VOI VATTU että mä vihaan näitä menkkoja!
Mä luulin että mulla olis ollut jo loppumassa, ja aamulla tamponia vaihtaessa se oli märkä mutta kirkas, mä ajattelin että onnistuinko mä sitten pissaamaan sen märäksi, kun tunki vessassa ulos.
Enkä sitten laittanut heti uutta... Ja kohta noustessa hulahti, housujen läpi lattiallekin, hirveitä hyytymäpaakkuja ja nyt on kintut veressä nilkkoihin asti. ARGGGH!!
Tosin eipä se auta se tamponikaan, kun se on tällä päällä. Loppus jo tää vaiva, vaan tuntuu että pahemmaksi menee, ja kivutkin on sitä luokkaa, että en muista oliko synnytys kohta sen kummempaa.
Kommentit (11)
Hormoonikierukkaa myös minä suosittelen. Minulla ollut vuodot poissa nyt vuoden, ei edes tiputteluja.
En ole kokeillut kierukkaa, kun on niin kallis, eikä mulla ole ehkäisyyn tarvetta. En tiedä ottaisiko lääkärikään vakavasti, en ainakaan pillereihinkään viimeksi saanut korvausta, vaikka iho- ja vuoto-ongelmiin hainkin.
Mitä tuo kierrukka maksaa. Mulla käytössä kapseli. Maksoi 200€ ja on viis vuotta tehoa, joten...Ei ole ollut haittavaikutkia, eikä oikeastaan edes kuukautisia.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 12:58"]
Noh...sitten kestät kun nainen, jos et vaivoihin helpotusta halua.
[/quote]
No jos tuo kierukka maksaa jonkun 160, niin siinä menee kuukauden käyttörahat, ja elääkin pitäisi.
ap
Mulla sama vaiva nyt ekaa kertaa, eli kuukautiset ei näytä loppuvan, ruskeaa vuotoa pari päivää 5pv menkkojen päälle, ja kivutkin pahemmat kuin varsinaisen vuodon aikana.. Olen 30.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 13:05"]
Onneksi tampoonit on ilmaisia...
[/quote]
No joo, mutta vaikea se kädestä suuhun elävän minimieläkeläisen on kerralla tempaista tuo raha. Voisihan tuota toki viritellä jotkut kestovaippahousut kotikäyttöön jos jaksaisi, eihän niitä kukaan näe. Mutta kuitenkin, toivossa on hyvä elää, jos vaikka loppuisi hyvissä ajoin ennen viiskymppisiä.
Siihen asti pitää kai varautua aina pysymään kotioloissa menkkojen ajan.
Mulla ei ole ollut hormonikierukan ansiosta menkkoja 16 vuoteen! Aivan loistava keksintö.
Et ole kokeillut hormonikierukkaa?
Vähentää vuotoa, mutta toisaalta haittapuolena saattaa olla jatkuvammat tiputtelutvuodot ainakin alussa.
terv. Hormonikierukka v. 1999-2004, lapset -05 ja -07 ja taas hormonikierukka vsta 2007.
Kuulun niihin onnellisiin, joilta hormonikierukka lopetti vuodot kokonaan ja vaikka menstruoijana en ollut ollenkaan pahemmasta päästä, en to-del-la-kaan kaipaa kuukautisia takaisin.