Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin tänään poliisit leikkipuistoon.

Vierailija
01.05.2013 |

Olimme siis isossa leikkipuistossa lasten kanssa. Ihan telineiden vieressä oli iso joukko (noinen kymmenen) nuorta, iältään ehkä nipinapin 15v. Joka toisella oli tupakit kädessä, kauhea haju siitä tietenkin lähti ja se leijaili suoraan leikkitelineisiin.

Muksut eivät voineet mennä (eivät varmaan uskaltaneet tai sitten vanhemmat olivat kieltäneet menemästä. En minääkään omiani sinne päästänyt.) leikkimään telineisiin. Koska kukaan muu ei tehnyt mitään, minä kävin ystävällisesti pyytämässä, että josko nuoret voisivat siirtyä muualle tupakoimaan. Vastauksena oli haistattelua. Ehkä joku oli jo käynyt huomauttamassa asiasta ja saanut saman vastauksen.

Huomasin, että nuorilla oli myös alkoholia mukaan, yksi avasi siinä ihan rempseästi kaljatölkin. Menin vähän sivummalle ja soitin poliisit, jotka tulivatkin aika nopeasti. Me siirryimme siinä vaiheessa toisaalle, joten en tiedä, miten poliisit mahtoivat noiden nuorien kanssa toimia. Toivottavasti toimittivat kotiin (nuoret eivät kyllä vaikuttaneet humalaisilta vaikka pitivätkin kovaa ääntä). 

Että tällaista tänä vappuna.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin täysi-ikäiset menisivät leikkipuistoon. Eiköhän siinä vaiheessa kiinnosta jo muut ympäristöt. Hyvä AP! Toimit oikein.

Vierailija
42/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein teit sanokoot muut mitä hyvänsä.

Selkeästi ikä tuolla joukkiolla on lähinnä leikkipuistoikää koska sinne vieläkin kaipaavat.

Lakiahan nuoret rikkoivat, tupakka ja alkoholi eivät kuulu vielä 15-vuotiaille. 18-vuotiaat kyllä keksii muita paikkoja juodakseen alkoholia ja polttaakseen tupakkaa, voivat tehdä sen kotonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toiminut aivan samoin. Jos asiallinen pyyntö ei tehoa, turha alkaa väittelemään näiden kullannuppujen kanssa. Poliisit hoitakoon työnsä.

Vierailija
44/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksusti teit, ap!

Vierailija
45/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta,  millaisia ovat äidit joiden mielestä on ok, että teinit kännäävät ja polttavat? Ehkä sellaisia jotka toivottavat teininsä muualla häiritsemästä omaa kännäämistään? Leikkipuisto kuuluu lapsille, todellakin ja moni lapsi pelkää humalaisia örveltäjiä. Teinit taas kuuluvat vanhempiensa valvontaan eikä kännäämään kaupungille. Ei tarvitse olla mikään nipo välittääkseen lapsista. Jos mun lapseni kaljapäissään haistattelisi ohikulkijoille, niin saisi kyllä huutia. Todennäköisesti näin ei kuitenkaan tule käymään.

Vierailija
46/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Olisin itse toiminut aivan samoin. Onneksi poliisi nykyään tekee lastensuojeluilmoituksen aina, kun alaikäinen tavataan alkoholin kanssa. Ehkä tämä saa niin lapset kuin vanhemmatkin ajattelemaan. Itse olen soittanut poliisit teinien kotibileisiin, jotka lähtivät lapasesta.

Vierailija
47/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvää toimintaa, itse tein useamman kerran samalla tavalla kun omat lapset olivat leikkipuistoiässä. Pienet lapset eivät uskaltaneet mennä leikkipuistoon kun siellä oli kovaääninen porukka "aikaa viettämässä".

Soitin useammalla kerralla poliisit paikalle ja lopulta tilanne oli se että vakiohäiriköt poistuivat asiallisesti itse saman tien kun tulin lasten kanssa paikalle. Muut ihmettelivät että miten miten olin moisessa onnistunut ja totesin että kyseessä on vain isokokoiset lapset joille kukaan ei ole aikaisemmin mitään rajoja asettanut.

Mielestäni on vain tyhmää antaa nuorison tai muun ryhmän häiritä käytöksellään muita. Asiaan voi ja pitää puuttua asiallisesti mutta määrätietoisesti.

Sääli vain että suurin osa suomalaisista on täysin nynnyjä eikä uskalla edes poliisia soittaa paikalle.

Vierailija
48/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 10:19"]

Hyvä ap! Olisin itse toiminut aivan samoin. Onneksi poliisi nykyään tekee lastensuojeluilmoituksen aina, kun alaikäinen tavataan alkoholin kanssa. Ehkä tämä saa niin lapset kuin vanhemmatkin ajattelemaan. Itse olen soittanut poliisit teinien kotibileisiin, jotka lähtivät lapasesta.

[/quote]Tuskin hetkauttaa vanhempia, kotoa tuo häiriökäytös on opittu, roskaväkeä.

Vierailija
49/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 10:58"] [quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 10:19"]Hyvä ap! Olisin itse toiminut aivan samoin. Onneksi poliisi nykyään tekee lastensuojeluilmoituksen aina, kun alaikäinen tavataan alkoholin kanssa. Ehkä tämä saa niin lapset kuin vanhemmatkin ajattelemaan. Itse olen soittanut poliisit teinien kotibileisiin, jotka lähtivät lapasesta.[/quote]Tuskin hetkauttaa vanhempia, kotoa tuo häiriökäytös on opittu, roskaväkeä.[/quote]

Ne leikkkipuistossa hengailevat nuoret ovat harvoin paikallisia nuoria. Meidän lähileikkipuistossa on usein käynyt poliiseja, ja ne häädetyt nuoret ovat yleensä kaukaakin tulleita. On vaikea sanoa, miksi ottavat bussin ja ajavat pitkän matkan hengaillakseen lasten lleikkipuistossa, mutta niin vaan tekevät. Tupakointi ja pari olutta ei ole se pää-asia miksi ne pitää ajaa pois, vaan se, että oluen jälkeen nämä nuoret ihan pokkana käyvät keinun juurella pissalla! Ja heittävät ne tupakantumpit omien jalkojen juureen, ei sentiiäkään kauaemmaksi, vaikka ihan vieressä olisi roska-astia. Leikkipuiston tätien aamut alkavat usein sillä, että keräilevat tumppeja ja pulloja ja tölkkejä. Ei siellä pieniä lapsia usein leiki siihen aikaan kun nuoriso siellä hengailee, mutta tämä jälkisiivo on raivostuttavaa!

Vierailija
50/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä ylireagoiva kyylä olet!!!! Sitten kun poliiseissa osuu paikalle samanlainen niin sotku on valmis. Ne jotka ei osaa olla sanomatta vastaan päätyvät maijaan tai joiden olemus  sattuu ärsyttämään ja kaikki vain sen takia että sinä kuulit ääniä. 

Vierailija
51/53 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap. Ei teinit kuulu leikkipuistoon, jos sotkevat, mekastavat ja roskaavat paikkoja. Pikkulasten kuuluu saada päivittäinen ulkoilunsa siellä lähipuistossa.

Vierailija
52/53 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulee poliisia.

Vierailija
53/53 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita uudelleen 000 ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän