Mitä ns. arkista perusruokaa et ole koskaan syönyt?
Itse en ole koskaan syönyt siskonmakkarakeittoa. Luulin että tässä ei ole mitään omituista, kunnes ystäväni kanssa tuli lempiruoista puhetta ja hän mainitsi tuon. Kun sanoin että en ole koskaan maistanutkaan, niin hän oli erittäin ihmeissään. Se on kuulemma tosi arkinen ruoka? No, ei meillä ole ollut koskaan...
Onko teillä vastaavia?
Kommentit (32)
Meetwursti ei nyt varsinaisesti ole ruoka itsessään, mutta sitä en ole koskaan syönyt, enkä syö! Tiedän kyllä monia, joiden suurta herkkua se on.
Siskonmakkarakeittoa minäkään en ole koskaan syönyt. Alotin koulunkäynnin 1960-luvun lopulla. Klimppisoppaa en ole syönyt, enkä kaalikääryleitä (paistetun kaalin pelkkä haju saa minut jo oksentamaan).
Karjalanpaisti
Lihamureke
Siskonmakkarakeitto
Kaalilaatikko
Kanaviillokki
Löytyisi lisääkin mut noi nyt tuli mieleen ekana.
siskonmakkarakeittoa en ole syönyt koskaan, enkä tule syömään. Hyi yök yäk, iljettävän näköstä ja nimikin... Ei vaan uppoo muhun.
Kaalilaatikkoo ja -keittoa en myöskään ole koskaan syönyt, enkä syö. Haju ja ruuan ulkonäkö ei houkuttele edes maistamaan, vaikka siis toki olen maistanut kyllä.
Kebabiaminäkään en ole koskaan syönyt, mutta Klimppisoppaa ja veripalttua teen itsekin ja perhekin tykkää.
En ole syönyt tai koskaan edes nähnyt tillilihaa! Koulun olen aloittanut vuonna 87, käsitän, että moni on tuohon aikaan syönyt sitä koulussa. Samaan kastiin kuuluvat myös esim. veripalttu ja klimppisoppa. Mä luulen, että meillä oli joskus ala-asteella siskonmakkarakeittoa, mutta kotona ei koskaan. Kebabia en ole koskaan syönyt, varmaankin siksi, että musta tuli kasvissyöjä suunnilleen siihen aikaan, kun se alkoi Suomessa yleistyä.
Tykkäsin kyllä monesta kouluruuasta, esim. kanaviillokista ja maksakastikkeesta. Meillä oli ala-asteella tosi hyvä keittäjä!
Tillilihaa. Tosin olen 90-luvulla syntynyt, joten se lienee ihan normaalia. Myöskään kunnon karjalanpaistia en ole varmaan syönyt.
Kuinka yleinen ruoka tuo moneen kertaan mainittu klimppisoppa on? Itsekään en ole sitä koskaan syönyt ja olen aina kuvitellut, että se olisi jotain "marginaaliruokaa". Veripalttua en ole syönyt kuin rössypotuissa. Ja siis kouluni aloittanut v. 1982. Tillilihaakin tuli syötyä, samoin kanaviillokki oli herkkua (todella monen inhokki, tiedän).
Mäkään en ole koskaan syönyt kebabia. En myöskään meetwurstia. Mun mielestä se haisee ihan uskomattoman inhottavalta! Lapsena oli koulussa joskus retkieväänä meetwurstileipiä, mutta me kaverin kanssa tehtiin vaihtokaupat: mä sain toisen juuston ja se meetwurstin.
Nykyään olen muuten kasvissyöjä. Lapsena jo teki tosi tiukkaa monen liharuuan kanssa.
Minäkään en ole koskaan syönyt siskonmakkarakeittoa, en edes koulussa. Koulua kävin -89 - 01 itä-Suomessa
Siskonmakkarakeitto ja tilliliha ovat minullekin outoja, koulun aloitin -89 Pohjois-Suomessa. Mielellään kyllä maistaisin. Lihattomaan makaronilaatikkoon, siis siihen joka sisältää pelkästään makaronia ja munamaitoa, törmäsin vasta reilusti yli kaksikymppisenä, kun menin ihmettelemään ääneen miksi ruokalistoihin merkitään korostetusti LIHAmakaronilaatikko.
Maksalaatikkoa en ole syönyt ala-asteen jälkeen, silloin oksensin syötyäni maksalaatikkoa. Saattoi olla jokin pöpökin, mutta ikävästi maksalaatikko ja oksentaminen nykyään yhdistyvät mielessäni. Yök.
Kesäkeitto: lämmintä maitoa ja kasviksia. Okkkkkseti
Hernekeittoa. Sain pienenä kuulemma jonkun kammokohtauksen sen hajusta, enkä ole sen jälkeen voinut edes maistaa sitä. Samassa huoneessa oleilukin tuottaa vaikeuksia, koska se haju on jotain niin kuvottavaa.: P Muuten olen aikalailla kaikkiruokainen.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 16:43"]
Itse en ole koskaan syönyt siskonmakkarakeittoa. Luulin että tässä ei ole mitään omituista, kunnes ystäväni kanssa tuli lempiruoista puhetta ja hän mainitsi tuon. Kun sanoin että en ole koskaan maistanutkaan, niin hän oli erittäin ihmeissään. Se on kuulemma tosi arkinen ruoka? No, ei meillä ole ollut koskaan...
Onko teillä vastaavia?
[/quote]
No en mäkään ole tuota syönyt kuin koulussa, ja siitä on 25 vuotta ainakin.
Vaikkei arkinen olekaan periaatteessa, niin varmaan harvinaista etten mä ole syönyt naudanlihapihviä.
Nautaa yleensäkin meillä on nähty vain jossain karjalanpaistilihoissa, pari kertaa jauhelihana, ja mitä nyt silppua siellä koulussa aikanaan oli.
Ei oikeastaan. Koulussahan joutui syömään sellaistakin, jota ei kotona olisi ollut. Klimppisomppaa en ole syönyt, enkä veripalttua. Mutta varmaan aika harva muukaan niitä on syönyt.
Olin todella nirso ruokien suhteen ala-asteella. Yökkien väkisin maistelin tillilihat ja muut kanaviillokit. Siitä ne kammotukset sitten pikkuhiiljaa hälveni ja äidin helmoista pois muuton jälkeen 19 vuotiaana oli todella kaikkiruokainen. Ruokia oppia arvostamaan ihan eritavalla kun sitä joutui itse ostamaan.
Kyllä saisi aika eksoottista ruokaa olla että jättäisin syömättä, kaikki mitä tarjotaan kouluissa tai työpaikkaruokaloissa menee kyllä ihan varmasti ellei ole jotenkin pilaantunutta tms.
Kebab oli pari vuotta syömättömien listoilla, kun yhdestä noutoannoksesta löytyi käsikarvaylläri. En vieläkään mene omaehtoisesti kebab paikkaan, mutta jos esim. työreissulla muut haluaa mennä, niin menen muiden mukana ja syönkin, mutta aina ne karvat käy mielessä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 17:02"]
Siskonmakkarakeitto oli ainakin 70-90-luvuilla kouluruokaloissa yhtä tavallinen kuin hernekeitto.
Eikö ap syönyt sitä koulussa?
[/quote]
Ei meillä koulussakaan tuota koskaan tarjottu, tavallista makkarakeittoa kyllä (kysyin tätä kouluaikaiselta kaveriltanikin joskus, kun ajattelin että muistan väärin). Ja olen siis aloittanut koulutieni tuossa 80-luvun alkupuolella. Kouluni kävin Itä-Suomessa, olisiko tuo siskonmakkara jotenkin vähemmän käytetty tuote siellä..?
ap
[/quote]
En minäkään ole koskaan syönyt siskonmakkarakeittoa. Koulutieni aloitin 70-luvun puolella läntisessä Suomessa.