Liityin Mensaan.
Vuosikausia olen miettinyt että pitäisikö käydä testi tekemässä, ja tiedossa on aina ollut että olen keskimääräistä huomattavasti älykkäämpi. Tuli hyvä fiilis kun tulokset tuli, se selvitti paljon sitä mitä ratoja elämäni on kulkenut, ja se ei kaikki ole hyvää todellakaan.
Onko täällä muita Mensalaisia?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko oli pisteraja nyt? Ja vastasiko nykyisten nettitestien tasoa?
En tiedä pisterajaa, sain tulokseksi 138/korkeampi kuin 99,6% väestöstä. Siitähän sen laskee jos kiinnostaa.
Nettitesteistä olen saanut hieman enemmän.
Onneksi olkoon! Olen usein miettinyt että voisin käydä myös, mutta en ole uskaltanut! Ei varmaan ihan rahkeet riittäisi! 😁
Itsekin kävin testeissä mutta en ikinä alentuisi liittymään vaikka pisteet riittivätkin. Oli tasan tarkkaan ja ainoastaan minun heikkoa itsetuntoani varten älykkyyden osalta :)
Et liittynyt koska olet mielisairas typerys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pisterajaa, sain tulokseksi 138/korkeampi kuin 99,6% väestöstä. Siitähän sen laskee jos kiinnostaa.
Miten tuo väestön äo on mitattu ?
En tunne ketään jolta se olisi mitattu.
Tein testin ja sain tulokseksi 24.
Ei visiin kovin hyvä ?
Taidat olla epävarma 'älykkyydestäsi' :D Totuushan on että Mensan jäsenyys ei tee sinusta mitenkään erikoista - teitä 'kelpaavia' on kaksi sadasta eli Suomessa yli satatuhatta ja suurinta osaa ei kys. mustanaamiokerhon jäsenyys kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Tein testin ja sain tulokseksi 24.
Ei visiin kovin hyvä ?
OLET HYVÄ JUURI TUOLLAISENA, IHANAA HYVÄ!
Onko siellä joku uusi testi? Itse sain >135 eli yli 135 ja se oli korkeampi kuin 99% ja tuon parempaa tulosta ei voinut saada. Tein testin 2022.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kävin testeissä mutta en ikinä alentuisi liittymään vaikka pisteet riittivätkin. Oli tasan tarkkaan ja ainoastaan minun heikkoa itsetuntoani varten älykkyyden osalta :)
Itse liittyin koska kaveri haastoi tulemaan mukaansa testeihin. Pääsin sisälle, hän ei. Pakkohan se oli liittyä ja käydä vähän aikaa tapaamisissa. Itse asiassa oli ihan mukavaa porukkaa. Lähinnä kävin baari-illoissa mitä useimmat ihmiset eivät ehkä ensimmäiseksi yhdistäisi Mensaan mutta sosiaalinen kerhohan se kuitenkin on.
Se nettitesti on huomattavasti helpompi kuin aito, kannustetaan todennäköisesti, että mentäisiin tekemään se oikea testi.
Mutta antaa se jotain osviittaa jos saat nettitestistä yli 130, niin voit olla suhteellisen varma, että olet sen 100 paremmalla puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö siis Mensan testissä vai missä?
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla epävarma 'älykkyydestäsi' :D Totuushan on että Mensan jäsenyys ei tee sinusta mitenkään erikoista - teitä 'kelpaavia' on kaksi sadasta eli Suomessa yli satatuhatta ja suurinta osaa ei kys. mustanaamiokerhon jäsenyys kiinnosta.
En ole, tämä on minulle aina ollut aika itsestäänselvyys. Mutta oli kiva saada ihan virallinenkin todistus siitä, että mikä tilanne, ja itsetuntemuksen kannalta mukava asia.
En tosiaankaan tunne olevani erityinen mitenkään, sen enempää kuin vaikkapa punatukkainen joka on myös kohtuullisen harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Eli kävit vain testaamassa oman tasosi. Ja heikkoitsetuntoisena olit epävarma pääsiskö rajan yli? Onko tuo epävarmuus muuten yleistä älyköillä? Muistan jostain joskus lukeneeni sellaista. Onkohan sitten myös toisinpäin eli ne vähemmän älykkäät kuvittelee olevansa älykkäämpiä kuin ovatkaan 🤔
On itsestään selvää, että ihmiset joilla on matala ÄO, ovat suuremmassa vaarassa jäädä köyhiksi
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä joku uusi testi? Itse sain >135 eli yli 135 ja se oli korkeampi kuin 99% ja tuon parempaa tulosta ei voinut saada. Tein testin 2022.
En tiedä kun en ole aiemmin käynyt. Ja tunnen pari Mensalaista jotka ovat ovat liittyneet jo vuosia sitten, ja heillekin on kyllä 0,1% tarkkudella tullut tulos.
Vierailija kirjoitti:
On itsestään selvää, että ihmiset joilla on matala ÄO, ovat suuremmassa vaarassa jäädä köyhiksi
ap
Sieltähän paljastui ihan tavallinen tyhmyri kuten epäiltiin :D