Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka teidän perheessä järjestää kesälomareissun

Vierailija
05.07.2020 |

En aina jaksaisi olla perheen projektipäällikkö, lomakoordinaattori jne.

Mies mainitsi, että lomareissu pitäisi tehdä nyt heti loman alkaessa. Näin hän mainitsee joka vuosi ja olen samaa mieltä.

Yksi lomakohdekaupunkikin kotimaassa jo selvillä, raha ei ole ongelma.

No, menee se loma kirjoja lukiessa, lasten harrastuksissa ja uimarannalla ja ystäviä tavatessa. Tod.näk. Viimeistään viimeisellä lomaviikolla mobilisoin loman itse.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein hahmota, mitä valtavaa järjestämistä siinä on. Olen siis ollut yh 7 v ja nyt uusmerheessä 7 v ja ehkä se sujuu minulta niin automaattisesti, etten edes osaa eritellä sitä järjestämistyötä.

Yleensä minä ja lapseni matkustetaan kaksistaan ja mies omien lastensa kanssa. Kun aikataulut selviävätt, toista infotaan siitä, mitä on sopinut tai ostanut matkan jonnekin. Matkan varaaminen ei ole kauaa kestänyt, kun olen netissä tehnyt.

Joitain kertoja olemme matkustaneet yhdessä ja se on hankalaa, kun pitää kysyä aikayötauluja myös miehen lasten äidiltä. Kumpikin siis surffaa netissä ja tekee varauksia niiden matkojen osalta. Se on tosiaan niin hankalaa miehen exän perheen aikataulujen takia, että olen vaan todennut, että on paljon helpompi tehdä matkat erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja, näinhän se on. Ja jokainen valitsee taistelunsa, niinkin se on =)

Vierailija
4/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa ja Pekka.

Vierailija
5/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni pääsääntöisesti varaa matkat sekä päättää hotellit ym koska hän perheestä se joka tarkka asioista. Alussa minä välillä varasin ja eivät olleet aina niin kohdallaan koska minulla erilaiset kriteerit ja vaatimustaso ja sitten kummallakaan ei lopulta ollut paras fiilis. Minä hoidan pakkaamiset enimmäkseen ja järjestän koirat kenneliin ynnä sen kaltaiset asiat. Matkakohde päätetään yhdessä oikeastaan heti kun lomien ajankohdat selviää. Joitakin lyhyitä matkoja nyt olemme tehneet tyyliin tänään katsottu onnistuuko lähtö huomenna ja sitten huomenna matkaan. Kotimaassa siis vain nyt kesällä matkailtu. 

Vierailija
6/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä järjestän, kun tykkään järjestellä, mutta matkakohteessa mies hoitaa asiat eli tutustuu paikallisiin ja saadaan sen kautta enemmän iloa matkakohteesta. 

Vierailija
7/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen vuosi minä ja joka toinen vuosi mies.

Vierailija
8/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, koska rakastan suunnitella matkoja. Päätös kohteesta ja matkan kestosta tehtiin yhdessä, samoin siitä, mitä yleisesti ottaen aiomme tehdä ja nähdä. Meillä on samanlaiset toiveet majoituspaikkojen tasosta, joten noista lähtökohdista sain jälleen vapaat kädet suunnitella ja etsiä tietoa nähtävyyksistä ja reiteistä ym.

Vierailija
9/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä järjestän pääosin, kuten muutenkin suurimman osan arjen aktiviteeteista. Olen vähän menevämpi ja teen pidemmän tähtäimen suunnitelmia kuin mies, joka on enemmän kotihiiri ja tekee yhtä asiaa kerrallaan.

Joskus olisi kyllä kiva mennä jonkun toisen suunnitelmien mukaan, ehkä. Omasta suvusta ei sellaisia tahdo löytyä, ja toisaalta pidän kartturina olosta.

Vierailija
10/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni pääsääntöisesti varaa matkat sekä päättää hotellit ym koska hän perheestä se joka tarkka asioista. Alussa minä välillä varasin ja eivät olleet aina niin kohdallaan koska minulla erilaiset kriteerit ja vaatimustaso ja sitten kummallakaan ei lopulta ollut paras fiilis. Minä hoidan pakkaamiset enimmäkseen ja järjestän koirat kenneliin ynnä sen kaltaiset asiat. Matkakohde päätetään yhdessä oikeastaan heti kun lomien ajankohdat selviää. Joitakin lyhyitä matkoja nyt olemme tehneet tyyliin tänään katsottu onnistuuko lähtö huomenna ja sitten huomenna matkaan. Kotimaassa siis vain nyt kesällä matkailtu. 

Oletko nainen vai taruolento "pakkaava mies"?

Vierailija
11/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat järjestää omansa. Toista informoidaan sen verran, että loman ajankohta on tiedossa, mutta koska miehellä ei ole kesällä lomaa kuin muutama pitkä viikonloppu (perjantaista sunnuntai-iltapäivään) ja minulla 2 vko + 2 vko, niin ei edes yritetä mitään yhteistä lomaa.

Vierailija
12/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mielummin teen sen lomajärjestelyn. Jos mies tekisi, niin olisi halvin mahdollinen majoitus jossain matkustajakodissa, jossa ei olisi edes omaa kylppäriä. Jos ulkomaille mennään niin ehdoton vaatimus on ilmastointi, kylppäri ja jääkaappi ja joko lähellä kohteita tai hyvien kulkuyhteyksien päässä, mutta ei liian pitkällä.

Vierailija
13/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan. Ei reissata koskaan.

Vierailija
14/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun näitä yritystermejä on alettu käyttää perheissäkin toinen meistä on se projektipäällikkö ja toinen talousjohtaja, joka huolehtii, että kassassa on rahaa toteuttaa näitä projekteja. Toinen on yleensä myös se kuljetuspäällikkö, jos kotimaassa matkaillaan. (Toki myös lentokentälle)

Vierailija
15/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen muttei kai se sukupuolesta riipu kykeneekö matkalaukut täyttämään tarpeellisilla tavaroilla. 

Vierailija
16/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen pikkureissut eli parikolme yötä jossain kaupungissa tai mökkilomat.

Mies ns isompaa logistiikkaa ja hotellivarailuja vaativat +5 vrk keikat, esim vaellukset Pohjois-Kalotilla tai autolomat Keski-Euroopassa.

Vierailija
17/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu reissusta, mutta yleensä minä varaan hotellin tai ainakin etsin muutaman vaihtoehdon, joita yhdessä pohditaan. Mies yleensä hoitaa vuokra-auton, mulle riittää että on viisi ovea ja ilmastointi. Loman nähtävyyksiä pohditaan yhdessä ja katsotaan tarviiko menemisiä suunnitella aukioloaikojen tai tapahtumien mukaan. Niin ja kohteen valinta on hoidettu yhdessä ja esimerkiksi ensi kesän kohteet Pietari ja Budapest on jo tiedossa ja valikoituneet ihan tapahtumien perusteella.

Vierailija
18/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mies hoitaa järjestelyt. On aika paljon näppärämpi näiden laitteiden kanssa ja jaksaa vertailla hintoja jne. Yleensä tekee listan potentiaalisista majoituksista ja me sitten lasten kanssa teemme lopullisen valinnan.

Vierailija
19/19 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkaava mies ei ole taruolento.

Mieheni pakkaa ja 13 v poikani on pakannut jo vuoden ajan. Hän halusi ehdottomasti pskata itse jo 12 v ja kun salaa tarkistin, pakkaa ihan oikein ja järkevästi. Nyt 13 v ei tarvitse enää edes tarkistella juurikaan. Fiksu poika 😀