Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenellekään sosiopaatista kokemuksia? Miten käyttäytyy, näkyykö häiriintyneisyys aina käytöksessä?

Vierailija
06.07.2020 |

Olen alkanut epäillä läheistäni johon katkaisin välit pahantahtoisen pahan olon aiheuttavan käytöksen takia. Hän nautti selvästi toisen henkisestä tuskasta ja kärsimyksestä ja hänellä oli myös väkivaltaisia yllykeitä ja ilmeisesti jopa jonkinasteisia fantasioita.
Hän myös itse puhui sosiopatiasta ja tuntui pelkäävän aihetta, tuntui että oli saanut tästä diagnoosin joskus tai että epäili asiaa itse.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhemmistani on todennäköisesti sosiopaatti. Häneen osuu yksiin niin moni sosiopaattia kuvaava piirre:

Yleistä halveksuntaa ja toisten ihmisten oikeuksien loukkaamista (hän oli häijy, empatiakyvytön ja törkeä, hienotunteisuus puuttui täysin).

Väkivaltaa ihmisiä ja eläimiä kohtaan. Omaisuuden tuhoaminen (veti toisinaan koko kodin säpäleiksi ja nakkeli tavaroita pihamaalle).

Valehteleminen ja huijaaminen (keksi uskomattomia sepustuksia toisista ihmisistä, kyni omien lastensakin rahoja, hyväksikäyttäjä taloudellisesti ja seksuaalisesti, pettäjä).

Impulsiivisuus (arvaamaton, toimintansa suunnitelmallisuus puuttui, reagoi äkillisesti ja tunteidensa mukaisesti).

Manipuloija (osasi imarrella ja puhua ympäri niitä jotka eivät tienneet mikä hän on, ja niille jotka tiesivät, hän osoitti todellisen luonteensa).

Ärtyneisyys ja aggressiivisuus (väkivaltainen ja riidanhaluinen).

Holtittomuus omansa tai muiden turvallisuuden suhteen (esim. kaikenmaailman hengitysvaikeudet ja palovammat sm. voitiin hoitaa kotona hänen puoskaroinnillaan).

Katumuksen puute (tunteeton suhtautuminen tekojensa seurauksiin ja niiden kieltäminen).

Vastuuttomuus (teki monen päivän katoamisretkiä ja kotona perhe sinnitteli ilman ruokaa ja rahaa).

Työssään oli hyvä, tienasi hyvin ja onnistui pitämään työpaikkansa siitä huolimatta, että kuulemma ei tullut toimeen työtovereiden kanssa (sosiopaateilla työpaikan pitäminen on tavallisesti vaikeaa koska eivät pysty noudattamaan sääntöjä ja sosiaalisia normeja) ja sai kuulemma erivapauksia itselleen koska oli tehokkain, kenties jopa korvaamaton työntekijä.

Hänellä oli traumaattinen lapsuus, sieltä nuo taudin siemenet ovat kotoisin.

Vierailija
62/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin erästä tyyppiä muutaman kuukauden ja siksi kun halusin ensin tutustua ennen parisuhdetta koska 9 vuotta nuorempi ja sanoi ennen sitä jonkun asian josta tulin siihen tulokseen että voi olla red flag. Olen tässä lähiaikoina käynyt läpi päässäni kaikki keskustelut ja käyttäytymiset kun muistan melkein kaiken mitä on sanonut. Tämä tyyppi mm. sanoi että: se ei tunne oikein paljoakaan mitään ja se aiheuttaa kärsimystä, muut ihmiset todella oksettaa/inhottaa sitä kun muut ovat niin syntisiä (suutuin tästä sille mutta en näyttänyt vaan kerroin että ei ole parempi kuin muut), katsoi intensiivisesti silmiin siten että kulmakarvat ovat alaspäin nenään päin kun tuijotimme toisiamme, yleensä näen heti ihmisten tunteet silmistä ja kun katson sitä niin en nää mitään, yritti 4x saada minut luopumaan jostain piiristä ja siirtymään kokonaan sinne missä itse haluaa vaikka kerroin jo ekalla kerralla oman kantani vaikka kävin kummassakin, yritti myös jotain muuta 4x toistamalla että pitäisi tehdä joku juttu. Kerran jo pitäisi riittää ja osaan itse tehdä päätökseni. Yms. Yms. Etc.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin erästä tyyppiä muutaman kuukauden ja siksi kun halusin ensin tutustua ennen parisuhdetta koska 9 vuotta nuorempi ja sanoi ennen sitä jonkun asian josta tulin siihen tulokseen että voi olla red flag. Olen tässä lähiaikoina käynyt läpi päässäni kaikki keskustelut ja käyttäytymiset kun muistan melkein kaiken mitä on sanonut. Tämä tyyppi mm. sanoi että: se ei tunne oikein paljoakaan mitään ja se aiheuttaa kärsimystä, muut ihmiset todella oksettaa/inhottaa sitä kun muut ovat niin syntisiä (suutuin tästä sille mutta en näyttänyt vaan kerroin että ei ole parempi kuin muut), katsoi intensiivisesti silmiin siten että kulmakarvat ovat alaspäin nenään päin kun tuijotimme toisiamme, yleensä näen heti ihmisten tunteet silmistä ja kun katson sitä niin en nää mitään, yritti 4x saada minut luopumaan jostain piiristä ja siirtymään kokonaan sinne missä itse haluaa vaikka kerroin jo ekalla kerralla oman kantani vaikka kävin kummassakin, yritti m

Myös jostain syystä kaikesta tiesi kaiken kun etsinyt tietoa kaikesta. Aika monta asiaa jäi vielä sanomatta. Viimeisellä kohtaamisella maski lähti pois murtosassa ja lähti kylmät väreet ja karvat nousi pystyyn ja pelästyin jälkikäteen kun näin jotain ja ihankuin olisi ollut joku muu ihminen siinä vaikka ei tehnyt mitään. Vaikea selittää. Siksi epäilys   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän