Kaupassa joku maksoi jonkun toisen ostokset
Maksu vuorossa olevalla ei ollut varaa kaikkea maksaa joten olisi joutunut jättämään tavaraa pois niin edessäni ollut nainen maksoi toisenkin ostokset. Miksi kukaan ei koskaan anna mulle mitään ilmaiseksi tai maksa mun ostoksia.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Ihanasti tehty!! 💕
Hyväntekeväisyys on ihana avain silloin jos rikas siitä hyötyy ei muutoin.
Pääsääntöisesti ihmisten tulisi huolehtia asioistaan.
Joskus käy paska mäihä ja silloin on kiva, kun ihmiset auttavat.
Sitten tulevat kateelliset: miksi minä en saa, kun tuo toinenkin saa?
Silppu taas aloitti rasittavan jankkauksen.
Välillä olen maksanu ihan persuna muiden ruokia että saisi jonon etenemään ja on jo valmiiksi poikki. Just jotain tommosia 12e ja on vain se kymppi. No ota tästä 2e.. pliis pääseksmä kohta istumaan alas metron penkille reisiä pakottaa.
Ei oo rahasta pula, velaton asunto 2000e nettona/kk erilaisia tuloja eikä autoa tms menoja. Menee välillä hetkeksi taju yms reisiongelmat niin joo ei autoa mulle. Onkohan se sitten syvää hyvyytä vaiko ettei vaan jaksa? Mene ja tiedä.
Minä kerran maksoin edessäni olevan spurgun ostoksista osan, kun hän oli jo laskenut kolikkokasaansa tuskallisen kauan, enkä jaksanut odottaa enää sitä säätämistä, minkä jonkun makkarapaketin poistaminen olisi rahojenlaskuun aiheuttanut. Mies siitä kovasti ilahtui ja kiitteli, ja itsellenikin tuli hyvä mieli.
Poistuessani törmäsin kaupan ulko-ovella erääseen puolituttuun, todella fiiniin naiseen, jota en ollut aikoihin nähnyt. Siinä samassa kaupan seinustalle juopporemminsä kanssa parkkeerannut spurgu alkoi iloisesti ja tuttavallisesti jutella niin etten meinannut saada suunvuoroa. Tämä hienosteleva tuttuni meinasi saada slaagin kun luuli että tunnen läheisemminkin tätä ryyppyporukkaa. Ilmeensä oli kyllä ikimuistettava! LOL
Kerran tuli itselläni tilanne, että edelläni oleva kassalla oli unohtanut lompsan kotiin. Pakkasivat sitten ostokset johonkin kylmään ja kävisi hakemassa lompakon kotoaan ja kävisi hakemassa ostoksensa. Olisin voinut maksaa hänen ostokset ja vaihtaa tietoni jotta olisi voinut maksaa myöhemmin takaisin, mutta ilmeisesti luottamukseni ihmisin on mennyt siinämäärin että rahojensa perääminen olisi todennäköisesti ollut yhtä tuskaa.
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus viestissä joko tarkoituksella tai vahingossa kiteytyy hienosti perussuomalisuuden ydin. Kateellisuus heikomassa asemassa olevaa kohtaan.
Olemme kokoomuslaisia. Vihaamme köyhiä koska meidän maksamat verovarat löytää tiensä köyhien taskuihin eikä meidän. Sitten ne luuserit olettaa että niiden lapset saisi olla meidän lasten kanssa tekemisissä jne.
Taidat olla oikeasti persu joka näin yrittää viedä ääniä kokoomukselta.
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus viestissä joko tarkoituksella tai vahingossa kiteytyy hienosti perussuomalisuuden ydin. Kateellisuus heikomassa asemassa olevaa kohtaan.
Olemme kokoomuslaisia. Vihaamme köyhiä koska meidän maksamat verovarat löytää tiensä köyhien taskuihin eikä meidän. Sitten ne luuserit olettaa että niiden lapset saisi olla meidän lasten kanssa tekemisissä jne.
Taidat olla oikeasti persu joka näin yrittää viedä ääniä kokoomukselta.
En ole perus. Vihaan persuja. Persut yrittää estää käyttämästä halpatyövoimaa. Nyt jouduimme teettämään remontin suomalaisilla. Jälki on luokatonta. Käytämme halpatyövoimaa koska vihaamme suomalaisia, suomalaista auttamishalua, sosiaalijärjestelmää jne
Mun edessä viime joulun alla yks nuori nainen raakkasi tavaroita yks kerrallaan pois kun pankkikortilla ei ollut katetta, kolme kertaa koitti ja lopulta maksoi kolikoilla ne ostokset mihin rahat riitti.
Vieläkin harmittaa etten osannut avata suutani sanoakseni, että voin maksaa sun ostokset. Ei ne kaikki olis maksaneet kuin jotain 20-25€ 😣
Mulle kanssa kerran maksoi tuntematon, kun mun pankkikortti oli jäänyt kotiin. Hän antoi tilinumeronsa ja maksoin kotona hänelle heti takaisin. Mulla ei ollut Mobile Paytä silloin vielä. Kiitin vielä Facebookin kautta kovasti häntä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa... En edes jaksanut lukea kokonaan. Kannattaisiko mennä TÖIHIN (oikeisiin semmosiin)???
Aika lyhytjännitteinen ihminen olet, jos et noin lyhyttä aloitusta jaksanut lukea loppuun.
Ja ap:lle, sä et tolla asenteella ja käytöksellä ansaitse muiden hyväntahtoista ja vapaaehtoista avustusta.
Hieman ohi aiheesta:
Keväällä, juuri ennen koronaräjähdystä USAssa, olin tulossa työkeikalta New Yorkista. JFK:lla etsiskelin jostain pikkuputiikista sopivaa lukemista matkalle. Kuulin selkäni takaa, kun jollakin suomalaisella pariskunnalla puuttui vaaditusta summasta 5c. Ilmeisesti olivat hävittämässä matkalla kertyneitä pikkuhiluja. Itsellä sattui olemaan jostain taskuun ajautunut 50c kolikko, jonka annoin pariskunnalle saatesanoin "riittääkö tämä?"
Minua koko asiassa "kutkutti" ajatuksena se, että missä tahansa voi törmätä saman maan kansalaisiin.
(Joskus kuullut tämän tarinan parista reppureissaajasta NY:n keskusrautatieasemalla. On olevinaan kiire ja juostessa toinen kysyy toiselta aikaa ja paikalla ollut kolmas, tuntematon henkilö, katsoo kelloaan ja kertoo selvällä suomen kielellä ajan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa... En edes jaksanut lukea kokonaan. Kannattaisiko mennä TÖIHIN (oikeisiin semmosiin)???
Aika lyhytjännitteinen ihminen olet, jos et noin lyhyttä aloitusta jaksanut lukea loppuun.
Ja ap:lle, sä et tolla asenteella ja käytöksellä ansaitse muiden hyväntahtoista ja vapaaehtoista avustusta.
Minun käytöksessäni ei ole vikaa toisinkuin köyhien käytöksessä.
Minä ansaitsen kaikki hyväntekeväisyys lahjat toisinkuin köyhät. Minä maksan verojakin enemmän kuin köyhät ja sitten ne köyhät höytyy enemmän niistä veroista kuin minä. Kaiken lisäksi nuo köyhät saa liikkua niissä paikoissa missä minäkin.
Ota silppu lääkkeesi. Ottaa varmaan koville kun kenkää tuli töistäkin, ei ole enää kuvasi firman nettisivuilla.
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun käytöksessäni ei ole vikaa toisinkuin köyhien käytöksessä.
Minä ansaitsen kaikki hyväntekeväisyys lahjat toisinkuin köyhät. Minä maksan verojakin enemmän kuin köyhät ja sitten ne köyhät höytyy enemmän niistä veroista kuin minä. Kaiken lisäksi nuo köyhät saa liikkua niissä paikoissa missä minäkin.
Sie oot varmaan trolli, etkä edes kovin kiinnostava trolli, mutta mihin varakkaat tarvitsisivat hyväntekeväisyyttä? Miksi monet varakkaat ovat niin ahneita?
Mitä se sulle kuuluu, mihin muut rahansa käyttävät? Jos mulla on varaa ja halua jaella rahojani kodittomille ja nälkäisille, sen ei pitäisi sua liikuttaa pätkääkään. Mun rahat on mun! Sulle en haluaisi antaa mitään, koska olet ahne, ylimielinen ja epämiellyttävä ihminen.
Edellä olevalta asiakkaalta on joskus kaupassa puuttunut rahaa (pieni summa) - yleensä eläkeläinen tai joku laitapuolen kulkija. Olen kaivanut sen omasta lompakostani. Molemmille tuli hyvä mieli.
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne semmoista olettaa. Kuka haluaisi lastensa olevan tekemisissä tyypin kanssa, jonka mielestä lapsista pitää hakata myötätunto pois. Ja eihän teillä vielä ole yhtään lasta.
Luulin, että joku tuli kehumaan ja hämmästelemään toisen jaloutta, mutta ei kun miksei minullekin -kitinää. Eikö sinulla ollut varaa ostoksiisi vai miksi itket?
Wtf? Onko tämä aloitta trolli vai ihan tosissaan? En ole ennen lukenut tuota blogia ja oli kyllä naurussa pitelemistä. Jos tuo teksti on kirjoitettu ihan tosissaan, niin sääliksi käy henkilöitä, jotka joutavat ap:n kanssa olemaan tekemisissä.
Ja kannattaisi hieman panostaa oikeinkirjoitukseen, jos haluaa jonkun lukevan blogia enemmän kuin yhden kerra.
https://www.lily.fi/blogit/punaisen-talon-varjossa/