Lettutaikinan sokeri
Kuinka paljon sokeria litran lettutaikinaan? Itse laitan 2dl, mutta mies väittää että hänen äitinsä laittaa enintään 1dl. Mielestäni ihan mauttomia lettuja kun kokeilin 1dl sokerilla.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Värihän saadaan siitä voista siinä pannulla. Ei siihen mitään sokeria tarvita. Taikinaan ei tarvita kuin maitoa, jauhoja ja suolaa.
Itse lisään vielä kananmunia.
Valion reseptillä 6dl lettutaikinaan tulee sokeria 1-2 rkl. Ja Meillä Kotona letturesepti 1litraa 2rkl.
Tarkoittiko ap. tosiaan desilitroja vai ruokalusikallisia, mutta 2dl sokeria lettutaikinaan on kyllä aivan liian paljon.
Ei lättyjen kuulu olla makeita! Noin ruokalusikallisen laitan, tai puoli.
Ne on LÄTTYJÄ.
Vierailija kirjoitti:
Ne on LÄTTYJÄ.
Suola ja sokeri ovat suomalaisten "lempimausteet". Oma isoäitini käytti myös sokeria joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Ne on LÄTTYJÄ.
Ne o plätei.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti sokeria vähintään 1dl, muuten ihan kamalaa. Jotkut laittaa SUOLAA taikinaan!
Totta kai lettutaikinaan tulee pieni määrä suolaa. Muuten tulee mauttomia lättyjä. Sama juttu pullataikinassa.
Sokeria 1-2 ruokalusikallista lettutaikinan koosta riippuen.
Lettutaikinaan ei pidä laittaa sokeria, se on turhaa, koska hillossa on sokeria niin paljon, tai jos päälle ripotellaan sokeria, niin taikina ei tarvii kuin suolaa.
Letut tulisi paistaa voimakas suolaisella voilla. Sokeria en laita lettutaikinaan.
En laita sokeria vain suolaa. Eikä suolakaan ole pakollinen, äitini tekee suolatonta ruokaa korkean verenpaineen takia, vieraat siten pintasuolaa jos haluaa . Makuasia tämäkin.
ONKO TUO JOKU VITSI 3 dl SOKERIA ja 1 dl PÖLYSOKERIA JOKU LAITTAA LETTUTAIKINAAN ja VIELÄ VANILJASOKERIA, SITTEN TÄYTYY OLLA VÄHINTÄÄN 5 l MAITOA, ITSE EN LAITA KOSKAAN YHTÄÄN SOKERIA.
Tein täytettyjä lettuja.
Lettutaikinaan vettä, vehnäjauhoja, kaurahiutaleita ja ripaus suolaa...
Rosteri paistinpannu ja siihen aina, ennen uuden letun paistamista, teelusikallinen auringonkukkaöljyä.
Jumankekka että tuli hyviä.
Ajattelin ettei letut kestä kääntämistä, kun ei ole yhtään munaa taikinassa. Mutta epäily oli turhaa, sillä kaurahiutaleet pitivät ne hyvin kasassa.
Ensimmäisestä letusta tein liian ohuen, mutta jo toiselle löytyi sopiva paksuus.
Sopivan paksussa letussa pysyvät täytteet hyvin sisällä.
Näin sitä oppii...
... Kun munat on loppu, niitä ei ole ;)
Minä laitan lettutaikinaan vain suolaa ja ehkä tl vanilliinisokeria.
Harvoin laitan sokeria lettutaikinaan, litran taikinan aina teen.. Siihen suolaa. Joskus olen pari teelusikallista voinut sokeria laittaa. Minusta letun ei itsessään tarvitse olla imelä. Lettu maistuu eniten letulta ilman sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Värihän saadaan siitä voista siinä pannulla. Ei siihen mitään sokeria tarvita. Taikinaan ei tarvita kuin maitoa, jauhoja ja suolaa.
Jaa, kyllä laitan kananmunaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Tein täytettyjä lettuja.
Lettutaikinaan vettä, vehnäjauhoja, kaurahiutaleita ja ripaus suolaa...
Rosteri paistinpannu ja siihen aina, ennen uuden letun paistamista, teelusikallinen auringonkukkaöljyä.
Jumankekka että tuli hyviä.
Ajattelin ettei letut kestä kääntämistä, kun ei ole yhtään munaa taikinassa. Mutta epäily oli turhaa, sillä kaurahiutaleet pitivät ne hyvin kasassa.
Ensimmäisestä letusta tein liian ohuen, mutta jo toiselle löytyi sopiva paksuus.
Sopivan paksussa letussa pysyvät täytteet hyvin sisällä.
Näin sitä oppii...
... Kun munat on loppu, niitä ei ole ;)
Eka lettu menee usein pilalle muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tai kaksi TEElusikallista litran taikinaan.
Ja tämä siksi, että näin samasta tsikinasta paistettuja lettuja voi syödä sinällään, tai makealla tai suolaisella täytteellä.
Isoon taikinaan (litra maitoa) kaksi ruokalusikallista.