Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassa, uskallatko tunnustaa?

Vierailija
28.04.2013 |

Tienaatko pientä ylimääräistä korjauskuiteilla? Eli näppäilet "vahingossa" kuittiin kaksi kertaa jonkin tuotteen, joka maksaa vaikka neljä euroa. Asiakas ostaa vain yhden, eikä huomaa virhettä kuitissa tai heittää kuitin pois sitä katsomatta. Korjaat kuitin myöhemmin ja pidät ekstra rahat itselläsi.

Voiko näin kikkailla jäämättä kiinni? Kuinka paljon normipäivänä tulee oikeita korjauskuitteja?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole käynyt mielessäkään. Teen korjauskuitin ehkä 2-3 kertaa kuukaudessa.

Vierailija
2/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 17:57"]

No eipä ole käynyt mielessäkään. Teen korjauskuitin ehkä 2-3 kertaa kuukaudessa.

[/quote]

Aikalailla näin mullakin. En mä pidä edes tippejä tai löytyneitä rahoja itselläni, vaan laitan ne henkilökunnan "virkistys"rahastoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaupoissa töissä, mutta eipä ole ikinä tullut mieleenikään olla epärehellinen tai pölliä yhtään mitään.

Sinä se ilmeisesti varastat näin, kun tiedät konstitkin noin hyvin?

Vierailija
4/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakysymys,montako kertaa huijaat vaakaa panemalla vielä yhden omenan pussiin punnitsemisen jälkeen?

Vierailija
5/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En työskentele kassana. Minulle sattuu asiakkaana monta kertaa viikossa niin, että kassa joutuu tekemään korjauskuitin. En keksi muuta syytä kuin, että aina siellä missä käyn kaupassa on hutiloivia kassoja tai osa kassoista harrastaa vilppiä.

Menettäisin reilusti yli sata euroa vuodessa rahojani jos en tarkistaisi kuittejani.

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 18:02"]

Olen ollut kaupoissa töissä, mutta eipä ole ikinä tullut mieleenikään olla epärehellinen tai pölliä yhtään mitään.

Sinä se ilmeisesti varastat näin, kun tiedät konstitkin noin hyvin?

[/quote]

Vierailija
6/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 18:04"]

Vastakysymys,montako kertaa huijaat vaakaa panemalla vielä yhden omenan pussiin punnitsemisen jälkeen?

[/quote]

Vierailija
7/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain kassavastaava voi korjata kuitteja. Omalla kohdallani niitä korjauskuitteja tulee lähinnä siitä että asiakkaalla on joku maksusitoumus jossa ei ole tilinumeroa. Lyön kuitin ns. väliaikaiselle tilille ja pyydän kassavastaavaa etsimään oikean tilinumeron ja korjaamaan kuitin. Näitä tulee lähinnä keväisin, kun taloyhtiöt pitää talkoita ja isännöitsijät eivät viitsi tai muista tilinumeroa lappuun laittaa. Huijaaminen on siis lähes mahdotonta, koska itse ei voi kuitteja korjata (paitsi silloin kun on kassavastaavana), mutta eipä kyllä ole tullut mieleenkään huijata.

Vierailija
8/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla työskennellessäni ei ikinä edes olisi tullut mieleenkään varastaa.. enemmän kun tyhmää! :/ kyllähän noita korjauskuitteja joutu jonkinverran tekeen, välillä monta päivässä, mutta yleensä johtuivat hintavirheestä joista ei ollut itse tietoinen  vaan asiakas myöhemmin huomasi.

Vierailija
9/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus 80-luvulla ollut kassana enkä tehnyt niin. Sen sijaan eräs työkaveri teki. Siihen aikaan kassat kirjoittivat pullokuitit käsin ja tämä tehtaili niitä ja kuittaili niitä otetuksi rahana. Tämä kaikki selvisi kun olin jo pois sieltä, kun oli jäänyt kiinni (toinen ex-työkaveri kertoi). Ihmeteltiinkin aina kun tällä oli niin paljon rahaa käytössään ja pystyi ostelemaan koko ajan esim. vaatteita ja kenkiä ja laukkuja. Arveltiin sen johtuvan siitä, kun hän asui vanhempiensa luona eikä tarvinnut maksaa elämismenoja kuten emidän muiden. Arvio kavalluksesta oli noin 200000 mk ja se oli 80-luvulla paljon rahaa.

Vierailija
10/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 18:04"]

[/quote]

En ikinä

Vierailija
11/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi vähän typerä tapa varastaa, kun siitä jää jälki järjestelmään ja useat asiakkaat tulee takaisin ja vaatii korjauksen. Tuosta jäisi kiinni. 

Vierailija
12/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen kuittiin ei näppäillä yleensä paljonkaan, vaan vedetään siitä tuotteesta se koodi. Koodinlukijat on todella herkkiä, ja siksi usein lipsahtaa tuote kaksikin kertaa kuittiin. Yleensä kassa kyllä huomaa sen piippauksen. Mutta noin niitä tulee.

Vierailija
13/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et jäisi kiinni, niin omatuntosi tulee soimaamaan sinua loppuikäsi. Onko se siis sen arvoista? Ei todellakaan, ainakaan minun mielestäni. Sitäpaitsi se on laitonta ja väärin. Rehellinen ihminen ei tee noin.

Vierailija
14/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kassa yritti veloittaa minulta myös edellisen asiakkaan ostokset. Ei ollut "huomannut" katkaista ostostapahtumaa välissämme. Huomasin asian, koska en ostanut mitään kovin kallista ja lasku oli siitä huolimatta yli 40 e. Kassa korjasi kyllä asian kun huomautin, mutta ei pyytänyt anteeksi. Olen tästä lähtien kyllä paljon tarkempi, usein en edes ajattele laskun loppusummaa. Kannattaa kyllä tarkistaa kuittinsa heti, myöhemmin on vähän hankala vaatia rahoja takaisin.

Vierailija
15/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 18:20"]

Tuo olisi vähän typerä tapa varastaa, kun siitä jää jälki järjestelmään ja useat asiakkaat tulee takaisin ja vaatii korjauksen. Tuosta jäisi kiinni. 

[/quote]

Samaa mieltä. Toisaalta iso osa asiakkaista heittää kuittinsa pois, joten riski ei ole kovin iso. Olen tullut siihen tulokseen, että ulkonäössäni on jotakin (silmäni karsastavat), minkä perusteella näytän huijattavalta. Kassat ovat usein vaikeita jäätyään kiinni. Ne, jotka tekivät sen vahingossa tunnistan käytöksestä.Torilla ym. epävirallisemmissa paikoissa saan hyvin usein vaihtorahaa takaisin liian vähän. Tämä on todella rasittavaa ja toivon itsepalvelukassojen yleistyvän.

Vierailija
16/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat potkut työstäsi! Tuommosia persläpiä ei pitäisi olla missään kaupassa töissä.

Vierailija
17/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta kenelle tässä keskustelussa kohdistat tämän kommentin?

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 18:29"]

Toivottavasti saat potkut työstäsi! Tuommosia persläpiä ei pitäisi olla missään kaupassa töissä.

[/quote]

Vierailija
18/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut omalle kohdalle vastaan, kuitit tarkistan nykyään. Aina se mahdollinen korjaus on jo samalla kuitilla. Joskus on pitänyt allekirjoittaa se korjauskuitti.

Vierailija
19/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes kassa ja kuitinkin heitän aina pois. Kassa sanoo kuitenkin aina loppusumman ääneen ja huomaisin kyllä jos summa olisi  liian iso, koska minulla on aina melko tarkka käsitys mitä ostokseni maksavat. Ei taida ap olla mikään mestaririkollinen?

Vierailija
20/44 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 18:20"]

[/quote]

Samaa mieltä. Toisaalta iso osa asiakkaista heittää kuittinsa pois, joten riski ei ole kovin iso. Olen tullut siihen tulokseen, että ulkonäössäni on jotakin (silmäni karsastavat), minkä perusteella näytän huijattavalta. Kassat ovat usein vaikeita jäätyään kiinni. Ne, jotka tekivät sen vahingossa tunnistan käytöksestä.Torilla ym. epävirallisemmissa paikoissa saan hyvin usein vaihtorahaa takaisin liian vähän. Tämä on todella rasittavaa ja toivon itsepalvelukassojen yleistyvän.

[/quote]

mä luulen että ne on vaikeita koska ne ei tiedä miten vainoharhasen syyttelijän kans pitäis olla ja mitä sanoa. :D Ei ne sitä tahallaan tee, ne laitteet vaan on tosiaan välillä ihmistä nopeampia. Ehtii piipata saman tuotteen uudelleen ennen kuin sen saa pois kädestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme