Miksi jotkut ronkkii paprikatkin salaatista??
Olen kohteliaisuussyistä luopunut tekemästä itseäni miellyttävää ruokaa, silloin kun on syömässä joku muukin kuin oman perheen jäsen. Tämä tarkoittaa käytännössä, että jätän ruuista aurajuuston, valkosipulin, sipulin, paprikan, hillosipulit ja suolakurkut pois. Tylsää, varsinkin kun juhlapyhinä sitä tykkäis herkutella itsekin. Ja ei, ei ole sama asia laittaa kyseiset jutut erikseen
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 14:39"]
Olen kohteliaisuussyistä luopunut tekemästä itseäni miellyttävää ruokaa, silloin kun on syömässä joku muukin kuin oman perheen jäsen. Tämä tarkoittaa käytännössä, että jätän ruuista aurajuuston, valkosipulin, sipulin, paprikan, hillosipulit ja suolakurkut pois. Tylsää, varsinkin kun juhlapyhinä sitä tykkäis herkutella itsekin. Ja ei, ei ole sama asia laittaa kyseiset jutut erikseen
[/quote]
Isäni noukkii paprikat pois, koska on erittäin allerginen sille. Minä jätän salaatit usein syömättä, koska olen allerginen mm. tomaatille ja kurkulle. Raasteita pystyn syömään, ellei niihin ole sotkettu vaikka kesäkurpitsaa...
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 19:51"]
Miten joistakin kasvaa sellaisia, että on aina sitä sun tätä, mistä ei pidä?
Itselläni ei ole mitään inhokkia, mutten muista, kuinka vanhempani ovat minut kasvattaneet syömisen suhteen. Mitenhän omat lapset pitäisi tulevaisuudessa kasvattaa, etteivät tulisi tuollaisiksi nirppanokiksi, "en mä tykkää siitä, hyi yök kalaa, hyi aurajuusto, en mä halua syödä sieniä, en mä syö mitään punasta".
Raivostuttavia! Eri asia allergiat!
[/quote]
Koska osa meistä tajuaa, että ei ole pakko miellyttää kaikkia syömällä tuotoksiaan. Ihan sama asia kuin se, että ei ole pakko laittaa päälleen rumia vaatteita, vaikka tuttu niitä miten tarjoaisi tai että ei tarvitse ottaa kotiinsa isoäidin senkkiä, jos se ei kotiin sovi.
Itse teen tarjolle perussalaatin erikoisemman rinnalle. Siitä voi sitten valita. En ymmärrä, miksi pitää syödä kaikkea. Saahan sitä vaateensakin valita yms. Eriasia, jos on kuolemassa nälkään. Mutta useampi meistä saa päivän kalorit vaikka söisi vain sitä mistä pitää. Ei häiritse paprikat lautasen reunalla. Hyvät perustelut oli monella paprikan suhteen. Vatsavaivat ei parane vaikka kuinka toiset niitä vähättelisi ja halveeraisi.
Miten joistakin kasvaa sellaisia, että on aina sitä sun tätä, mistä ei pidä?
Itselläni ei ole mitään inhokkia, mutten muista, kuinka vanhempani ovat minut kasvattaneet syömisen suhteen. Mitenhän omat lapset pitäisi tulevaisuudessa kasvattaa, etteivät tulisi tuollaisiksi nirppanokiksi, "en mä tykkää siitä, hyi yök kalaa, hyi aurajuusto, en mä halua syödä sieniä, en mä syö mitään punasta".
Raivostuttavia! Eri asia allergiat!