Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Lapsivesien menosta?

Vierailija
25.04.2013 |

Multa on aina puhkaistu kalvot vasta synnytyksien yhteydessä. Nyt kun LA taas lähestyy, kiinnostaisi ajan kuluksi tietää onko kellään mennyt vedet joissain "noloissa" paikoissa :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omass kylppärissä. Kyllä olo oli sen verran ahdistava jo ennen sitä, ettei juuri liikkumaan päässyt.

Vierailija
2/21 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme vieraisilla kun lapsivedet päättivät mennä. Onneksi juuri nousin sohvalta mennäkseni vessaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mennyt nolossa paikassa, kahdesti kotona: kolmannessa raskaudessa nukkuessa sänkyyn ja neljännessä vessareissulla.

Vierailija
4/21 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoessani kotisohvalla yömyöhään Chuck Norris -leffaa.

Vierailija
5/21 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Toisessa raskaudessa vedet meni kotona, mutta sitä tuli reilusti myös taksin istuimelle. Kyllä nolotti, vaikkei sille tietenkään mitään voinut. Pyyhkeitä oli penkillä useampi päällekäin ja housuissa 1 myös. Silti pääsi läpi ehkä pari desiä siihen penkille.

Vierailija
6/21 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas kiinnostaisi, että onko kukaan synnyttänyt lasta kalvopussissa niin, että vedet on tallella. Sellaisen synnytysvideon olen nähnyt. Varmaan ainakin Suomessa aika harvinaista, kun useimmiten ne kalvot puhkaistaan kai viimeistään ponnistusvaiheen alkaessa.

Vierailija
7/21 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla losahti omalle parvekkelle ja toisen lapsen kanssa taisin olla hississä.

Vierailija
8/21 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa vielä: Itsellä kätilö puhkas kalvot sairaalassa jossain 8 cm:n kohdalla enkä oikein tajua, että miksi. Hyvässä vauhdissa oli synnytys tuolloin.

Vierailija
9/21 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla syntyi kaksoset kalvopusseissa (sektio, keskoset)

Vierailija
10/21 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa puhkaistiin salissa, tokassa meni kotona yöllä sänkyyn, heräsin siis siihen. Mutta varsinainen asiani on se, että mulla on TÄNÄÄN la ja nyt sais mun puolesta mennä milloin vaan ja missä vaan :D Kunhan vaan pääsisin synnyttämään!!

Vierailija
11/21 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa omaan sänkyyn kesken yöunien. Tokassa kalvot puhkaistiin synnytyssalissa, ja vauva syntyi pari minuuttia puhkaisun jälkeen. Olen monesti miettinyt, että onneksi toinen synnytys ei alkanut vesien menolla, emme olisi siinä tapauksessa varmaan ehtineet sairaalaan asti jos vauva olisi tullut yhtä vauhdikkaasti kuin esikoinen.

Vierailija
12/21 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli varattuna aika suunniteltuun sektioon, siihen joku n. pari tuntia vielä aikaa. Ajattelin käyä ihan normaalisti vessassa (olin siis jo ajoissa sairaalalla) muttaku housut laskin alas ni vedet tulikin samalla :D Pääsin vähän aikasemmin leikkaukseen..

Vierailija
13/21 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta tuli nukkuessani. Viikon päästä la eli nyt vain odotan että alkais tapahtuu

Vierailija
14/21 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen kanssa oli supistellut aamupäivän, sitten iltapäivällä nousin sängystä ja vedet lorahti matolle.

Toisen lapsen kanssa kalvot puhkaistiin sairaalassa n. 2-3 h ennen lapsen syntymää.

Vierailija
15/21 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäästi vessanpönttöön molemmilla kerroilla. Tosin tokan kohdalla sitä valui vielä aika paljon sen jälkeenkin, housut kastuivat täysin ennenkuin ehdin synnytyssaliin.

Vierailija
16/21 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin etukäteen sitä, että sitä menis myös taksin penkille. Vedet menikin sit kotona, tai siis suuri osa. Mutta mä fiksusti laitoin vaipan itselleni ( äitiyspakkauksen) ja ei taksin penkki kastunut :-). Ja kätilökin oli iloiinen, koska siitä vaipasta saattoivta todeta, että kyseessä oli todellakin lapsivesi:-)

Vierailija
17/21 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin etukäteen sitä, että sitä menis myös taksin penkille. Vedet menikin sit kotona, tai siis suuri osa. Mutta mä fiksusti laitoin vaipan itselleni ( äitiyspakkauksen) ja ei taksin penkki kastunut :-). Ja kätilökin oli iloiinen, koska siitä vaipasta saattoivta todeta, että kyseessä oli todellakin lapsivesi:-)

Vierailija
18/21 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla vedet hulahti kotona eteisen lattialle, toisella kerralla puhkaistiin sairaalassa.

Vierailija
19/21 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikista kolmesta puhkaistu salissa, vaikka viimeinenkin synnytys eteni vauhdilla. Kyllähän se toki nopeuttaa synnytystä, mutta toivon silti että tässä neljännessä ne menis itsestään.

Tuo kalvopussissa alakautta syntyminen on varmaan harvinaista kun kalvot tosiaan puhkotaan hyvin usein sairaalassa. Sehän on ainakin joskus merkinnyt erityistä onnea lapselle, kun se on syntynyt ns. "huntu päässä". Mutta onhan se aika erikoista, että sitten joku päästää sen lapsen sieltä pussista pois :D Todella hämmentävä ajatus.

Vierailija
20/21 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla vedet meni vasta n. 1-2h ennen vauvan syntymää s.salissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme