Ollaan "asuttu" nyt noin kuukausi Sveitsissä ja...
Hyi hitto että mua ällöttää kun joka paikassa kulkee koiria! Siis ihan joka ravintolassa ja kahvilassa saattaa olla, että joku marssii sisään vasikan kokoisen hurttansa kanssa... Tosi hygieenista joo. Ja Joka kerta julkisessa on ollut joku hurtta tuijottelemassa!! Jopa joihinkin elintarvikekauppoihin saa viedä koiran, sairasta..
Varmaan kohta menee suomessakin tähän, kun koirafanit ovat innoissaan huutamassa oikeuksia piskeilleen.
Kommentit (78)
Just tohon koirien kunnioitukseen ihastuin valtavasti Sveitsissä käydessäni. Isoissakin kaupungeissa koirat kulki omistajien perässä ilman hihnaa ja hyvin käyttäytyvinä. Täällä Suomessakin koirien käytösongelmat häviäisivät, jos koirat "vapautettaisiin", eli kiinnipitopakko poistuisi. Nyt koirilla ei ole mitään mahdollisuutta oppia vapaana kulkemista.
Vaihdetaanko ap asuinmaita päittäin? Mitä työtä teet Sveitsissä, voisin tulla sinun tilallesi.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 09:05"]
Tosi ällöttävää, juu. Ruoka on niissä ravintoloissa sata kertaa parempaa, kuin Suomessa ja palvelu noin tuhat kertaa ystävällisempää. Mutta suomalainen av-mamma motkottaa siitä yhdestä, pöydän alla makaavasta koirasta....jos puhtaudesta olette huolissanne, kannattaisi ehkä ennemmin katsastaa, miltä keittiössä näyttää, kuin vihata jotain koiraa.
[/quote]
Et ole tainnut olla Sveitsissä :) Maailman vastenmielisimmät ihmiset ja asiakaspalavelu tyyliä, vittu anna rahaa senkin kurja köyhä ulkomaalainen. Olen asunut 6 KK:tta, sinä et päivääkään.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 10:37"]
En ymmärrä näitä koirafaneja.
Oletteko sitten yhtä innostuneita kaikista lemmikeistä? Tai jos ravintoloihin alettaisiin päästämään toripuluja syömään, kun se on ah niin söpöä, kun ne sieltä lattialta noukkivat ruokiaan... hyi hitto.
Itse en myöskään tykkää yhtään siitä, että niitä eläimiä pitää tuoda ravintoloihin. Syökööt omat koirankipporuokansa kotona ja kuolatkoon siellä vaikka lattiat täyteen. Naurettavaa, että joka ihmisen pitäisi alkaa raahaamaan lemmikkejään pitkin poikin kaupunkia.
[/quote]
Sinä voit pysyä Suomessa, koska mm. Keski-Euroopassa koira kuuluu elämään ja niiden sallitaan tulla kauppoihin ja ravintoloihin. Siihen ei vaikuta muutaman suomalaisen mielipide.
Suomessa Tyrnävällä ei koirat Kotipizzaan pääse, voit syödä siellä.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:10"]
Tosi ällöttävää, juu. Ruoka on niissä ravintoloissa sata kertaa parempaa, kuin Suomessa ja palvelu noin tuhat kertaa ystävällisempää. Mutta suomalainen av-mamma motkottaa siitä yhdestä, pöydän alla makaavasta koirasta....jos puhtaudesta olette huolissanne, kannattaisi ehkä ennemmin katsastaa, miltä keittiössä näyttää, kuin vihata jotain koiraa.
[/quote]
Et ole tainnut olla Sveitsissä :) Maailman vastenmielisimmät ihmiset ja asiakaspalavelu tyyliä, vittu anna rahaa senkin kurja köyhä ulkomaalainen. Olen asunut 6 KK:tta, sinä et päivääkään.
[/quote]
Suomi ja Juupajoki on sinullekin piukkahermo-Pirkolle tosi oikea paikka.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
...tai oikeastaan Eipäjoki olis vielä oikeampi?
Oikeasti: Kenen mielestä on söpöä, että ravintola on täynnä rottiksia tai kuolaavia "beethooveneita"?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ja toinen :) Sinulla pisin matka on kehä ykkösen sisältä kehä kakkosen toiselle puolelle. Mitä muuta Vuosaareen kuuluu? Kannattaa hei oikeasit puhua näistä asioista sitten vasta kun on asunut ulkomailla vuosia kuten minä ja monessa eri maassa. Sinulle riittää kehän sisällä tynnyrielämä ja sitten pari lomamatkaa Kanarialle ja Tunisiaan, mutta se ei tee sinusta vielä mitään muuta kuin snadinjuntin.
[/quote]
[/quote]
Oikeassa olet. Olen syntynyt Sveitsissä ja lomaillut siellä usein, asunut en ole. Mutta olen puoliksi saksalainen. Minäpä olen aina saanut erittäin asiallista kohtelu ja palvelua. Taidan ymmärtää keski-eurooppalaista kulttuuria paremmin, kun sinä. Osaan kieltä ja olla itse ystävällinen ja kohtelias. Voisiko tämä selitää, miksi en koe olevani vittuuntunut, kurja ja köyhä ulkoaalainen? Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan?
Miksi ap kirjoittaa otsikossa "asumisen" lainausmerkeissä? Siis onko hän "asunut" Sveitsissä vain mielikuvissaan?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:23"]
Oikeasti: Kenen mielestä on söpöä, että ravintola on täynnä rottiksia tai kuolaavia "beethooveneita"?
[/quote]
Onko ne ravintolat TÄYNNÄ koiria aina ??
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:25"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 09:05"]Tosi ällöttävää, juu. Ruoka on niissä ravintoloissa sata kertaa parempaa, kuin Suomessa ja palvelu noin tuhat kertaa ystävällisempää. Mutta suomalainen av-mamma motkottaa siitä yhdestä, pöydän alla makaavasta koirasta....jos puhtaudesta olette huolissanne, kannattaisi ehkä ennemmin katsastaa, miltä keittiössä näyttää, kuin vihata jotain koiraa.[/quote]Et ole tainnut olla Sveitsissä :) Maailman vastenmielisimmät ihmiset ja asiakaspalavelu tyyliä, vittu anna rahaa senkin kurja köyhä ulkomaalainen. Olen asunut 6 KK:tta, sinä et päivääkään. [/quote]Suomi ja Juupajoki on sinullekin piukkahermo-Pirkolle tosi oikea paikka.[/quote]ja toinen :) Sinulla pisin matka on kehä ykkösen sisältä kehä kakkosen toiselle puolelle. Mitä muuta Vuosaareen kuuluu? Kannattaa hei oikeasit puhua näistä asioista sitten vasta kun on asunut ulkomailla vuosia kuten minä ja monessa eri maassa. Sinulle riittää kehän sisällä tynnyrielämä ja sitten pari lomamatkaa Kanarialle ja Tunisiaan, mutta se ei tee sinusta vielä mitään muuta kuin snadinjuntin. [/quote]
Joo, en ole asunut kuin vasta 7 vuotta ulkomailla ja asun edelleen. En tosiaan voikaan tietää mistään mitään :)
Veikkaus: ap:n mies on saanut työkomennuksen ja ap taas on lähtenyt puoliväkisin matkaan, koska ei halunnut jättää sukulaisiaan Eipäjoelle kun siellä on aina asuttu.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 11:46"]
[/quote]
[/quote]
Eikö joku niin kehunut sylikoirien osalta?
[/quote]
[/quote]
Yleensä niin täynnä, ettei ihmiset mahdu edes raflan ovesta sisään. Koiria saattaa olla useita kymmeniä, ihmisiä vain muutama.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 12:06"]
[/quote]
[/quote]
Yleensä niin täynnä, ettei ihmiset mahdu edes raflan ovesta sisään. Koiria saattaa olla useita kymmeniä, ihmisiä vain muutama.
[/quote]
Saman huomannut. Ja se korvia huumaava haukku ja lattiat on kuolasta ihan märät. Jos pöytään asti pääsee, pöytäliinat kiskotaan alas ja valtavan suuret, vasikankokoiset vuoristokoirat vievät ruuat lautasilta!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
:D Jep, 7 vuoden aikana keski-Euroopassa olen nähnyt max. 2-3 koiraa/ravintola.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 12:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Saman huomannut. Ja se korvia huumaava haukku ja lattiat on kuolasta ihan märät. Jos pöytään asti pääsee, pöytäliinat kiskotaan alas ja valtavan suuret, vasikankokoiset vuoristokoirat vievät ruuat lautasilta!
[/quote]
:DDDDD Ja jos ei syö niin kuseevat juomalasiisi ja vääntävät ruskean pythonin schnitzelisi päälle.
No kai jokainen nyt leikkiä ymmärtää, luulisin ainakin.
37
Pieni ravintola ja iso lehmänkokoinen koira, se olikin sitten siinä!
Samaa mieltä kuin osa eli koirat ei kuulu ravintolaan. Joku ihasteli niitä seurakoiriakin, joopa joo, mutta jos ne olisivatkin olleet rottweilereita niin olisiko se ollutkaan niin söpöä?