan päähän.

Voisin jatkaa vaikka kuinka kauan. Älä muuta Saloon!

Vierailija
5/21 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja synnytys- ja lastenosasto ollaan siirtämässä Turkuun, vaikka synnäri on täällä saanut synnytysmyönteisyydestään sertifikaatin.

Vierailija
6/21 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kiva pikkukaupunki se on noin muuten, jos ei lasketa kaupungin palveluita :)

Vierailija
7/21 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onkos tullut mieleen, että jos niitä asukkaita eli lisää veronmaksajia saataisiin ko kuntaan, niin jäisi myös kunnalle rahaa enemmän palvelujen tuottamiseen... Sitähän tuossa mainonnassa halutaan, lisää asukkaita-.>lisää veronmaksajia pikku kuntaan. Minusta hyvä, että kunta pyrkii aktiivisesti saamaan asukkaita, eikä vain menettämään niitä. Tällä turvataan palvelut sitten tulevaisuudessakin.

Vierailija
8/21 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minulle nuo AP:n mainitsemat asiat ei olisi mitenkään sellaisia että muuttoa estäisivät. Mielellään muuttaisin Saloon, jonnekin sinne vähän syrjemmälle maalle ehkä, jos sielläpäin löytyisi minulle ja miehelle työtä. Valitettavasti ei löydy joten stadissa täytyy pysyä...

Vierailija
9/21 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas on väärin houkutella asukkaita kertomatta, että palvelut on nyt ihan perällään. Mä ainaskin olisin pettynyt, jos hankkisin jonkun tontin ja muuttaisin ja sit kuulisin, että kunnalla palvelut on ihan pyllystä. Ja Salo voisi turvata palveluitaan nostamalla veroprosenttia, mutta ei tee sitä vaan mieluummin leikkaa lapsilta ja vanhuksilta.

Vierailija
10/21 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: onko sulla ihan oikeesti ok, että lapsesi ei saisi kunnon opetusta koulussa, kun opet on lomautettuna? Tai että 80-vuotias huonovointinen äitisi palautettaisiin kotiin mukamas selviämään itsekseen, vaikka on ollut vuoden vuodeosastolla (oikea tapaus!), ja itse et voisi töiden takia olla hoitamassa äitiäsi päivällä.

Vierailija
11/21 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 22:13"]

5: onko sulla ihan oikeesti ok, että lapsesi ei saisi kunnon opetusta koulussa, kun opet on lomautettuna? Tai että 80-vuotias huonovointinen äitisi palautettaisiin kotiin mukamas selviämään itsekseen, vaikka on ollut vuoden vuodeosastolla (oikea tapaus!), ja itse et voisi töiden takia olla hoitamassa äitiäsi päivällä.

[/quote]

Opettajien lomautukset lukukauden aikana on toki huono juttu, ja käsittääkseni asian laillisuutta tutkitaankin parhaillaan. Mutta kyllä minä uskon että meidän lapset pärjäisi ihan hyvin siinäkin tilanteessa, kunhan se opetus nyt jotenkin edes on järjestetty. 

Tuosta vanhuksen tapauksesta en ole tiennytkään, ja tuo on kyllä törkeää! En ole tiennyt että Suomessa voi noin edes tehdä. Tiedän kyllä että sairaalan vuodeosastoilta voidaan siirtää vanhainkotiin jossa hoito voi olla heikompaa tasoltaan, mutta että vuodepotilaskuntoinen vastoin omaisten tahtoa kotihoitoon - huh! 

Vierailija
12/21 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, älkää hyvät ihmiset muuttako Saloon. Siellä ei ole työpaikkoja, kaikki kulttuuritarjonta viedään pois (Kivan vuokrasopimus lopetettu jne), päiväkotien ja koulujen lomautukset, hoitohenkilökuntien lomautukset, kotipalvelujen vähentäminen/lakkauttaminen...lista on loputon. Se kaupunki ei saa tarpeeksi asukkaita kattamaan miljoonien humputtelubudjetin vajetta. Ja TUO vaje on taas kiitos muutaman vuoden takaisen kuntaliitoksen joka takasi suojatyöpaikat jokaiselle kunnan työntekijälle. Siksipä mm. kunnanjohtajia on yhä edelleen sama määrä kuin yhdistyttäessä oli.

"Kyllä meidän lapset varmaan pärjäisi parin viikon lomautuksen" on herttaisen positiivinen ajatus. Tuo pärjääminen tarkoittaa käytännössä neljää viikkoa, koska opettajan menetys on paikattava toisen opettajan työllä. 2 viikkoa vajaalla toisen opettajan lomautuksen takia + 2 viikkoa toisen.

Levottomuudet luokissa lisääntyy, vaihtoehtona ottaa kotiopetukseen. Se, rakkaat av-naiset ja miehet, tarkoittaa sitä että vanhempien on kyettävä tarjoamaan opintosuunnitelman mukainen tieto ja ohjaus koska lomautukset eivät tuo helpotuksia millekään ikäluokalle. On kyse sitten koulunsa aloittavasta ekaluokkalaisesta, seiskalle menneestä yläasteen hullunmyllyyn totuttelevasta, ysiluokkalaisesta jonka pitäisi päättää minne jatko-opintoon hakea, tai lukiolaisista.

Vanhuksilta on poistettu, ja poistetaan, oikeuksia kotipalveluihin ja kotisairaanhoitajan käynteihin. 

Muuttakaa toki Saloon..

Vierailija
13/21 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, juuri noin. Ei paljon naurata. Lasten kohdalla tilanne on tosi surkea: neuvolatarkastuksia ei ole 2- ja 6-vuotiailla. 4.- ja 7.-luokkalaisilla. Ei sinänsä, eihän tuo tietenkään tärkeitä paikkoja ole... Mitä nyt vaan 6-vuotiaat valmistautuvat kouluun lähtöön ja 7.-luokkalaiset ovat aloittaneet yläkoulun.

Se, että opet olisivat muutaman viikon lomautettuna ei ole pikkujuttu. Se laajuus, jolla nämä leikkaukset koskevat lapsia on järkyttävä. Lapsilta viedään päivähoidosta, perhe- ja kasvatusneuvoloista, neuvoloista, opetuksesta, joulujuhlista (perinteet), terveydenhoidosta ja sairaanhoidosta resursseja pois. Se ei voi olla näkymättä myöhemmin ja pahasti.

Se, että tuolla mainoksella saataisiin muutama hassu asukas lisää, ei poista tilannetta mihinkään. 

Vierailija
14/21 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtamatta että ollaan myymässä kunnan uimarantoja! 

Vierailija
15/21 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa Vauvan yläreunan mainoksessa on tosin niin kaunis salolainen nainen, että miehiä kiinnostaa.

Vierailija
16/21 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 22:01"]

Tuossa yläpalkissa on välillä mainos, Saloon sieltä, voita tontti Salosta ja linkki tänne http://www.saloon.fi/asukkaalle/asuminen. Älkää nyt ihmeessä osallistuko ja muuttako tänne, vaikka mainostavat edullisilla tonteilla. Täällä leikataan kaikista tärkeistä palveluista: päiväkotien ja koulujen henkilökunta on jo toisena vuotena peräkkäin lomautettuna osan aikaa. Neuvolatarkastuksia on jätetty pois mm. 2- ja 6-vuotiailta. Lapsille ei järkätty kouluissa joulujuhlaa. Vanhainkoteja lakkautetaan ja kirjastoja lopetetaan. 

[/quote]

Se on sitä kokoomusdemarirkp-aatetta eli yhdistetään kuntia ja sitten kaikki palvelut alas reunoilta. Salohan meinaa lopettaa kirjastotkin muualta kuin Salosta jne. Suomen hallituksen politiikkaa tämä tälläinen, byrokraattien ja virkamiesten/naisten määrää ei vähennetä kuitenkaan tippaakaan.

Vierailija
17/21 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se mainos pyörii tuolla yllä. EI!

Vierailija
18/21 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen salolainen ja toistaiseksi en kyllä ole törmännyt niin dramaattisiin ongelmiin, joista tässä ketjussa ja muutenkin julkisuudessa on kerrottu. Koululaisen opettaja oli syksyllä viikon lomautettuna, mutta siitä ei loppujenlopuksi koitunut juuri haittaa. Pojalta jäi neuvola väliin, tosin sinnekin olisi päässyt jos olisi jokin mieltä painanut. Lääkäriin pääsee yhä samantien lasten kanssa ja hammaslääkärillekin muutamassa viikossa. Koulun joulujuhla oli yhteislaulutilaisuus glögillä ja piparilla, mielestäni ei sen kummempaa tarvitsekaan. Työpaikkoja tosiaan on vähän,mutta Turku ja kehä III on vajaan tunnin päässä, niiltä suunniltä töitä löytyy jo paremmin. Eli toistaiseksi ainakin olen ihan tyytyväinen salolainen. Kuten eräs jokin aikaa sitten Saloon muuttanut totesi, ei Salon tilanne ole mitenkään poikkeuksellisen huono, Salo on nyt vain pudonnut samalle tasolle kuin monet muut kaupungit ovat olleet jo kauan...

Vierailija
19/21 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 16:56"]

Olen salolainen ja toistaiseksi en kyllä ole törmännyt niin dramaattisiin ongelmiin, joista tässä ketjussa ja muutenkin julkisuudessa on kerrottu. Koululaisen opettaja oli syksyllä viikon lomautettuna, mutta siitä ei loppujenlopuksi koitunut juuri haittaa. Pojalta jäi neuvola väliin, tosin sinnekin olisi päässyt jos olisi jokin mieltä painanut. Lääkäriin pääsee yhä samantien lasten kanssa ja hammaslääkärillekin muutamassa viikossa. Koulun joulujuhla oli yhteislaulutilaisuus glögillä ja piparilla, mielestäni ei sen kummempaa tarvitsekaan. Työpaikkoja tosiaan on vähän,mutta Turku ja kehä III on vajaan tunnin päässä, niiltä suunniltä töitä löytyy jo paremmin. Eli toistaiseksi ainakin olen ihan tyytyväinen salolainen. Kuten eräs jokin aikaa sitten Saloon muuttanut totesi, ei Salon tilanne ole mitenkään poikkeuksellisen huono, Salo on nyt vain pudonnut samalle tasolle kuin monet muut kaupungit ovat olleet jo kauan...

[/quote]

Mä olen sun kanssasi ihan samaa mieltä. Enpä mäkään ole vielä mitään ihmeellistä huomannut.

Toinen salolainen

Vierailija
20/21 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että mitä olen lueskellut vähän joka kaupungista kertovia viestiketjuja, niin kaikkialla tuntuu paikallisten mielestä olevan yhtä kurjaa... Pakko myöntää, että itsekkin ajattelen omasta kotikaupungistani niin... Tosin olen muuttamassa vähän isompaan kaupunkiin ensivuonna, joten siinä sitten nähdään, onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella...

Mutta Saloon en ole tulossa, vaikka etelämpään täältä Pirkanmaalta tulenkin... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän