Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä rangaistus 14 vuotiaalle tupakkakokeilusta?

Vierailija
28.04.2013 |

Vai täytyykö rankaista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään kaverini isä laittoi vastaavassa tilanteessa kaverin veljen polttamaan tupakkaa niin kauan, että poika oksensi. Ei ole tupakka maistunut sen jälkeen. Ajat oli 70-luvulla vähän erilaiset, en suosittele vastaavaa nyt. 

Vierailija
2/9 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltatko itse? niin en tiedä sitten rangaistuksesta, kyllähän jokainen päättä omasta elämästään, teinisikin, mutta rahaa en antaisi tuon jälkeen euroakaan. menköön töihin rahoittaakseen huvinsa :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 17:03"]

Erään kaverini isä laittoi vastaavassa tilanteessa kaverin veljen polttamaan tupakkaa niin kauan, että poika oksensi. Ei ole tupakka maistunut sen jälkeen. Ajat oli 70-luvulla vähän erilaiset, en suosittele vastaavaa nyt. 

[/quote]

Tuosta tuli mieleen tämä:

Vierailija
4/9 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltatko ap itse? Jos poltat, niin on mielestäni turha antaa mitään rangaistusta tai saarnata asiasta. Toki voi kertoa tupakoinnin haitoista ja riskeistä.

Vierailija
5/9 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin vawta 15-vuotiaana ja jäin tietenkin heti kiinni. Rangaistusta ei tullut ja hyvä niin, sillä ei ollut sitten mitään syytä uhmata vanhempianikaan. Olin jo aikaisemmin saanut niin hyvät pohjatiedot tupakoinnin vaarallisuudesta ja tyhmyydestä, että ne riittivät. Mutta jokaisen pitää silti kokeilla itse :)

Mielestäni puhuminen riittää, mutta jos jää tupakointi toistuu usein, niin sitten kovemmat käyttöön. Mitä ankarampaa kotona on, sitä pahemmin pitää vastustaa vanhempien sääntöjä.

Vierailija
6/9 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota on pohdittava tarkkaan. Rangaistuksen pitää olla kuitenkin ihan erilainen kuin esim. 15-vuotiaalle. Ikä on tärkeätä.

Vierailija
7/9 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu kanssa joutui pössyttelemään sikareita isänsä hellässä seurassa, oli kuulemma aika järkkyä.

Vierailija
8/9 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisi vielä muistuttaa siitä, että vaikka nyt homma tuntuu kokeilulta, siihen jää helposti riippuvaiseksi. Eli jos ei halua olla tupakoiva aikuinen, kannattaa tosiaan nyt vaan maistella silloin tällöin ja mielellään ei toki ollenkaan.Ei ole yksi eikä kaksi aikuista, jotka mielellään lopettaisivat, jos vaan voisivat.

Ja voisi toki muistuttaa tuosta finanssipuolesta, että jos polttaa askin päivässä (varmaan aika keskivertoannos aikuiselle) niin se tekee vuodessa x euroa ja konkretisoi vielä sen joksikin asiaksi mitä ko. summalla saa.

Vierailija
9/9 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 17:03"]

[/quote]

Oon kuullut samanlaisesta tapauksesta. Isä oli toki soittanut ensin myrkytystietokeskukseen, että kuinka monta savuketta kestää polttaa putkeen ilman pahempia seurauksia ja poltattanut sitten sen määrän. Kuulostaa kyllä tosi hurjalta rangaistukselta, enkä tosiaankaan suosittele tekemään näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi