Miksi säälitään nyt kesäloman aloittavia?
Mulla alkoi nyt kesäloma. Perjantaina työkaverit säälitteli, että voi voi kun on näin huonot ilmat ja ensi viikolle vielä huonommat. On se nyt sääli, kun et voinut kesäkuussa pitää lomaa jne.
Ei mua harmita! Loma se on silti, satoi tai paistoi! Miksi lomalla pitäisi aurinko vain paistaa? Ja sitten se ei olisi niin lomaa, jos sataakin. Loma pilalla kun sataa? Outo ajatus. Mulle tärkeintä on saada se 4 viikkoa olla pois töistä, lomalla. Mites muut?
Kommentit (28)
Kesäkuussa helteillä lomailu olisi kyllä itselle ollut helvettiä, kun +20 korkeampi lämpötila tekee olon niin huonoksi.
Mutta samaa mieltä kyllä että loma on loma, välillä sataa, välillä paistaa, ei sillä ole merkitystä. Itse en ainakaan joka päivä ulkona luuhaa lomallakaan, joten menot voi sijottaa niille päiville jolloin ei sada tai jopa käydä sateisenakin päivänä!
Mulla ihan sama. Oikein hyvä lomasää, jaksaa vähän käydäkin jossain ja tehdä jotain. Jos sataa kaatamalla ni katon Netflixiä tai luen. Mikäs sen parempaa.
Tärkeintä on olla viisi viikkoa lomalla.
Mua häiritsee tämä kylmyys ja vesisateet. Lenkkeily ei ole mukavaa, nähtävyyksissä ja tapahtumissa ei ole kiva käydä sateella, ei voi tehdä piknikkejä, ei tarkene kesämekoissa, ei voi juosta shortsit jalassa mikä muutenkin tuntuu harvinaisuudelta Suomen oloissa, ei siirtyä sisävaatteissa ulos vaan pitää pukea lisää vaatetta päälle, ei ole kivaa istua leikkipuistossa kylmissään ja kuljettaa kurassa oleva lapsi kotiin pesulle, ei voi syödä jäätelöä torilla, ei voi nauttia auringosta, ei voi käydä terassilla, ei voi maata riippumatossa, jne.
Sen sijaan makaan sisällä ja palstailen täällä.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee tämä kylmyys ja vesisateet. Lenkkeily ei ole mukavaa, nähtävyyksissä ja tapahtumissa ei ole kiva käydä sateella, ei voi tehdä piknikkejä, ei tarkene kesämekoissa, ei voi juosta shortsit jalassa mikä muutenkin tuntuu harvinaisuudelta Suomen oloissa, ei siirtyä sisävaatteissa ulos vaan pitää pukea lisää vaatetta päälle, ei ole kivaa istua leikkipuistossa kylmissään ja kuljettaa kurassa oleva lapsi kotiin pesulle, ei voi syödä jäätelöä torilla, ei voi nauttia auringosta, ei voi käydä terassilla, ei voi maata riippumatossa, jne.
Kannattaa tehdä niitä asioita mistä tykkää aina, ei vain lomalla. "Sitten kun" ajattelu johtaa pahimmillaan siihen, että kaikki hyvät ja mukavat asiat jää tekemättä.
Tunnen aikamoista mielihyvää, kun nämä heinäkuuvouhkaajat saivat heinäkuun lomaksi, vaikka on kiertävät lomalistat ja heidän vuoro ei ollut heinäkuussa. Saavat nyt sitten rauhassa voivotella ja rutista p*koja ilmoja, kun "perheen kanssa" ei ehkä olekaan niin upeaa tehdä lomareissuja.
Lomalla piti tehdä takapiha valmiiksi, uusi terassi, aita ja istutukset sekä nurmikko. Hiukka ikävää on hommailla kaatosateessa, mutta minkäs teet. Tehdään mikä pystytään, jos ei saada valmiiksi, niin ei sitten valmistu. Ja tuossa on oikeasti hirveä tekeminen, koska vanha nurmikko pitää kaivaa pois lapio ja kottikärry menetelmällä, koska mikään kaivuri ei mahdu oman tontin ja naapuriyhtiön autotallirakennuksen välistä, Ajateltiin että näin koronakesänä sen saisi tehtyä jos vaan olisi kuivaa...Eli juu, auringonpaistetta ja sateetonta säätä sais olla hiljalleen
Vierailija kirjoitti:
Tunnen aikamoista mielihyvää, kun nämä heinäkuuvouhkaajat saivat heinäkuun lomaksi, vaikka on kiertävät lomalistat ja heidän vuoro ei ollut heinäkuussa. Saavat nyt sitten rauhassa voivotella ja rutista p*koja ilmoja, kun "perheen kanssa" ei ehkä olekaan niin upeaa tehdä lomareissuja.
Tuota noin. Heinäkuuta on mennyt alle viikko, eli on aivan turha spekuloida vielä kenen lomasäät olivat parhaat. Itse asiassa olen lukevinani hienoista katkeruutta siitä, että omat lomat meni jo, kun muiden lomat vasta alkoivat.
Meil osui lomapätkä hellekeleihin. Ehkä seuraavakin osuu, tuuria nääs.
Paras lomakeli on puolipilvinen, hiukan päälle 20 astetta ja aavistuksenomainen tuulenvire.
Sadettakin saa tulla välillä. Jos voisi valita, niin öisin.
Loma ku loma. Tärkeintä rentoutua ja nukkua. Taitaa tuollaiset työkaverit "salaa" nauttia kun toiselle tuli koiranilmat. Voihan sitä matkustaa etelän aurinkoon josse haittaa ja oikein rohkea.
Mulla on lomaan vielä matkaa ja todellakin toivon, että mitään helteitä ei ole luvassa. Ihanaa, kun saa olla vaan kotona, eikä ole kuuma.
Minulla lomavko nro3 menossa eli olin lomalla myös niillä tiristyshelteillä ja onneksi olin järvenranta mökillä silloin eli ei ollut yhtään tukalaa. En ole helleihmisiä lainkaan, mutta jatkuva sadekaan ei kyllä innosta, parempi silti näin kuin kova helle.
Tämä vko+3vkoa vielä lomaa eli töihin paluu elokuussa.
Mä tykkään sateesta. Kohta pääsee sieneen. Puutarhassa vadelmat kypsyvät.
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeily on huomattavasti mukavampaa saatella, kuin auringon paisteessa yli +20 kelissä. Eikä ole sitä ikuista rasvaus, pitkien vaatteiden ja varjon hakemista ettei pala auringossa. Hitto, että ainakin tuo rasvakerros on ahdistavaa.
Riippuu toki mitä aikoo lomalla tehdä. Itse ainakin tykkäsin pyöräillä, viettää aikaa ulkona, rannalla ja torilla. Ei se sateella ole yhtään niin kivaa.
Itse elämäntapa työttömänä olen ollut tyytväinen kesään. Kesäkuussa lusmutessa oli kivat helteet ja nyt heinäkuun alussa on ollut kivan viileää. Mikäs tässä kun ei työt sotke lomailua vaan saa nauttia KOKONAAN ihanasta kesästä
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Kiva, kun on monenlaista säätä. Joka säällä pystyy tekemään vähän eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu toki mitä aikoo lomalla tehdä. Itse ainakin tykkäsin pyöräillä, viettää aikaa ulkona, rannalla ja torilla. Ei se sateella ole yhtään niin kivaa.
Ei se ole +30 helteelläkään niin kivaa, varsinkaan kun se helle jatkuut pitkään päivällä ja yöllä. Nukkuu huonosti, hikoilee, olo on koko ajan nihkeä ja turvonnut... Ei kiitos.
Minullakin alkoi nyt loma ja olen periaatteessa ihan tyytyväinen. Lenkkeily nyt taitaa jäädä suunniteltua vähemmäksi, mutta muuten ei valittamista. Tärkeintä tosiaan on olla se kuukausi erossa töistä ja kollegoista.