Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa mennä työttömien terveystarkastukseen

Vierailija
07.07.2020 |

En ole niin normaali kuin muut ja musta näkee että joitain outoja piirteitä on. Eivät ihmiset koskaan pidä mua normaalina, kyylätään kaupassakin kuin jotain karannutta apinaa jne.

Nyt työkkäri painostuksesta pitäisi varata aika terveystarkastukseen enkä ikinä ole saanut edes lääkäri aikaa meidän omalle tklle.
Että tämmöistä "syrjintää" sitten. Kun olisinkin normaali niinkuin muut saisin parempaa kohtelua.

Mua myös jännittää hirveesti mennä sukulaisen synttäreille kun sinne tulee ihmisiä joita en oo ikinä nähny ja heillä kuulemma ennakkoluuloja vähääkään erilaisista tyypeistä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

What, onko tuo ihan yleinen käytäntö että työttömät laitetaan terveystarkastukseen?!

Vierailija
2/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

What, onko tuo ihan yleinen käytäntö että työttömät laitetaan terveystarkastukseen?!

Kyllä nykyisin ns syrjäytyneet pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän se työkykyisyys selvittää, jos aihetta epäilylle on. Lausunnon oikeellisuudesta ei pidä silti odottaa liikoja, tuo on hyvä väylä päästä kaunistelemaan tilastoja.

Vierailija
4/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien terveystarkastus? Sellainen on olemassa? Tsiisus. Älä mene!

Mä olen ollut 5 vuotta työtön. Yhtään missään mun ei ole tarvinnut käydä, ei ole kertaakaan tarvinnut minkään työkkäritädin kanssa jutella. Vielä 30 vuotta kun jatkan samaa rataa niin pääsen eläkkeelle. Suosittelen samaa ihan sullekin ja kaikille muille. Tai siis voitte te tietysti töitä hakea, ihan itsenäisesti, mutta työkkäriin pistäkää välit poikki ikiajoiksi. Välit poikki!

Älkää ikinä menkö mihinkään työttömien juttuihin! Aivan yhtä kamalia kaikki tuollaiset!

Vierailija
5/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua on painostettu sinne jo jonkun aikaa antoivat tehtäviä ja tää oli yks niistä. Vissiin oon niin SYRJÄYTYNY että pitää terveystarkastaa.

Ja ku oon kieltäytynyt kuntouttavasta orjatyöstä epäilen että lausunnon saatuaan uhkaa katkaista rahan jos en aio vieläkään orjaksi. Mieluummin kuolen nälkään.

Vierailija
6/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Th on nähnyt jo kaiken, et voi olla mitään niin outoa, että se menisi yli hilseen. Kunhan olet kohtelias. Voit saada myös apua ongelmiisi, päästä neurologisiin testeihin tms. jos epäilet että outoutesi taustalla olisi jotain sellaista. sehän se on terveystarkastuksen tarkoitus.

Vierailija
7/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika, jos et omasta mielestäsi  (tai muidenkaan mielestä) ole normaali, niin on korkea aika päästä terveystarkastukseen ja ottaa asia siellä esille. Jos eivät siellä ehdota niin pyydä itse päästä tutkimuksiin/testeihin, joilla selviää, onko sinulla jotain diagnosoimatonta juttua taustalla. (asperger/add/mitä näitä nyt on)

Vierailija
8/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut 5 vuotta työtön. Yhtään missään mun ei ole tarvinnut käydä, ei ole kertaakaan tarvinnut minkään työkkäritädin kanssa jutella. Vielä 30 vuotta kun jatkan samaa rataa niin pääsen eläkkeelle. Suosittelen samaa ihan sullekin ja kaikille muille. Tai siis voitte te tietysti töitä hakea, ihan itsenäisesti, mutta työkkäriin pistäkää välit poikki ikiajoiksi. Välit poikki!

Älkää ikinä menkö mihinkään työttömien juttuihin! Aivan yhtä kamalia kaikki tuollaiset!

Miksi oma terveytesi ei kiinnosta? Tämä oikeus tarkastukseen on lisätty, sillä myös työssä olevilla ja opiskelijoilla on oikeus päästä terveystarkastukseen. Kyse on ihmisten tasa-arvoisesta kohtelusta. Terveystarkastuksessa ennaltaehkäistään, tai jopa löydetään piileviä sairauksia.

Vierailija
9/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulla on joku persoonallisuushäiriö tai ahdistuneisuushäiriö, jos ja kun jotkut tilanteet kerta noin jännittävät ja pelottavat. Menet sinne ja kerrot näistä peloista! Älä kärvistele yksin kun apua on kerrankin oikein tarjolla.

Vierailija
10/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kuitenkin taas pelkkiä haukkuja lihavuudesta ja ihmisenä mulla ei ole minkäänlaista arvoa.

Vierailija
11/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oma terveytesi ei kiinnosta? Tämä oikeus tarkastukseen on lisätty, sillä myös työssä olevilla ja opiskelijoilla on oikeus päästä terveystarkastukseen. Kyse on ihmisten tasa-arvoisesta kohtelusta. Terveystarkastuksessa ennaltaehkäistään, tai jopa löydetään piileviä sairauksia.

Kävin joskus terveyskeskuksessa. Kerroin että siitä on erittäin kauan kun olen viimeksi käynyt minkäänlaisella lääkärillä tms, joten pyysin että voisinko saada jonkinlaisen terveystarkastuksen. Lääkäri pyysi minua riisumaan paitani, katseli minua jonkin aikaa ja sitten sanoi "olet terve".

Vierailija
12/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on mielisairaus, ja siksi on tärkeää että sitä aletaan hoitamaan

Vierailija
13/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään terveystarkastuksiin ei ole pakko mennä jos ei halua. Itse en käytä lainkaan länsimaista lääketiedettä koska se perustuu eläinkokeisiin, enkä ole 27 vuoteen käynyt lääkärissä, hammaslääkärissä tai missään  terveyspalveluissa.

Vierailija
14/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvänen aika, jos et omasta mielestäsi  (tai muidenkaan mielestä) ole normaali, niin on korkea aika päästä terveystarkastukseen ja ottaa asia siellä esille. Jos eivät siellä ehdota niin pyydä itse päästä tutkimuksiin/testeihin, joilla selviää, onko sinulla jotain diagnosoimatonta juttua taustalla. (asperger/add/mitä näitä nyt on)

Jos ei kuulu oikean viiteryhmään, potilaan omiin pyyntöihin suhtaudutaan nihkeästi. Niitä ei kirjata tai edes kommentoida, puhumattakaan mistään lähetteistä eteenpäin. Jos et tiedä tällaista tapahtuvan, et ole nähnyt Suomen terveydenhuollon todellisuuden nurjaa puolta.

Vierailija
15/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastukset tekee hoitaja. Sama kuin itse tekee es. verenpainemittaukset tms. Hoitajat tietää vähemmän kuin minä joten en tarvii niiden palveluja työttömänäkään.

Vierailija
16/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin joskus terveyskeskuksessa. Kerroin että siitä on erittäin kauan kun olen viimeksi käynyt minkäänlaisella lääkärillä tms, joten pyysin että voisinko saada jonkinlaisen terveystarkastuksen. Lääkäri pyysi minua riisumaan paitani, katseli minua jonkin aikaa ja sitten sanoi "olet terve".

Tässä yksi hyvä esimerkki siitä "laadukkaasta terveydenhuollosta", josta nyt puhutaan. Tutkimukset ovat vitsejä, eivät oikeita tutkimuksia.

Vierailija
17/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä mulla varmasti on mielisairaus sairastan mm. Paniikkihäiriötä sekä pelkään ja jännitän kovasti sosiaalisia tilanteita olet oikeassa.

En olekaan mieleltäni niin terve ja tiedostan sen kyllä itsekin. Enkä toisaalta pane pahakseni kun apua tarjotaan.

AP

Vierailija
18/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä mulla varmasti on mielisairaus sairastan mm. Paniikkihäiriötä sekä pelkään ja jännitän kovasti sosiaalisia tilanteita olet oikeassa.

En olekaan mieleltäni niin terve ja tiedostan sen kyllä itsekin. Enkä toisaalta pane pahakseni kun apua tarjotaan.

AP

Hei haloo, se on TERVEYSTARKASTUS, jollaisia on meillä tarjottu työttömillekin. Siis tarjottu, ei painostettu. Työpaikoilla on tapana tehdä työterveystarkastuksia, ja sama se on työttömilläkin. Muuten itse kukin voi pysyä vaikka kuinka huonokuntoisena, jos ei tarvitse lääkärintodistusta esim. ajokorttia varten. Voi olla joku helposti hoidettavissa oleva sairaus, joka ilmenee tavallisessa terveystarkastuksessa. Diabetes nyt tulee ensimmäiseksi sellaisesta mieleen.

Voi olla, että terveydenhoitaja tekee perustarkastuksen ja antaa tarvittaessa lähetteen lääkärille. Verikokeiden pitäisi myös kuulua siihen.

Vierailija
19/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokunen vuosi sitten järjestivät ajan jossa keskustelin jonkun hoitajan kanssa. varmaan työnsä puolesta on tavannut muitakin työttömiä. sitten kävin lääkärin luona joka laittoi lähetteen neurologisiin tutkimuksiin jossa tehtiin erilaisia tehtäviä. tuloksien mukaan olisi jonkin veran viivettä samanikäisiin. nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
20/33 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on mielisairaus, ja siksi on tärkeää että sitä aletaan hoitamaan

Aika kevyesti sanot vieraalle ihmiselle noin. Vaikka olisit lääkäri, niin hekään eivät tee diagnooseja parin palstarivin perusteella. Sitä paitsi varsinaiset mielisairaudet ovat eri asia kuin lievemmät mielenterveyden häiriöt, jotka ovat melko yleisiä. 

Mutta samaa mieltä olen siitä, että jos Ap kokee tarvitsevansa apua ja hoitoa, niin hän saisi sitä. Se on itse asiassa hänen oikeutensa kansalaisena, perustuslain mukaan. Mutta tämähän ei valitettavasti toteudu aina kattavasti kaikkien kohdalla, mistä on paljon esimerkkejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme