Minne muuttaisit jos...
...työt eivät vaikuttaisi asuinpaikkaasi?
Mille asioille pistäisit silloin painoarvoa? Ihmissuhteille (kaverit ja suku lähellä?)? Kauniille asuinympäristölle?
Ja olettaen, ettet ole miljonääri etkä halua kymmenien vuosien velkataakkaa ;)
Kommentit (9)
Jäisin joko Helsinkiin tai muuttaisin Tampereelle. Tampereelle siksi, että siellä on vielä kohtuuhintaisia asuntoja kävelymatkan päässä keskustasta. Tunnen kaupungin lisäksi hyvin koska opiskelin siellä (alunperin en ole Tampereelta tai Helsingistä vaan Etelä-Pohjanmaalta). Kaupunki on kompakti ja siellä tapahtuu paljon. Siellä on myös muutama ystävä mutta sosiaalisena ihmisenä tarvitsisin kyllä lisää. Uskoisin kuitenkin, että niitä löytyisikin. Tampere on kyllin iso paikka ja siellä on paljon opiskelijoita, mikä vaikuttaa siihen, että on paljon ihmisiä, joilla on samantyyppinen aatemaailma kuin itsellä. Tampere olisi myös kiva siksi, että siellä on vireä kulttuuritarjonta myös lapsille, Helsingistä kaipaisin varmaan eniten kulttuuritarjontaa. Mutta tosiaan jos ei tarvitsisi miettiä kummankaan minun tai mieheni työllistymistä niin luultavasti menisimme Tampereelle.
Tampere myös sijaitsee kivasti kun pääsee nopeasti junalla Helsinkiin ja myös mummolavierailut olisivat helpompia junaillen kuin Helsingistä. Tykkäisin asua myös lähempänä sukulaisia mutta käytännössä en sitä aio tehdä koska asuvat sekä minun että miehen puolelta paikoissa, joihin en haluaisi muuttaa.
Jäisin joko Helsinkiin tai muuttaisin Tampereelle. Tampereelle siksi, että siellä on vielä kohtuuhintaisia asuntoja kävelymatkan päässä keskustasta. Tunnen kaupungin lisäksi hyvin koska opiskelin siellä (alunperin en ole Tampereelta tai Helsingistä vaan Etelä-Pohjanmaalta). Kaupunki on kompakti ja siellä tapahtuu paljon. Siellä on myös muutama ystävä mutta sosiaalisena ihmisenä tarvitsisin kyllä lisää. Uskoisin kuitenkin, että niitä löytyisikin. Tampere on kyllin iso paikka ja siellä on paljon opiskelijoita, mikä vaikuttaa siihen, että on paljon ihmisiä, joilla on samantyyppinen aatemaailma kuin itsellä. Tampere olisi myös kiva siksi, että siellä on vireä kulttuuritarjonta myös lapsille, Helsingistä kaipaisin varmaan eniten kulttuuritarjontaa. Mutta tosiaan jos ei tarvitsisi miettiä kummankaan minun tai mieheni työllistymistä niin luultavasti menisimme Tampereelle.
Tampere myös sijaitsee kivasti kun pääsee nopeasti junalla Helsinkiin ja myös mummolavierailut olisivat helpompia junaillen kuin Helsingistä. Tykkäisin asua myös lähempänä sukulaisia mutta käytännössä en sitä aio tehdä koska asuvat sekä minun että miehen puolelta paikoissa, joihin en haluaisi muuttaa.
Tällä hetkellä muuttaisin Helsingin keskustaan. Asumme nyt lähiössä ja vanhetessa alkaa ärsyttää, kun täältä tuntuu olevan niin pitkä matka muualle. Keskustasta pääsee helposti moneen paikkaan, siellä on parhaat kaupat ja paras kulttuuritarjonta.
mä muuttaisin, jonnekkin missä on parempi ilmasto kuin täällä.
Italiaan, mutta tarkempaa sijaintia en paljasta. Ja vielä sinne muutankin, heti jos vaan voin.
Hei nro 2! Olin juuri vastaamassa, että asun juuri siellä missä haluankin, eli Naantalissa. Täällä lähiseuduilla on hyvä työ ja läheiset ihmiset, ja tämä on ihan mahtava paikka kasvattaa lapsiamme.
Jos täältä pitäisi jonnekin muuttaa, niin kohde olisi Turku. Helsingissä on kiva käydä, ja siellä on hyviä ystäviä - koti on kuitenkin täällä.
Eläkeiässä voisin viettää marras-joulukuun jossain etelämmässä, koska silloin aurinko ei paista edes Naantalissa.
Turkuun tai Naantaliin, pääasia et pääsisi pois Helsingistä ihan kamala paikka.