Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tulee mieleen tyypistä, joka ei päivittele Facebookkia?

Vierailija
30.04.2013 |

Noni, tärkeitä kysymyksiä taas kerran.... Eli mitä tulee ekana mieleen tyypistä, jolla on Facebookin profiilikuvana joku vanha otos eikä muutenkaan päivittele elämästään?

1. Tyyppi vähät välittää Facebook-touhuilusta, ja hänellä on kiireinen ja menevä elämä ihan oikeassa maailmassa.

2. Tyyppi vähät välittää fb:stä, mutta eipä hällä mitään menojakaan ole mistä päivitellä.

3. Tyyppi on niin ulkona teknologiasta, että pelkän kuvan vaihtaminen saa hien otsalle, eikä siksi kirjoittele mitään. 

4. joku muu yhtä hieno vastaus.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ykkönen. Mulla on  tuttuja, joilla on just noin ja ne ei kerta kaikkiaan ehdi päivittelemään tai niitä ei kiinnosta jakaa asioitaan, vaikka koko ajan sattuu ja tapahtuu. Kaksi on sen takia lakkauttanut koko fb:n.

Vierailija
2/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä en päivitä siksi koska ei mun päivässä niin ihmeellistä tapahu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä en päivitä siksi koska ei mun päivässä niin ihmeellistä tapahu!

Vierailija
4/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 1. Ei kukaan täysipäinen sinne niitä päivityksiä jatkuvasti laita.

Vierailija
5/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 1. Ei kukaan täysipäinen sinne niitä päivityksiä jatkuvasti laita.

Vierailija
6/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3. Ei niin pohjalla kuin kaverilistan piilottelijat tai FB:n ulkopuoliset mutta melkein?

Vierailija
7/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen itse tuollainen, paitsi että kuvani ei ole koskaan mikään ikivanha (minusta on pakko ottaa kuvia aina silloin tällöin muihin tarkoituksiin, joten päivittäminen on hyvin helppoa kun kuvia on aina valmiina - ja ei, en kuitenkaan ole malli).

Syitä päivittämättömyyteen:

- en ole kiinnostunut täysin turhanpäiväisistä päivityksistä, en tykkää lukea sellaisia enkä siksi itsekään sellaisia postaa,

- aina välillä elämässäni tapahtuu asioita, jotka ovat tavallaan liian kiinnostavia sosiaaliseen mediaan, ja sellaisista en koskaan tee päivityksiä (osalle lukijoista tulee näistä kateutta ja siksi paha mieli, osa taas reagoi alkamalla mielistellä minua, jotkut luulevat että suurentelen tapahtumia saadakseni leveillä elämälläni ja vain pieni osa ymmärtää ja iloitsee aidosti; ei siis maksa vaivaa jakaa tuollaisia),

- hyvin ikäviä asioita en myöskään halua kertoilla fb:ssa, koska moni haluaa lukea vian myönteisiä juttuja.

Toisin sanoen sellaista kerrottavaa, joka ei olisi yhdentekevää, mutta ei toisaalta liian hyvää tai pahaakaan, ei kovin usein tule. Elämäni taitaa olla sen verran poikkeavaa, että sellaista "tavallista" kivaa ei paljon tapahdu. Tapahtumat ovat joko poikkeuksellisiksi koettuja tai yhdentekeviä. Ja lisäelementtinä on toki sekin, että fb ei mitenkään loputtomasti kiinnosta minua. Eipä tosin kiinnosta siellä olemattomuuskaan niin paljon, että viitsisin nähdä kaiken sen vaivan, minkä profiilin tyhjentäminen vaatisi. Siinäpä se selitys lyhykäisyydessään.

Vierailija
8/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua "ärsyttää" ihmiset, jotka käyvät paljon lomilla ja tekevät paljon asioita, mutta facebookin perusteella he eivät tee mitään, kun profiilikuvakin on vuodelta 2009... siinä on semmoinen inhottava ristiriita, kun oikeassa elämässä he kumminkin touhuilevat niin paljon. 

On mullakin ongelmat, mutta olen sen vertaa kyylä, että kyllä tommoiset muiden lomakuvat ja päivätapahtumat kiinnostaa. Itse olen se hullu, joka päivittää faceen kaikki tekemisensä =D

Vierailija
9/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ei ole asiaa, eikä mielikuvitusta, eikä ajatuksia. Parhaat päivittäjät keksivät jotain hauskaa vaikka siitä, että seisovat bussipysäkillä. Jonkun hauskan, ylevän, runollisen tai oivallisen asian.

Toimittajat ovat parhaita päivittäjiä.

Vierailija
10/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain alitajunnassa kyllä tulee heti toi 2. mieleen, ettei tyypin elämässä vaan tapahdu mitään, eikä hän koskaan ota mitään valokuvia. 

Vierailija
11/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä kuulunko oikein mihinkään noista luokista. Mä siis en päivitä oikeastaan koskaan mitään, ja se johtuu siitä, että a) en pidä fb:tä kovin keskeisenä juttuna elämässäni b) olen sen verran introvertti etten koe julkista asioistani lörpöttelemistä luontevaksi. Enkä jaksa alkaa ryhmitellä ihmisiä, perusteena kohta a. Käytän fb:tä yksityisviesteihin ja pariin suljettuun ryhmään kuulun, niissä saatan kirjoitella koska ne ryhmät ovat koossa jostakin tietystä syystä ja näinollen kirjoittelun kohderyhmäkin on mielekäs.

Lyhyesti sanottuna mä en ole mitenkään "esille pyrkivä" ihminen muutenkaan joten fb:ssäkään ei tule "esiinnyttyä". Tämä siis täysin ilman arvottamista; mun mielestä on mukavaa että on myös puheliaampia ja ekstrovertimpia ihmisiä eikä mua häiritse runsaskaan päivittely ellei se nyt ihan samanlaisena toistu koko ajan. En mä toisaalta mitenkään tiukasti muiden päivityksiä seuraakaan, sen verran mitä tulee etusivulta vilkaistua kun fb:n avaa.

Vierailija
12/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi on harvinaisen järkevä ihminen.

Vierailija
13/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei päivitä, ajattelen, että hän ei käytä fb:tä eli ei käy siellä.

Petollisinta on, että ei päivitä mutta oikeasti käy päivittäin lukemassa muiden kuulumiset. Inhoan sellaisia ja lähtee pois mun kaverilistalta. Haluan että viestittely on kaksisuuntaista.

Vierailija
14/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hassua tuo, että jotkut kuvittelevat sen tarkoittavan ettei ihmiselle tapahdu mitään tai ettei ihmisellä ole ajatuksia. Ilmeisesti näin ajattelevat ovat ihmisiä, jotka eivät enää ymmärrä että on myös elämää ilman facebookia. Mä olen esim. joskus kuullut olevani sinkku, kun mulla ei lue parisuhdestatusta fb:ssä. Mulla ei ole koskaan lukenut parisuhdestatuksesta yhtään mitään, mutta silti jotkut olettavat, että mitään mitä ei lue fb:ssä ei voi olla olemassa.

Vierailija
15/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että se on melkein yhtä cool kuin ne, jotka ovat lähteneet Facebookista kokonaan (tai eivät ole koskaan liittyneetkään).

Ovat kiireisiä tai eivät ole muuten kiinnostuneita jakamaan itsestään Facebookissa/Facebookille.

Ovat varovaisia tai tulleet varovaisiksi.

Vierailija
16/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi vähät välittää Facebook-touhuilusta. Ja piste.

Ihan riippumatta siitä onko oma elämä lennokasta vai ei. Yks vi--n FB, ketä kiinnostaa.

Vierailija
17/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nimität ihmistä "tyypiksi".

No, jos puhutaan ihmisestä, niin pidän tuollaista ihmistä ihan tavallisena ja normaalina ihmisenä. Itse en ole facebookissa.

Vierailija
18/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 1-2 kertaa kuussa päivittelijä. Ei ollut vaihtoehtoa tuossa. Minä päivitän näissä tilanteissa:

-jos elämässä tapahtuu jotain niin merkittävää, että seon maininnan arvoista isommalle porukalle kerrallaan. 

- Laitan tyhjän päiväisiä toivotuksia, kuten nyt vappua. 

- Jos on jotain mielen päällä, mitä en löydä suoraan googlettamalla mihin ehkä tiedän jonkun tai joidenkin kavereiden tietävän vastauksen, mutta en halua ahdistella suoraan. Se on oma valinta, vastaavatko vai etkö ja joskus vastauksen tietääkin 

- Sen lisäksi vastaan joskus kavereiden päivityksiin tai kysymyksiin, jos on jotain sanottavaa. 

Kaikenmaailman linkkejä laittaa muutkin ihan tarpeeksi ja tuskin ketään kiinnostaa mitä minä syön ruuaksi tai montako kilometria olen tänään juossut. 

Vierailija
19/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 18:55"]

Itse olen 1-2 kertaa kuussa päivittelijä. Ei ollut vaihtoehtoa tuossa. Minä päivitän näissä tilanteissa:

-jos elämässä tapahtuu jotain niin merkittävää, että seon maininnan arvoista isommalle porukalle kerrallaan. 

- Laitan tyhjän päiväisiä toivotuksia, kuten nyt vappua. 

- Jos on jotain mielen päällä, mitä en löydä suoraan googlettamalla mihin ehkä tiedän jonkun tai joidenkin kavereiden tietävän vastauksen, mutta en halua ahdistella suoraan. Se on oma valinta, vastaavatko vai etkö ja joskus vastauksen tietääkin 

- Sen lisäksi vastaan joskus kavereiden päivityksiin tai kysymyksiin, jos on jotain sanottavaa. 

Kaikenmaailman linkkejä laittaa muutkin ihan tarpeeksi ja tuskin ketään kiinnostaa mitä minä syön ruuaksi tai montako kilometria olen tänään juossut. 

[/quote]

No mihinkäs tosta katosi, taisin deletoida vahingossa. Piti siis kirjoittamani että joskus vastauksen tietää kavereista joku sellainen, jolta en vastausta odottanut.

Vierailija
20/28 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 16:34"]

minua "ärsyttää" ihmiset, jotka käyvät paljon lomilla ja tekevät paljon asioita, mutta facebookin perusteella he eivät tee mitään, kun profiilikuvakin on vuodelta 2009... siinä on semmoinen inhottava ristiriita, kun oikeassa elämässä he kumminkin touhuilevat niin paljon. 

On mullakin ongelmat, mutta olen sen vertaa kyylä, että kyllä tommoiset muiden lomakuvat ja päivätapahtumat kiinnostaa. Itse olen se hullu, joka päivittää faceen kaikki tekemisensä =D

[/quote]

Ehkä ihmiset on noissa lomajutuissa ainakin varovaisia. Ihminen on esimerkiksi todella tyhmä jos kertoo facebookissa etukäteen lähtevänsä lomalle tai pitemmäksi aikaa pois kotona. Saa syyttää itseään jos vorot käy pöllimässä kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi