Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi säälitään nyt kesäloman aloittavia?

Vierailija
06.07.2020 |

Mulla alkoi nyt kesäloma. Perjantaina työkaverit säälitteli, että voi voi kun on näin huonot ilmat ja ensi viikolle vielä huonommat. On se nyt sääli, kun et voinut kesäkuussa pitää lomaa jne.

Ei mua harmita! Loma se on silti, satoi tai paistoi! Miksi lomalla pitäisi aurinko vain paistaa? Ja sitten se ei olisi niin lomaa, jos sataakin. Loma pilalla kun sataa? Outo ajatus. Mulle tärkeintä on saada se 4 viikkoa olla pois töistä, lomalla. Mites muut?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee tämä kylmyys ja vesisateet. Lenkkeily ei ole mukavaa, nähtävyyksissä ja tapahtumissa ei ole kiva käydä sateella, ei voi tehdä piknikkejä, ei tarkene kesämekoissa, ei voi juosta shortsit jalassa mikä muutenkin tuntuu harvinaisuudelta Suomen oloissa, ei siirtyä sisävaatteissa ulos vaan pitää pukea lisää vaatetta päälle, ei ole kivaa istua leikkipuistossa kylmissään ja kuljettaa kurassa oleva lapsi kotiin pesulle, ei voi syödä jäätelöä torilla, ei voi nauttia auringosta, ei voi käydä terassilla, ei voi maata riippumatossa, jne.

Sen sijaan makaan sisällä ja palstailen täällä.

Lenkkeily on huomattavasti mukavampaa saatella, kuin auringon paisteessa yli +20 kelissä. Eikä ole sitä ikuista rasvaus, pitkien vaatteiden ja varjon hakemista ettei pala auringossa. Hitto, että ainakin tuo rasvakerros on ahdistavaa.

tässä meitä on erilaisia ihmisiä. Minäkin nautin enemmän lenkkeilystä happirikkaassa säässä, reilu parikymppinen poikani taas nauttii kovasti haastaa itseään tekemällä lenkkejä mm. kovimmilla helteillä ( tai vastaavasti kovilla pakkasilla) ja saa siitä hyvän fiiliksen.

Vierailija
22/28 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin haluaisin viettää ulkoilmaelämää näin kesällä, kun se muina vuodenaikoina on mahdotonta. Olisi kivaa istua pihalla ja grillata, nauttia kukkaloistosta, käydä piknikeillä, lintsillä, Korkeasaaressa lasten kanssa, tehdä pitkiä pyörälenkkejä ja pysähtyä ulos kahville ja jäätelölle, jne.

Tämä aamu on mennyt siihen, että tyhjentelen kukkaruukkuja liiasta vedestä ja yritän nostella piiskaavan sateen kaatamat kukkapenkin kukat taas pystyyn. Suurin osa meni jo poikki. Eli kukkaloistoakaan tänä kesänä. Kyllä tämä vituttaa huolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee tämä kylmyys ja vesisateet. Lenkkeily ei ole mukavaa, nähtävyyksissä ja tapahtumissa ei ole kiva käydä sateella, ei voi tehdä piknikkejä, ei tarkene kesämekoissa, ei voi juosta shortsit jalassa mikä muutenkin tuntuu harvinaisuudelta Suomen oloissa, ei siirtyä sisävaatteissa ulos vaan pitää pukea lisää vaatetta päälle, ei ole kivaa istua leikkipuistossa kylmissään ja kuljettaa kurassa oleva lapsi kotiin pesulle, ei voi syödä jäätelöä torilla, ei voi nauttia auringosta, ei voi käydä terassilla, ei voi maata riippumatossa, jne.

Sen sijaan makaan sisällä ja palstailen täällä.

Lenkkeily on huomattavasti mukavampaa saatella, kuin auringon paisteessa yli +20 kelissä. Eikä ole sitä ikuista rasvaus, pitkien vaatteiden ja varjon hakemista ettei pala auringossa. Hitto, että ainakin tuo rasvakerros on ahdistavaa.

tässä meitä on erilaisia ihmisiä. Minäkin nautin enemmän lenkkeilystä happirikkaassa säässä, reilu parikymppinen poikani taas nauttii kovasti haastaa itseään tekemällä lenkkejä mm. kovimmilla helteillä ( tai vastaavasti kovilla pakkasilla) ja saa siitä hyvän fiiliksen.

Kyllä sitä itsekin parikymppisenä oli ihan erinlainen kuin näin nelikymppisenä :D Nyt ei vaan nuo helteet ja lämpö sovi.

Vierailija
24/28 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ennemmin sääliä meitä kenen loma on loppumaisillaan.

Vierailija
25/28 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan he hyvät kelit luo enemmän sitä painetta siihen lomaan ja tulee huono omatunto, kun ei tee mitään. 

Vierailija
26/28 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse olen enemmän viileän sään ystävä, ja ajattelin viettää aikaa esimerkiksi museoissa piirtämällä sateisina päivinä (loma alkaa vasta 17.7.), ymmärrän kyllä että harmittaa jollei pääse tekemään suunnittelemiaan hauskoja ulkojuttuja.

Ainakin täällä Helsingissä näyttää olevan kyllä aurinkoisiakin päiviä luvassa  silloin tällöin eikä sateisempinakaan päivinä pitäisi sataa ihan koko ajan, joten suunnittelemalla voi sentään päästä nauttimaan ainakin auringosta, vaikka tuulta tuntuukin piisaavan. Spontaanius on siitä tietysti kaukana, mutta on se silti parempi kuin vain viettää koko loma peiton alla kärvistellen.

Vierailija
27/28 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan aio lomaani pilata säästä valittamalla ja sen takia kotiin linnoittautumalla. Kyllähän nyt aikuinen ihminen kykenee sopeutumaan vallitseviin olosuhteisiin, eikö niin?? Enkä nyt muutenkaan aikonut viettää joka päivä aikaa jäätelökioskilla ja terassilla, joten voin valita siihen vaikka vain sen yhden päivän kun ei sada.

Urheilemista ei haittaa sade, voin valita siihenkin halutessani sen kuivemman hetken päivästä.

Luonnossa liikkumista sade ei haittaa minkään vertaa! Hyvät varusteet päällä ja on itseasiassa tunnelmallista kulkea sateen ropistessa sadettakin huppuun tai istua laavun suojassa eväitä syöden ja tuijotella sadetta.

Puutarhatöitä ei sade haittaa. Meillä sade on ollut kuurottaista ja kovimman sateen ajaksi voi mennä suojaan ja taas hommat jatkuu. Olen vain valtavan onnellinen kuinka paljon aikaa vapautui kun ei tarvitse enää kastella!!

Marjastuksen suhteen ei ole mikään kiire, eiköhän tässä vielä poutaakin saada. Kuivuus jo alkoi huolettaa, mutta nyt ei ainakaan sato mene sen takia piloille. Mustikat on vasta pieniä raakileita, vadelmiakin saa vielä tovin odotella samoin herukoita. Eikä sade näitäkään pilaa, kun ovat vasta raakileita. Omia mansikoita näyttää kypsyvän sateesta huolimatta ja pakastettavat olen jo ostanut ja pakastanut kuivilla säillä.

Ja mikä sienikesä/-syksy tiedossa. 😍

Monta kivaa juttua on suunniteltuna: näyttelyitä, museoita, ravintoloita, luontokohteita, puutarhakohteita. Mitään näistä ei kyllä sade pilaa. Olen vain tyytyväinen jos muut on vähemmän liikkeellä, eikä tarvitse koronaa säikkyä.

Vierailija
28/28 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin haluaisin viettää ulkoilmaelämää näin kesällä, kun se muina vuodenaikoina on mahdotonta. Olisi kivaa istua pihalla ja grillata, nauttia kukkaloistosta, käydä piknikeillä, lintsillä, Korkeasaaressa lasten kanssa, tehdä pitkiä pyörälenkkejä ja pysähtyä ulos kahville ja jäätelölle, jne.

Tämä aamu on mennyt siihen, että tyhjentelen kukkaruukkuja liiasta vedestä ja yritän nostella piiskaavan sateen kaatamat kukkapenkin kukat taas pystyyn. Suurin osa meni jo poikki. Eli kukkaloistoakaan tänä kesänä. Kyllä tämä vituttaa huolella.

Vinkki: ruukussa on oltava AINA reikä pohjassa.

Toinen vinkki: korkeille ja helposti kastuville perennoille asennetaan jo alkukesästä tuet.

Kolmas vinkki: kerää katkenneet kukat maljakkoon ja nauti niistä.

Sitten ihan muuten vaan: miksi ulkoilmaelämä on muina vuodenaikoina mahdotonta? Nyt en ymmärrä ollenkaan, koska itse vietetään sitä ympäri vuoden.