Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, olisitko konservatiivin ystävä?

Vierailija
06.07.2020 |

Vähän hölmösti muotoiltu otsikko, mutta... Olen muuttanut pienemmästä kaupungista isompaan ja joutunut yrittämään rakentaa koko ystäväpiiriäni uusiksi. Olen tutustunut enimmäkseen toisiin kolmekymppisiin korkeakoulutettuihin. No aina jossain vaiheessa keskustelut kääntyvät yhteiskuntaan ja poliittisiin aiheisiin. Jos esim. yritän perustella, miksi en kannata vaikka translainuudistusta, saan todella alentavan sävyistä "koulutusta" osakseni. Myös kummeksuntaa. Ja nämä kaverijutut eivät siitä etene. Yritän välttää noita aiheita kyllä, koska eivät ne itselleni ole niin tärkeitä, ettenkö voisi olla kaverit eri mieltä olevan kanssa. Mietin, miten paljon toi vaikuttaa ystävien löytymiseen. Eli missä määrin te ottaisitte arvoiltaan hyvin erilaisen ystäväksenne? Olisiko parempi vaieta..? En siis tiedä, onko tuo se syy välien jäähtymiseen, mutta siltä se kovasti tuntuu.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään käsitystä esimerkiksi ystävieni poliittisista kannoista vaikka olemme tunteneet yli 40 vuotta. Samoin en tiedä mitä ajattelevat näistä transjutuista. Ei kuulu puheenaiheisiimme. Itse olen melko konservatiivinen, mutta tuskin hekään tietävät siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla