Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin noloa matkustaa Kanarialle?

Vierailija
25.04.2013 |

Tulimme juuri itse Teneriffalta. Kolmena päivänä oli auto käytössä, käytiin Teidellä (tulivuori), Loro Parkissa (eläintarha) ja kierreltiin saarta. Nähtiin erilaisia ihmisiä, paikkoja, luontoa, merta... syötiin (ei nyt kauhean laadukkaasti mutta yhtä hyvin kuin Suomen ravintoloissa), uitiin Atlantissa, nautittiin perheen kesken olemisesta rankan alkuvuoden jälkeen.

Kivaa oli, ja lämmintä :)

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siina ole mitaan noloa, etta haluaa all inc.loman 5tahden hotellissa, tai on siina. Itse en lahtisi.

Kanarialla olen kylla ollut, Teneriffalla, hyvat muistot jai kaikesta huolimatta, olen sellainen positiivinen ajattelija. Upea luonto, perehdyin laavahiekkarannalla bikineissa maaten (punaiset, palloja) latinan kielen historiaan, kavin Gomeran saarella turistiretkella, papukaijapuistossa jne.

Enaa en jaksa matkustaa, mutta onneksi on muistot.

Vierailija
42/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löydän kallioita (hiil walking), kiipeilyä, surffaila, kalastusta ja uimista ja kaupunkikohteita ( ja hyvää musiikkia) tuosta aika läheltä. Lämmintä siellä harvoin tosin on. Mutta muuten voin "lämpimästi" suositella loistavaa matkakohdetta eli Irlantia:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 16:33"]

Se, että ei pidä Kanarianmatkailua junttina, kertoo sen että on jo niin juntti ettei itse edes tajua. 

Ja joo, en matkusta "turistirysissä" enkä pakettimatkoilla. Ainoa lämmin kohde jonne voisin palata on Australia. Japani ja Uusi-Seelanti olivat ihan ok, Japaniin täytyy vielä joskus mennä perheen kanssa. Amerikassa on vielä paljon nähtävää. Islanti oli todella kaunis ja eksoottinen. Afrikasta ja Etelä-Amerikasta en niin perusta, kuten en Europpan kaupungeistakaan, vaikka kyllähän niissäkin oli puolensa. Sardinia oli myös kaunis ja viihtyisä. Kanadaan olisi kiva mennä, mutta käydään nyt ensi kesänä Kalymnoksella kun lapsi on niin pieni ettei sitä viitsi pakottaa lentämään mihinkään kauemmaksi. 

[/quote]

Tässä oikein kouluesimerkki matkoillaan snobbailevasta.

[/quote]

Kyllä, ja se ettei tuota paskantärkeyden noloutta itse tajua kertoo vain siitä että on jo niin nolo ettei sitä itse tajuakaan.

Vierailija
44/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin seuraavaksi muuttaa Kanarialle. Varmaan lasten espanjantaito nopeasti siella elpyisi.

Vierailija
45/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyllä kiinnosta paskan vertaa minne joku matkustaa. Toki kiva on kuulla matkakertomuksia ja katsella valokuvia reissun jälkeen, mutta ei mua sen enempää liikuta onko joku käynyt kanarialla, turkissa vai hawaijilla.

Minulle reissussa pääasia on että siellä on lämmin, suh varma auringonpaiste, hyvä hotelli ja suht nopea lento. Olen käynyt mm. kanarialla pari kertaa, iltaliassa useammankin kerran (myös siellä matkasnobbailijan kehumassa Sardiniassa) Kyproksella ja Kossilla. Kaikki olleet oikein mukavia lomia. Nyt syksyllä ollaan lähdössä ensimmäistä kertaa Turkkiin.

Vierailija
46/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 16:48"]

Kanarian saaret on Espanjan etelärannikon ohella melkein ainoita kohteita euroopassa keskitalvella. Turistipuolihan on hyvin likainen ja kaupunki melko olematon. Lento on lisäksi pitkä ja paikka eristyksessä. Talvehtisin ennemmin Espanjan etelärannikolla.

[/quote]

Mikä turistipuoli? Mikä kaupunki?? Mahdatko nyt ihan tietää että Kanarian saaret koostuu seitsemästä saaresta, joissa kahdella on suomalaisittain isot pääkaupungit (Santa Cruz ja Las palmas, jälkimmäinen seuraava trendikohde).

Espanjan etelärannikko on talvella viileä ja epävakainen, en keksi syytä miksi haluaisin sinne talvella.

Vierailija
47/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 16:33"]

Se, että ei pidä Kanarianmatkailua junttina, kertoo sen että on jo niin juntti ettei itse edes tajua. 

Ja joo, en matkusta "turistirysissä" enkä pakettimatkoilla. Ainoa lämmin kohde jonne voisin palata on Australia. Japani ja Uusi-Seelanti olivat ihan ok, Japaniin täytyy vielä joskus mennä perheen kanssa. Amerikassa on vielä paljon nähtävää. Islanti oli todella kaunis ja eksoottinen. Afrikasta ja Etelä-Amerikasta en niin perusta, kuten en Europpan kaupungeistakaan, vaikka kyllähän niissäkin oli puolensa. Sardinia oli myös kaunis ja viihtyisä. Kanadaan olisi kiva mennä, mutta käydään nyt ensi kesänä Kalymnoksella kun lapsi on niin pieni ettei sitä viitsi pakottaa lentämään mihinkään kauemmaksi. 

[/quote]

Tässä oikein kouluesimerkki matkoillaan snobbailevasta.

[/quote]

Kyllä, ja se ettei tuota paskantärkeyden noloutta itse tajua kertoo vain siitä että on jo niin nolo ettei sitä itse tajuakaan.

[/quote]

Mun mielestä jo vuosia sitten alkoi osa ihmisistä hahmottaa, että (sikäli mikäli lainkaan on mahdollista kestävästi lentomatkustella, niin...) se jos mikä on epäkestävää, että on porukka joka yrittää koko ajan etsiä entistä koskemattomampia ja trendikkäämpiä paikkoja jonne mennä, ja porukka joka taas sitten vuotta tai kahta jäljessä yrittää seurata näitä edelläkävijöitä. Okei, ekaksi siellä on yksi joku elämäntapareppuretkeläinen joka ei ehkä saa suurta vahinkoa aikaan, mutta ei mene kauaa kun siellä on koko joukko hipstereitä, ja pian siellä onkin sitten taas iso lössi astetta vähemmän hip-tyyppejä. Hipsterit on menneet taas johonkin muualle, missä ei ole niitä juntteja pilaamassa heidän lomaa jne. Ad infinitum.

Paljon parempi on nostaa näiden kuluneiden aurinkorantojen statusta ja keskittää matkailu sinne. Sikäli mikäli on pakko johonkin matkustaa. Mun mielestä Kanarian saaret ei ole nolo matkakohde. Mun mielestä on noloa mainostaa mihin tuntemattomaan maailmankolkkaan on taas itsensä niin uniikisti kaikessa itsekeskeisyydessään ja elämyshakuisuudessaan kyörännyt.

Vierailija
48/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 15:14"]

:D Kanarialla voi tehdä niin paljon muutakin kuin "juntteilla" suomibaarissa. Kaunis luonto, upeita maisemia, lintuja, kasveja ystävällisiä ihmisiä, mahdollisuudet vaikka mihin kun pääsee vain sen suomibaari-mielikuvansa yli. Ei kukaan pakota viikkoa viettämään siellä turistihelvetissä lihapullaa puputtaen. Toisaalta osa tykkää siitä ja mikäs siinä.

[/quote]

Näin on

Just. Ihmeellinen käsitys ihmisillä noista paikoista. Itse menin Kanarialla Santiago del Teide -nimiseen pikku vuoristokylään enkä nähnyt kuin kaksi vaellukselle menevää saksalaista. Saari on paljon muutakin kuin Suomi-baari.

[/quote]

Vierailija
49/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 19:17"]

Kanarian saaret on Espanjan etelärannikon ohella melkein ainoita kohteita euroopassa keskitalvella. Turistipuolihan on hyvin likainen ja kaupunki melko olematon. Lento on lisäksi pitkä ja paikka eristyksessä. Talvehtisin ennemmin Espanjan etelärannikolla.

[/quote]

Mikä turistipuoli? Mikä kaupunki?? Mahdatko nyt ihan tietää että Kanarian saaret koostuu seitsemästä saaresta, joissa kahdella on suomalaisittain isot pääkaupungit (Santa Cruz ja Las palmas, jälkimmäinen seuraava trendikohde).

Espanjan etelärannikko on talvella viileä ja epävakainen, en keksi syytä miksi haluaisin sinne talvella.

[/quote]

....

Vierailija
50/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaisin kanarialle jos siellä olisi yhtä ihana ilmasto kuin Thaimaassa. Teneriffa on kaunis paikka ja siellä oli lasten kanssa kivaa ja paljon tekemistä, mutta ainakin hiihtolomalla meillä oli kylmä. Allas oli lämmitetty , aurinkokin paistoi, mutta tuuli ja paleli... Siksi matkustan lasteni kanssa nykyisin Thaimaahan. Siellä on halpaa, helppoa ja turvallista lasten kanssa. Mä en oikeesti tajua näitä ihmisiä, että on noloa matkustaa jonnekin. Hei haloo. 

Vierailija
51/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
52/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan juntti minä sitten olen kun olen kaikilla kolmella Kanarian reissullani käynyt myös Suomi-baarissa?

Lomaperinteisiimme on vain tullut tuollainen tapa että viikon lomalla käydään myös yhden kerran ihan rehellisessä Suomi-baarissa perunamuusilla Iltalehteä lukien. Olenko superjuntti? :D :D :D

Vierailija
53/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 19:17"]

[/quote]

[/quote]

Ihan riittävän lämmin siellä ainakin minulle on. +10 astetta kunhan ylittyy se riittää ja yli +30 ei ylity. Voisin viettää espanjassa talven ihan missä tahansa. Mieleni ei halaja mihinkään epäselviin paikkoihin joten Egyptit Turkit sun muut ei kiinnosta. Kyse on varmaan kasvatuksesta. 

Vierailija
54/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet

Vierailija
55/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latvia ja Turkki on olleet tähän saakka kiinnostavimmat. Ehkä siksi että pääsee todellakin kohtaamaan jotain ihan erilaista kuin Suomessa. Teneriffalla ja Gran Canarialla oli ihan yhtä innokkaat kaupustelijoita kuin Turkissa.

Vierailija
56/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latvia ja Turkki on olleet tähän saakka kiinnostavimmat. Ehkä siksi että pääsee todellakin kohtaamaan jotain ihan erilaista kuin Suomessa. Teneriffalla ja Gran Canarialla oli ihan yhtä innokkaat kaupustelijoita kuin Turkissa.

Vierailija
57/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
58/58 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 19:48"]

Matkustaisin kanarialle jos siellä olisi yhtä ihana ilmasto kuin Thaimaassa. Teneriffa on kaunis paikka ja siellä oli lasten kanssa kivaa ja paljon tekemistä, mutta ainakin hiihtolomalla meillä oli kylmä. Allas oli lämmitetty , aurinkokin paistoi, mutta tuuli ja paleli... Siksi matkustan lasteni kanssa nykyisin Thaimaahan. Siellä on halpaa, helppoa ja turvallista lasten kanssa. Mä en oikeesti tajua näitä ihmisiä, että on noloa matkustaa jonnekin. Hei haloo. 

[/quote]

Haloo haloo.

Luulisi erityisesti lasten kanssa matkustavan nykyaikaisen ja valveutuneen ihmisen olevan tietoinen siitä, miten Thaimaan hallitus suhtautuu prostituutioon ja erityisesti lapsiprostituutioon. Maailmassa on muitakin maita, joissa on "ihana" ilmasto. Siitä ihanuudestakin voi olla useampaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän