Romanttiset miehet myytti?
Tuli toisesta keskustelusta mieleen, löytyykö Suomesta romanttisia miehiä vai ovatko ne myytti?
Jos sinä olet tällainen tai sinulla on tällainen, ilmianna jokin romanttinen teko, jonka tämä mies on tehnyt.
Kommentit (44)
Minulle romantiikkaa on se, että mies tekee kotona hommia, on rakastava, ei petä, halaa joka päivä, antaa suukkoja joka päivä, meillä on upeaa ja hyvää seksiä paljon. Vietämme ihania yhteisiä iltoja usein. En tarvitse kukkia, en lahjoja. Yhdessä ostetaan mitä tarvitaan ja itse ostan muut jutut itselle. Yhdessä eletään, ei riidellä. Tämä ihana romantiikka on kestänyt yli 30-vuotta, joten en valita, rakastan ja rakastamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännittävät vaimonhakkaajat eivät tosiaan ole kovin romanttisia, kilttikset kyllä.
Tämä on vähän provosoivasti sanottu mutta sisältää totuuden.
Jos naiset oikeasti syttyisivät romanttisista miehistä niin todella helposti sellaisen löytäisivät.
Oikeastihan naisia sytyttää täysin päinvastainen mies. Siksi teillä on tämä "ongelma", koska miesmakunne ei ole romanttinen vaan painotatte miehessä itsevarmuutta/miehekkyyttä/auktoriteettia/määrätietoisuutta.
Haluaisitte, että se kova jäñnämies olisi romanttinen?
En ota nyt tuossa kantaa mihinkään muuhun kuin siihen, että itsevarmuus, miehekkyys, auktoriteetti ja määrätietoisuus eivät kyllä ole sellaisia ominaisuuksia, jotka sulkisivat romanttisuuden ulos. Kuten ei ole tietysti myöskään ns kilttisten perusluonne eli passiivis-aggressiivisuus, katkeruus ja vihamielisyyskään. Kaikki nämä ominaisuudet voidaan yhdistää romanttiseen mieleen.
Enemmän kuitenkin tunnen romanttisia miehiä siitä itsevarmemmasta päästä. Toki vain oma kokemukseni, mutta niinhän sinullakin.
Kyllä niitä romanttisia miehiä on, mutta naiset eivät vaan kiinnostu heistä kuten täällä on jo todettu.
Tutkimus: Naiset kokee psykopaattisia piirteitä omaavat miehet huomattavasti puoleensavetävämpinä kuin miehet joilla ei noita piirteitä ole...
Kuulostaa varmaan trollaukselta, mutta tämä on ihan oikea tutkimustulos.
Ns. Dark Triad persoonallisuuspiirteet: Psykopatia (empatiakyvyttömyys), Macchiavellimaisuus (häikäilemätön manipulointi) ja narsismi. Näitä piirteitä omistavat miehet koetaan huomattavasti puoleensavetävämmäksi kuin miehet joilla noita ei ole.
DT (Dark Triad): Narcissism, Machiavellianism, Psychopathy
"- We create high and low male Dark Triad (DT) characters.
- We obtain ratings from women of the attractiveness of these characters’ personalities.
- Women rate the high DT personality significantly more attractive than the low DT."
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886913012245
Mitä tämä kertoo naisista ja heidän parinvalinnastaan?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, nyt jo alkoi kilttien miesten demonisointi. Ei siinä kauaa kestänyt.
Itse toitte meeminne tähän keskusteluun. Kyllä me muutkin oltais haluttu keskustella otsikosta aikuisten kesken, mutta ehei. Ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä romanttisia miehiä on, mutta naiset eivät vaan kiinnostu heistä kuten täällä on jo todettu.
Tutkimus: Naiset kokee psykopaattisia piirteitä omaavat miehet huomattavasti puoleensavetävämpinä kuin miehet joilla ei noita piirteitä ole...
Ns. Dark Triad persoonallisuuspiirteet: Psykopatia (empatiakyvyttömyys), Macchiavellimaisuus (häikäilemätön manipulointi) ja narsismi. Näitä piirteitä omistavat miehet koetaan huomattavasti puoleensavetävämmäksi kuin miehet joilla noita ei ole.
- We obtain ratings from women of the attractiveness of these characters’ personalities.
- Women rate the high DT personality significantly more attractive than the low DT."https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886913012245
Siis nuohan just ovat niitä romanttisia! :D Et ymmärrä mitä edes kirjoitat. Nuo saa naisen koukkuun nimenomaan lirkuttelulla ja lahjonnalla ja suurilla siirappisilla eleillä.
Minulla on ollut romanttinen mies, joka jaksoi yllättää ja laittaa ihania viestejä, henkisellä yms. Mutta hän oli myös narsistinen pettäjä eikä suhde kehittynyt mihinkään. Riidat oli hirveitä. Nyt minulla on ns " kiltti mies", kaikin tavoin järkevä valinta. Mutta olen hirveässä romantiikan puutteessa. Ei ole kivoja yllätyksiä ( ei tosin pahojakaan), kukkia eikä viestejä, ei edes hellittelynimiä. Miehen mukaan hän nyt vaan on sellainen. Aika ankeaa tämä on. Minulla on jatkuva olo, ettei mies oikeasti rakasta koska en saa mitään romanttisia tunnustuksia siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Women rate the high DT personality significantly more attractive than the low DT."https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886913012245
Siis nuohan just ovat niitä romanttisia! :D Et ymmärrä mitä edes kirjoitat. Nuo saa naisen koukkuun nimenomaan lirkuttelulla ja lahjonnalla ja suurilla siirappisilla eleillä.
Ja naiset ei näe tuon lirkuttelun ja kusettamisen läpi? Ei kun ai niin...
"Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä"
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/testosteroni_vahentaa_sosiaalist…
Ei ihme, että nigerialaiset prinssit ja amerikkalaiset everstit vievät rahat
Miesviha se ei lopu tältä palstalta koskaan. Te räksyttäjät olettekin niitä unelmanaisia, kaikin puolin
Mun mielestä romanttisuus ei ole pelkästään sellaista kliseistä kukkien lähettelyä ja vaahtokylpyjä kynttilöiden keskellä, vaan ihan luonteeseen liittyvä asia. Tunnen paljonkin romanttisia miehiä, jotka tykkäävät järjestää arjen pieniä yllätyksiä, kirjoittelevat runoja omaksi ilokseen jne. Romanttisuus menee ehkä vähän käsi kädessä luovuuden kanssa: olen seurustellut monen luovan miehen kanssa ja onhan se ns. romanttista kun mies omasta tahdostaan maalaa sulle taulun tms. Ylipäätään luovat miehet usein tykkäävät taiteesta (ymmärtävät myös romanttisten elokuvien päälle), kirjallisuudesta ja visuaalisesti kauniista asioista, nauttivat asioiden luomisesta itse oli se sitten toiselle kokkaamista tai biisien säveltämistä.
Mä en kaipaa sellaista "ällöromantiikkaa" eli ei kiitos mitään runoiluja tai vaahtokylpyjä vaan enemmänkin sellaista arkiromantiikkaa eli miestä joka puhuu ja pussaa, tykkää olla lähekkäin, tahtoo viettää aikaa ja kokea asioita yhdessä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännittävät vaimonhakkaajat eivät tosiaan ole kovin romanttisia, kilttikset kyllä.
Tämä on vähän provosoivasti sanottu mutta sisältää totuuden.
Jos naiset oikeasti syttyisivät romanttisista miehistä niin todella helposti sellaisen löytäisivät.
Oikeastihan naisia sytyttää täysin päinvastainen mies. Siksi teillä on tämä "ongelma", koska miesmakunne ei ole romanttinen vaan painotatte miehessä itsevarmuutta/miehekkyyttä/auktoriteettia/määrätietoisuutta.
Haluaisitte, että se kova jäñnämies olisi romanttinen?
Millä tavoin itsevarmuus, miehekkyys ja määrätietoisuus sulkee romanttisuuden pois? Mies VOI olla samalla kiltti, turvallinen ja huomioonottava.
Romanttisia miehiä löytyy rakkauspommittavista narskuista ja kirjoista. Muut miehet vaan haluaa panna kaikkia naisia koko ajan paitsi niitä susirumia. Toisessa keskustelussa myönsivät tämän.
"Romanttisuus menee ehkä vähän käsi kädessä luovuuden kanssa." Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Siinä tämä palsta ei kyllä koskaan petä.
Ei ole myytti. Mun mies tuo kukkia ja yllättää oikealla shampanjalla, marjoilla, ja vaikka Rooman matkalla. Ottaa syliin, halaa ja pussaa. Ongelma vaan on etten oikein osaa ottaa noita huomioita vastaan. Tiedän, ongelma on minussa ja lähtöisin kodista jossa ei tunteita näytetty. Pelottaa jos tuo ukko tuosta päättääkin lähteä kun olen niin jotenkin vajaa...
Kaverini on kohta 50v korkeatestosteroninen persu. Aika tavallisen näköinen, suht hoikka kyllä. Ei erityistä tukkaa, hienoja vaatteita, kotia, lihaksia, ei mitään söpöstelyä, ei edes hymyä irtoa kuin nimeksi. Musta huumori. Hän saa silti tinderissä kymmeniä matcheja aika näteiltä 40+ naisilta ja nuoremmilta.
Useimmiten nainen ei kiinnostu mistään unelmien poikamies -tyypeistä. Miehessä hyvä olla "särmää" ja edes hivenen jännittävyyttä. Komeus tai edes hyvätapaisuus eivät ole sitä tärkeintä.
Minun mieheni ei ole romanttinen ainakaan sillä tavalla, miten romanttinen yleensä käsitetään, eli ei järjestä mitään kynttiläillallisia tai vaahtokylpyjä tai osta ruusuja. Mutta ei se oikeastaan haittaa, koska en sellaista edes kaipaa, ei ne minusta oikein tunnu miltään.
Sen sijaan sillä on enemmän merkitystä, että mies tonkii viemärit puhtaaksi kun minua se touhu ällöttää ja heittää ulos hämähäkin ja koppakuoriaiset ja tappaa isot pörisevät kärpäset kun en itse halua mennä lähellekään niitä. Ja kantaa painavat kauppakassit.
Olen huomannut, että romanttinen nainen on se oikea myytti. Ainakaan suomalainen nainen ei osaa ottaa mitään romantiikkaa edes vastaan, saati sitten osoittaa sitä itse. Täällä ollaan tunnevammaisia arjen suorittajia.
Romanttiikka = kerskakuluttamista?