Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten munkit säilyy hyvänä huomiseksi???

Vierailija
29.04.2013 |

ne on jo sokeroitu. 

Mahtaako säilyä esim folion alla pöydällä yön yli?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkit vaan ei ole hyviä seuraavana päivänä, vaikka säilyttäisit missä. Pakastaminen on ainoa konsti. Ei taida onnistua sokeroituna. Syökää pois tänään. Huomenna ne si maistu kellekään.

Vierailija
2/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulla paperipusseja? Toki tuo foliokin voi olla ok, jos ei ole liian lämmin paikka, eikä folio liian tiiviisti ympärillä. Tai sitten laita muovipussiin ja annat sen sokerin sulaa. Sitten huomenna sokeroit uudelleen, sokeri tarttuukin hyvin siihen vanhaan sokeri-liisteriin ;)

Miksi muuten sokeroit kaikki? Mä sokeroin aina vain sen verran kun laitan tarjolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkit ei vaan ole seuraavana päivänä yhtä hyviä, sori vaan. Mutta ehkä noin juuri säilyttäisin.

Vierailija
4/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliset munkit maistuu vaan rasvalle ja sokerille. Yäk. Samaa mieltä. Syökää pois.

Vierailija
5/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis etukäteen viisas tekis niin että leipois ne, sitten laittais raakana mutta kohotettuna pakkaseen. Sieltä sitten ottais, antais vähän aikaa sulaa ja paistais suoraan syötäväksi.

Vierailija
6/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkin säily hyvänä seuraavaan päivään. Ainut keino on pakastaminen, se tosin on vähän huonompi homma kun olet mennyt sokeroimaan ne. Mutta luulisin että sokerointiakin voi korjailla sulattamisen jälkeen.

Vierailija
7/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten säilyy, kun pakastat ja sulatat huomenna + ehkä sokeroit uudelleen. TÄNÄÄN ne on ehdottomasti parhaita kuitenkin. 

Vierailija
8/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä mä kokeilen sitä folion alla säilytystä. Mielestäni olen joskus muullonkin saanut sälymään anopin tekemät munkit seuraavalle päivälle sillä tavalla. 

Vierailija
9/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:48"]

ehkä mä kokeilen sitä folion alla säilytystä. Mielestäni olen joskus muullonkin saanut sälymään anopin tekemät munkit seuraavalle päivälle sillä tavalla. 

[/quote]

ap

Vierailija
10/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt saada munkkini säilymään, mutta tukevista rintaliiveistä huolimatta ei ole onnistunut. Toi folio + pöydän päällä pitäminen voi olla hyvä idea... vai jokohan on liian myöhäistä?

Vierailija
11/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:34"]

munkit ei vaan ole seuraavana päivänä yhtä hyviä, sori vaan. 

[/quote]

Samaa mieltä. Syötä ne tänään jollekin ja paista huomenna uudet. 

Vierailija
12/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, jos munkit on alun alkaen hyviä, ni ne on hyviä myös huomenna. Tosin ei yhtä hyviä kuin tuoreena. Me syötiin munkkeja, jotka oli kakkukuvun alla työpöydällä 4-5päivää, tosin sokeroitiin sitä mukaa kun syötiin: 10sek mikrossa ja sit sokerointi... tomusokerikuorrutus ottaa kylmäänkin munkkiin :)

Vierailija
13/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasta. Jos sulatat mikrossa sulatuksella tai annat sulaa huoneenlämmössä, niin ei tarvii ees sokeroida uudestaan. Pakastamalla lähes kaikki pysyvät parempana, tuoreen veroisina. Testannut olen ja hyväksi todennut. Siksi sulatan ruisleipääkin aina sen verran kuin syön, saan "tuoretta" joka päivä. 

Vierailija
14/16 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas nyt just oli joku ammattilaien ku sano että paistaa munkin edellisenäpäivänä ja pistää uunin kautta seuraavanapäivänä ja sokeroi... maistuu kuulemma samalta ku vastapaistetut :)

Vierailija
15/16 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä sellaisia pakastepakkauksiakin josta munkit vaan otetaan huoneenlämpöön sulamaan ja syödään, sokerit ja kaikki valmiina.

Vierailija
16/16 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin possumunkkeja ja ne oli niin SITKEITÄ, ettei meinannut hampaat riittää, oliko pakastettu uudelleen ???