Miten voi olla näin kurjakeli, ja osa kehtaisi valittaa helteistä.
Kyllä nyt taas valitatte, olisitte olleet hiljaa helteellä.
Kommentit (66)
Minusta tämä sää on täydellinen. Sopivan lämmintä, että t-paidalla pärjää, mutta ei tukahduttavan kuumaa. Välillä sade raikastaa ja sitten taas aurinko pilkistää. Täydellisiä ulkoilusäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lomalla nyt eikä tää ilma haittaa yhtään. Nyt voi hyvällä omallatunnolla maata viltin alla, syödä herkkuja ja tuijottaa Netflixiä.
Mutta kaikki me emme ole lihavia AV-mammoja. Osa meistä on urheilullisia kesäihmisiä jotka haluaisimme käydä rannalla ja nauttia lämmöstä. Kesäkuun +30 sää oli mahtavaa.
Urheilullinen ihminen joka käy rannalla makaamassa ja polskimassa? Just.
Oon hoikka ja normaalipainoinen, ja juoksen kelissä kun kelissä 50-100km joka viikko. Helle on ainoa keli kun siihen ei pysty, ei vaan ole voimaa. Sateelta, lumelta, tuulelta ja kylmältä pystyn suojautumaan. Porottavalta auringolta ja helteeltä en mitenkään. Ja se olis turhaa, koska palautuminen on unenpuutteen takia miinuksella.
Ollaan suomalaisia ja asutaan Suomessa, ei meitä ole luotu toimimaan paahteessa.
Miten muuten sun urheilu muun osaa vuotta kerta "urheilullinen kesäihminen" olet?
Ulkona on +20 astetta, tuulee toki mutta hyvä vaan, viilentää mukavasti. Tuolla pärjää mainiosti t-paidalla ja luonto kukoistaa kun vettäkin on tullut. Mainio keli siis.
Huvitti kyllä eilen kun joku nuori nainen ulkoilu toppatakki päällä.
Just täydellinen keli,lämpöä 17 ja tuulee ei hiki valu niskaa myöten ja olo pysyy virkeänä!Helteellä ei jaksa nousta mihinkään,pyörryttää olo on vetelä,joten tämä on parasta kesää!
Ah, uni on syvää ja palauttavaa viileässä. Jaksaa urheilla ja touhuta. Ei turvota. Jos käy vilu niin voi lisätä vaatetta, helteellä alastomasta on vaikea riisua ja olo on tukala 24/7.
Rakastan <3
En minä valita. Juu, ei houkuta ulkoilemaan tämäkään sää, mutta kotona pystyy nyt puuhailemaan ja tarpeeksi vaatetta päälle, niin pääsee kyllä uloskin.
Sää on aina hyvä, vaatetus vaan usein monilla siihen sopimaton.
Asenne- ja pukeutumiskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitasuomea, muistayhdys sanat,ope,tt,ele pil**kusäännöt. Sää on muuten mielestäni aivan hyvä.
Mitä väliä. Ei oo mikään äidinkielentunti. Pääasia että asia tulee ymmärretyksi. Muitakin syitä voi olla. Suomi ei välttis äidinkieli. Lukihäiriö yms. Mee muualle pätemään. -eri-
Kurja? Ainakin pk-seudulla paistaa aurinko ja on oikein kiva keli olla ulkona kun ei ole tukahduttavan kuuma.
Eilen illalla/yöllä oli kyllä vähän kuin syksyllä mutta se meni jo. Tykkään siis syksystä myrskyineen ihan hurjasti, mutta vasta syksyllä ;-)
Miten voi olla näin kauniskeli, ja osa kehtaisi valittaa raikkaistakesä sateista.
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että tämä sää on valittajien syytä?
Juu, totta kai on. Olihan tänne tänään jo joku avannut ketjun jossa kiukutellen polki jalkaa ja uhkaili lähtevänsä kreikkaan koronaa noutamaan asap jos ei keli parane..
Minä valitin helteen aikana mutta nyt olen pelkästään nauttinut näistä säistä. Viileässä huoneessa nukuttaa hyvin ja ulkona jaksaa liikkua kun lämmintä on noin 15 astetta. Lisäksi sateiden jälkeen on ihanan raikasta. Kelpaa varsin mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Sää on aina hyvä, vaatetus vaan usein monilla siihen sopimaton.
Asenne- ja pukeutumiskysymys.
En viitsisi alasti tuola hinata kylillä. 30 asteessa alastomuus on ainoa siedettävä asu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lomalla nyt eikä tää ilma haittaa yhtään. Nyt voi hyvällä omallatunnolla maata viltin alla, syödä herkkuja ja tuijottaa Netflixiä.
Mutta kaikki me emme ole lihavia AV-mammoja. Osa meistä on urheilullisia kesäihmisiä jotka haluaisimme käydä rannalla ja nauttia lämmöstä. Kesäkuun +30 sää oli mahtavaa.
Itse olen myös urheilullinen, mutta nautin viileämmästä kelistä. Ihanaa käydä juoksulenkillä, kun ilma on sateen jälkeen raikas ja hapekas. Helteellä lähinnä oleilin varjossa ja kävin lenkilläni vasta illansuussa. Uv-säteilykin on välillä niin voimakasta, että auringonotto ei ole fiksu vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilullinen ihminen joka käy rannalla makaamassa ja polskimassa? Just.
Oon hoikka ja normaalipainoinen, ja juoksen kelissä kun kelissä 50-100km joka viikko. Helle on ainoa keli kun siihen ei pysty, ei vaan ole voimaa. Sateelta, lumelta, tuulelta ja kylmältä pystyn suojautumaan. Porottavalta auringolta ja helteeltä en mitenkään. Ja se olis turhaa, koska palautuminen on unenpuutteen takia miinuksella.
Ollaan suomalaisia ja asutaan Suomessa, ei meitä ole luotu toimimaan paahteessa.Miten muuten sun urheilu muun osaa vuotta kerta "urheilullinen kesäihminen" olet?
Niinpä. Huvittaa kyllä nämä urheilulliset kesäihmiset, joiden ainoat liikuntamuodot tuntuvat olevan uiminen (=rannalla makaaminen) ja pyöräily (=jäätelökioskille).
Koska helle menee överiksi.
Välimuoto eli 20-25 astetta ja aurinkoa ois kiva kesäkeli, mutta +30 vaikuttaa jaksamiseen, yöuniin, ajatteluunkin.
Luonto kärsi kesäkuun helteellä kuivuudesta, ruoho oli auringonpolttamaa jne.
T:hellevihaaja
Tämä sää haittaa vain rannalla makoilua ja monella meillä on elämässä paljon muita mielenkiinnonkohteita. 😄 Olen koko päivän tänäänkin ollut aivan fiiliksissä kuinka täydellistä on. Sateiden välissä aurinko paistaa ja lämmittää, tuuli pitää hyttyset ja paarmat poissa, kaikki puutarhan kasteluhuolet on takanapäin, jaksaa urheilla ja puuhastella ihan täysillä. Sateen yltyessä voi vetäytyä vaikka lukemaan ja katsomaan elokuvia. Seuraavaksi lenkkeilen katsomaan yhden mustikkapaikan tilanteen. Ihanaa, ihanaa. En olisi voinut parempaa toivoa.
Vierailija kirjoitti:
En minä valita. Juu, ei houkuta ulkoilemaan tämäkään sää, mutta kotona pystyy nyt puuhailemaan ja tarpeeksi vaatetta päälle, niin pääsee kyllä uloskin.
No eihän tuolla edes tarvitse paljon vaatteita! :D T-paita keli.
Mieluummin tätä, kuin niin kuumaa. Kumpikaan ei ole kauhean hyvä :(