Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut mitään, mitä eniten elämältä toivoin. Kaikki haaveet on mennyttä ja jäljellä vain mahdollisimman nopea odotus hautaan

Vierailija
06.07.2020 |

Olen 36 v, mitään toivoa ei jäljellä. Olen opiskellut raskaan mutta ihan "ok" ammatin, vaikkakin olen työhöni usein todella loppu ja stressaantunut. Mutta eipä siinä, työ on työtä.

Eniten halusin aina saada rakastavan parisuhteen, olla onnellinen, rakastaa ja olla rakastettu. Halusin turvallisen hyvän arjen jaettavaksi jonkun kanssa. Olen yhden kerran elämässäni rakastunut, mies ei rakastanutkaan ja lähti toisen mukaan, menivät pian naimisiin ja perustivat perheen. Se kaikki mitä minä pohjimmiltaan halusin. Halusin loppujen lopuksi juuri tuon, rakastua, mennä naimisiin, olla jonkun kanssa parivaljakko, saada perhettä ja kasvaa yhdessä. Katson katkerana kuinka ystäväni ovat tämän saaneet ja tehneet. Minulla ei ole mitään, eikä ketään. Enkä tässä iässä lasta enää saa, kun kuolen tähän maailmaan ei jää minusta mitään jäljelle. Toimin autopilotilla, teen työni, hoidan itseni ja kotini (mutta ketä varten edes?), näen satunnaisesti ystäviä ja rullaan eteenpäin. Pääasiassa itken päivät ja yöt. Jos olisin edes nuorempi, olisi toivoa. Minua ei enää kukaan halunnut ja itsekin jäin kiinni tähän yhteen rakkauteen enkä toipunut ikinä. Minulla ei ole annettavaa eikä saavutettavaa. Turva, perhe, tärkeäksi itsensä kokeminen, perhe-elämän kokeminen iloineen ja suruineen, rakkaan kanssa elämän jakaminen ja yhteinen tulevaisuus on minun osaltani mennyttä. Olen kateellinen ja katkeroitunut, olen vihainen itselleni ja muille. Toivoin kauan ja jaksoin uskoa että minunkin aikani koittaa vielä, kaikille on olemassa joku ja haaveetkin voivat toteutua. No eivät toteutuneet. Miksi elää jos kaikki se mitö eniten on toivonut ja mistä on haaveillut on jäänyt vain haaveeksi ja muuttunut suruksi. Mitä järkeä on elämässä, missä et ikinä voi saada mitä halusit.

Haluaisin vain päästä jo pois, se kuitenkin satuttaa muita liikaa, erityisesti iäkkäitä vanhempiani. Heidän takiaan en itseäni tapa. Kuitenkin ovat jo vanhoja, ovat koko surkean elämäni olleet tukena, apuna ja lohtuna. Olen jo päättänyt, että kun he kuolevat, tapan itseni sen jälkeen etteivät he särkyisi kokonaan. Ystävät (ne harvat) toipuvat pian, onhan heillä rakastava turvaverkosto. Toivon ettei menisi enää montaa vuotta vaikka vanhempiani rakastankin. Mutta heidän kuolemastaan tuleva tuska romuttaa minut kuitenkin joten silloin minunkin on ihan hyvä aika täältä lähteä pois maleksimasta.

Eipä muuta.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tuleva itsemurhakin mietityttää, haluaisin että joku mahd.pian löytäisi ruumiini kunhan kukaan ei ehdi väliin niin nopeasti että jollain ihmeellä jäisin henkiin mahdollisesti aivokuolleena. Mutta en haluaisi että ruumiini myöskään mätänee asuntoon. Tiedän mitä lääkkeitä tarvitsen, tiedän miten ne saan, tiedän annostelun yms. Ajoitus on vaikeampi. Mutta eiköhän tätä ole vielä aikaa suunnitella.

Vierailija
42/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluaisin kuitenkin kuolla kotona etten traumatisoi sivullisia. Enkä halua muutenkaan mitään ruumista murskaavaa kuolemaa, lääkkeillä aion tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieleni sanoa, että aika kiittämätön olet. Jos olet terve, asunto ja ruokaa, mahdollisuus liikkua ja vieläpä vapaasti, olet yksi maailman onnekkaimmista ihmisistä. Ei se elämä muillakaan ole ruusuilla tanssimista. Ymmärrän, jos sairastuu masennukseen. Nykypäivänä kiittämättömyys tuntuu aiheuttavan kuitenkin varsin paljon "ongelmia" ihmisille.

Vierailija
44/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt hakemaan apua jos on jo itsemurha ajatuksia! Apua on saatavilla! Elämä ei ole turhaa lapsettomana ja 36-v voi vielä hyvinkin saada lapsia ja parisuhteen!

Vierailija
45/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieleni sanoa, että aika kiittämätön olet. Jos olet terve, asunto ja ruokaa, mahdollisuus liikkua ja vieläpä vapaasti, olet yksi maailman onnekkaimmista ihmisistä. Ei se elämä muillakaan ole ruusuilla tanssimista. Ymmärrän, jos sairastuu masennukseen. Nykypäivänä kiittämättömyys tuntuu aiheuttavan kuitenkin varsin paljon "ongelmia" ihmisille.

Aivan niin. Aloittajalla on mahdollisuus myös opiskella lisää, vaihtaa työtä, hoitaa masennusta ja ennen pitkää etsiä uusia sosiaalisia kontakteja ja tavata mahdollisesti uusi kumppani. Vallitsevan mielentilansa vuoksi hän etsii perusteluja, miksi ei aio tehdä mitään muutoksia.

Vierailija
46/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet terve!!! Minä en ole. Sairaus vienyt liikuntakyvyn jne. Tekisin mitä vain että pääsisin edes ulkoilemaan, kyläilemään jne. Eipä mulla muuta kuin että mieti nyt vähän mistä valitat.

Vierailija
47/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit vielä saada miehen ja lapsen. Kiirettä täytyy pitää.

Nauti siitä, että sulle tulee palkk ja aikanaan eläke.

Vierailija
48/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samat setit. Suhdetta halunnut yläasteelta asti, en sitä kuitenkaan saanut. En mitään lähellekkään suhdetta, en ole käynyt edes treffeillä. Kukaan mies ei ole ollut kiinnostunut musta muuta kun kertapanona. Ikisinkkuna ja vaikeasti masentuneena hautaan, mitä pikemmin sen parempi. N31

Vierailija
49/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastuminen ei katso ikää.

No mutta tosiaan! Kyllähän tuon voimalla voi kituuttaa onneaan odotellen vielä pari kolme vuosikymmentä. Vai saako sitä vielä silloinkaan myöntää ja todeta, ettei tullut eikä tule tässä elämässä omat haaveet toteutumaan?

N40+

Vierailija
50/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lepakko

Vierailija
51/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet terve!!! Minä en ole. Sairaus vienyt liikuntakyvyn jne. Tekisin mitä vain että pääsisin edes ulkoilemaan, kyläilemään jne. Eipä mulla muuta kuin että mieti nyt vähän mistä valitat.

Sama täällä.

52/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole oma tekstini kuuden vuoden päästä. Etsi mies maaseudulta tai ulkomailta. Lapsia voit saada itsenäisesti tai ryhtyä sijaisvanhemmaksi tms. jos parisuhdetta ei löydy. Muutakin sisältöä olisi hyvä saada elämään kuin työ, uusia ystäviä ja mielenkiintoisia harrastuksia? Osaan samaistua osittain näihin fiiliksiin, exäni jätti 8 vuoden avoliiton jälkeen ja tavallaan en tiedä pystynkö itse enää parisuhteeseen, olen niin rikki. Mutta sen opin siinä että onnea ei voi koskaan rakentas pelkästään toisen ihmisen varaan. Toivon että Ap löydät vielä asioita joiden takia elää vaikka ne olisivatkin jotain muuta kuin alkuperäiset suunnitelmat. Jos tiedät että ne ovat mies ja lapsi niin sinulla on nekin vielä kakki mahdollisuudet saada.

53/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole oma tekstini kuuden vuoden päästä. Etsi mies maaseudulta tai ulkomailta. Lapsia voit saada itsenäisesti tai ryhtyä sijaisvanhemmaksi tms. jos parisuhdetta ei löydy. Muutakin sisältöä olisi hyvä saada elämään kuin työ, uusia ystäviä ja mielenkiintoisia harrastuksia? Osaan samaistua osittain näihin fiiliksiin, exäni jätti 8 vuoden avoliiton jälkeen ja tavallaan en tiedä pystynkö itse enää parisuhteeseen, olen niin rikki. Mutta sen opin siinä että onnea ei voi koskaan rakentas pelkästään toisen ihmisen varaan. Toivon että Ap löydät vielä asioita joiden takia elää vaikka ne olisivatkin jotain muuta kuin alkuperäiset suunnitelmat. Jos tiedät että ne ovat mies ja lapsi niin sinulla on nekin vielä kakki mahdollisuudet saada.

Vierailija
54/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on takana kasa epäonnistuneita parisuhteita, joista ei tullut lapsia. Noin 35 v. aloin masentua, koska tuntui, että juna meni. Lopulta vuosia myöhemmin uskalsin repäistä itseni irti huonosta suhteesta ja alkaa aktiivisesti etsimään uutta kumppania. Nyt vasta tajusin, että sitä kumppania pitää etsimällä etsiä! Nykyään se on jopa helpoa netin avulla, mikä osaltaan nostaa myös rimaa alkaa suhteeseen, koska valinnanvaraa on ainakin näennäisesti enemmän. Päädyin kuitenkin lopulta yrittämään myös itsellistä äitiyttä, koska lapsia ei ole tullut, vaikka olisi ollut mahdollista. Kohta näkee onnistuuko hoidot. :)

Ap:lle

- masennukseen saa apua, lääkitys ja terapia

- perehdy itselliseen äitiyteen, jos ehdottomasti haluat lapsia

- etsi aktiivisesti kumppania itsellesi, kokeile jotain kevyempääkin ihan vain saadaksesi kokemusta ja tavataksesi miehiä

Vierailija
55/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan erittäin hyvin, että monella muulla on vaikeita ongelmia, sairauksia, kuolemaa, työttömyyttä ja vaikka mitä. Ymmärrän ettei nämä minun murheeni toisen silmiin ole mitään. Mutta tämä suru ja epätoivoinen oloni on minun henkilökohtainen tunteeni, toivottomuuden tunteelle en voi mitään. En voi mitään että suren pilalle menneitä haaveita. Varmasti monella on vaikeampaa ja vaikeampia kokemuksia. En silti ymmärrä miksi pitää vertailla, tämä on minulle valtava asia, toiselle ehkä mitätön.

Vierailija
56/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap!

Ymmärrän kyllä tuskasi. Olen samanikäinen kuin sinä ja itsekin olen haaveillut perheestä aina. Siis niin kauan kuin lapsuuteen muistan.

Minun ongelmani on kuitenkin se, että kärsin lapsettomuudesta. En tule raskaaksi luonnollisesti, enkä hoidoilla... tällä hetkellä mulla on parisuhde, mutta taidan luovuttaa ja päästää miehen kokemaan perhe-elämää jonkun muun kanssa... hällä vielä olisi aikaa. Mun kroppa ei raskauteen vaan suostu, vaikka niin toivoisin ja mieheni toivoo perhettä...

Suru on valtava.

Mutta itse en ajatellut luovuttaa, vaikka kuinka eläisin lopun elämääni sinkkuna ja yksinäisenä. Olen hiljalleen rakentanut uusia unelmia, joissa perhettä ei ole.

Pikkuhiljaa niistä haaveista on jo tullut tärkeitä kun niitä useasti on haaveillut.

Kaikki meistä on lopulta yksin, vaikka vieressä joku oliskin ja yksinäisyys toisen vierellä on jopa pahempaa, kuin aito yksinäisyys.

Vierailija
57/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on. Kaikille elämä suo sekä hyvää että pahaa, onnistumisia ja epäonnistumisia. Vaikka näyttäisikin päällepäin siltä, että joillakin menee kaikki aina niin loistavasti, niin ei mene. Jokaisella on omat vaikeutensa ja haasteensa, mutta eri aikoina ja eri muodoissaan.

On ankea lapsuus, hullut vanhemmat, koulukiusaamista, sairauksia, vammoja, läheisten sairauksia ja kuolemaa, koti palaa, on muutettava ympäriinsä ja jätettävä ystävät, ystävä pettää, ei löydä seurustelukumppania tai tulee petetyksi, YO-kirjoitukset menee mäkeen, ei pääse opiskelemaan, yrittää vuosia päästä ja joutuu tyytymään johonkin ihan väärään alaan, kaveri tai puoliso tekee i-murhan, valmistuu unelma-opinnoistaan mutta itse työelämä on kakkaa, päätyy työttömäksi, on köyhä vaikka onkin maisteri, ei saa puolisoa, ei tule raskaaksi, joutuu asumaan surkeasti, puolison mt-ongelma pilaa elämää, narsisti sukulainen vainoaa, lapsella on sairautta, itse sairastuu, sokeutuu onnettomuudessa, työpaikka on kamala ja joka aamu itkettää mennä sinne eikä uutta löydy millään, omat vanhemmat ovat dementoituneita ja tarvitsevat hoitoa, lottovoitto ei taaskaan osunut kohdalle, naama rumenee, lihoo, rahat ovat koko ajan tiukilla, pesukone hajoaa, lempikoru tipahti kauppareissulla....

Vierailija
58/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla on työ ja ura! Minulla on mies, lapset ja koti, mutta en ole saanut työtä, vaikka hakenut olen! Olen jo 15 vuotta etsinyt työpaikkaa. Pelkkiä keikkoja ja puolen vuoden määräaikaisen tehtävän olen saanut. Arvaa, olenko minä onnellinen? Tunnen itseni niin turhaksi kansalaiseksi, kun kaikkialla puhutaan työttömistä loisina ja työnvälttelijöinä. Ainoa, mitä haluaisin, olisi oman alani tehtävät, joihin olen 5 vuotta yliopistossa opiskellutkin. Eikä kyse ole mistään tähtitieteestä tai pillerinpyörittäjien sosiaalisista suhteista, vaan normiopinnoista. Kiva elää, kun tietää, ettei saa eläkettä vanhana. Pitää kerätä pulloja ja tonkia roskiksia.

Vierailija
59/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä kaikki ratkeaa sillä että ajattelee positiivisesti! Afrikan lapsetkin näkee nälkää niin jos et ole sellainen niin et saa kokea syvää toivottomuutta ja masennusta. Ulos vaan lenkille ja piristymään, se auttoi mullekin kun oli kerran kymmenen vuotta sitten paha mieli!

Anteeksi sarkasmi mutta mitä helvettiä, mistä pitäisi osata olla kiitollinen jos ei näe elämää elämisen arvoiseksi? Tai no itsekin olen kiitollinen siitä että olen suhteellisen terve ja on toistaiseksi katto pään päällä ja toistaiseksi pätkätöitä. Olen niistä kiitollinen kun tänne on kerran ollut pakko syntyä. Kuitenkin selvästi toivon etten olisi, ei tämä elämä ole itselleni kaiken kärsimyksen arvoista.

Ei ap

Vierailija
60/85 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä nyt "urallani" paljoa itseäni pönkittäisi. Ihan ok työ, vaativa, vaikeakin ja stressi on usein läsnä. Joskus inhosin työtäni, mutta nyt sekin menee koska kaikki muut elämän osa-alueiden murheet ovat saaneet unohtamaan työhuolet. En murehdi töitä, suren aivan muita asioita. Työtä on mutta ei todellakaan mitään "uraa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan