Lettutaikinan sokeri
Kuinka paljon sokeria litran lettutaikinaan? Itse laitan 2dl, mutta mies väittää että hänen äitinsä laittaa enintään 1dl. Mielestäni ihan mauttomia lettuja kun kokeilin 1dl sokerilla.
Kommentit (62)
Lettutaikkna tehdään niin, että täytteet/päällysteet voivat olla makeita tai suolaisia. Ei paljoa sokeria siis. Ei sen taikinan tarvitse makeaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Emme laita sokeria lettutaikinaan.
Siis mitä? Hiivaleipiäkö te teette?
Mielestäni taikinan ei tarvitse olla makeaa, koska täytteissä se sokeri. Pari ruokalusikallista laittaisin litran taikinaan. Tottumiskysymys tuo makeus.
Enintään 1 dl, itse en laittaisi ihan niinkään paljon. Hilloa saa laittaa senkin edestä sitten.
itse laitan puoleen litraan vain ripauksen sokeria. Lähinnä vain sen takia että tulee paremman väriset letut. Lettutaikina ei tarvii sokeria eikä varsinkaan deseissä mitattuna
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä niitä syitä miksi olemme normaalipainoisia. Makua tulee esimerkiksi voimakkaista marjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko sä hiivaa lettutaikinaan?
Itse laitan litran taikinaan ehkä 2 ruokalusikallista.
Sehän riippuu ihan lettutaikinan koosta. Jos siis tykkää laittaa sokeria. Mummo laittoi.
Litran lettutaikinaan laitan n. puoli desiä sokeria tai hunajaa, joskus olen käyttänyt myös vaahterasiirappia.
Kyllä 2dl on ehdottomasti liikaa. Korkeintaan desi riittää. Makeus tulee lettujen päälle laitettavasta hillosta. Ja voihan itse letun päälle ripotella sokeria, jos haluaa makeaan.
Joskus en ole laittanut yhtään sokeria ja hyviä olivat.
1-2dl, mitä helvettiä😳 Miksi noin paljon? Ehkä max ruokalusikallinen meillä.
Olen kuullut, että jotkut laittavat lettutaikinaan vähän sokeria, jotta lettuihin tulisi helpommin väriä pintaan. Tästä syystä laitan vähän sokeria, jos teen maidottoman lettutaikinan, koska veteen tehtyihin letttuihin ei meinaa saada väriä pintaan millään.
Eihän siihen kannata laittaa sokeria yhtään. Silloin voi tarjota lettuja ensin suolaisilla täytteillä ja jälkiruokana supermakeilla täytteillä.
Ei yhtään, sokeriset letut on pahoja.
Jos laittaa 2 dl sokeria litran lettutaikinaan, niistähän tulee niin imeliä, ettei niitä normaali ihminen pysty syömään.