Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin noloa matkustaa Kanarialle?

Vierailija
25.04.2013 |

Tulimme juuri itse Teneriffalta. Kolmena päivänä oli auto käytössä, käytiin Teidellä (tulivuori), Loro Parkissa (eläintarha) ja kierreltiin saarta. Nähtiin erilaisia ihmisiä, paikkoja, luontoa, merta... syötiin (ei nyt kauhean laadukkaasti mutta yhtä hyvin kuin Suomen ravintoloissa), uitiin Atlantissa, nautittiin perheen kesken olemisesta rankan alkuvuoden jälkeen.

Kivaa oli, ja lämmintä :)

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa, vaan taas todella trendikästä. Tosin jälkijunassa olevat matkustavat edelleen jonnekin Thaimaaseen...

Vierailija
2/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihana paikka, Toivottavasti hienostelevat suomalaiset tosiaan pysyisivätkin poissa tai menisivät vaan Thaimaahan. Itse olin Puerto de la Cruzissa talvella ja kiersin bussilla saarta. Menen toistekin ja viivyn monta viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta yhtään noloa. Yksi minun parhaista lomamatkoista on juurikin ollut Kanarialle. Jokainen hakee lomamatkaltaan eri juttuja, ja kaikkein nolointa mielestäni on mennä trendien perässä kateutta ja ihastelua kerjäten johonkin cooleihin paikkoihin.

Loma on loma, eri asiat on tärkeitä eri ihmisille. Mulle on tärkeämpää rentoutua, nauttia säästä ja maisemista, pikkuisen seikkailla kuin kertoa kovia juttuja työkavereille kalliista kaukokohdematkasta.

Vierailija
4/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole noloa, mutta aika kulunut matkakohde. monet varmaan aattelee, että maailmassa on niin paljon eksoottisempiakin ei-turistikohteita. sopii varmasti hyvin mukavuuden ja turvallisuuden haluiselle, ei niinkään seikkailija-luonteelle.

Vierailija
5/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarialla voi juntteilla suomibaareissa tai tehdä jotain muuta.

Kerran olen käynyt moisessa Puerto Ricossa ja se riitti.....

Vierailija
6/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Kanarialla voi tehdä niin paljon muutakin kuin "juntteilla" suomibaarissa. Kaunis luonto, upeita maisemia, lintuja, kasveja ystävällisiä ihmisiä, mahdollisuudet vaikka mihin kun pääsee vain sen suomibaari-mielikuvansa yli. Ei kukaan pakota viikkoa viettämään siellä turistihelvetissä lihapullaa puputtaen. Toisaalta osa tykkää siitä ja mikäs siinä.

Vierailija
7/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 15:14"]

:D Kanarialla voi tehdä niin paljon muutakin kuin "juntteilla" suomibaarissa. Kaunis luonto, upeita maisemia, lintuja, kasveja ystävällisiä ihmisiä, mahdollisuudet vaikka mihin kun pääsee vain sen suomibaari-mielikuvansa yli. Ei kukaan pakota viikkoa viettämään siellä turistihelvetissä lihapullaa puputtaen. Toisaalta osa tykkää siitä ja mikäs siinä.

[/quote]

Just. Ihmeellinen käsitys ihmisillä noista paikoista. Itse menin Kanarialla Santiago del Teide -nimiseen pikku vuoristokylään enkä nähnyt kuin kaksi vaellukselle menevää saksalaista. Saari on paljon muutakin kuin Suomi-baari.

Vierailija
8/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivalta kuulostaa ap:n loma! Itsekin voisin olla sellaisen tarpeessa :)

Minun mielestä noloa on vaan ihmisten asenteet. Ei Kanarialle lähdetä samalla asenteella kuin vaikka New Yorkiin. Ehkä Kanaria ei ole yhtä avartava, mutta lomat voivat olla erilaisia ja lomalle lähdetään erilaisissa tarkoitusperissä. Jos mennään lasten kanssa lämpimään, Kanaria on varmasti yksi parhaita vaihtoehtoja, mutta jos taas halutaan seikkailua ja kulttuuria, voi mennä muualle.

Minkälainen ihminen muutenkaan kehtaa arvostella toisen lomavalintoja??

Vierailija
9/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kertoo enemmän ihmisestä jonka mielestä on noloa mennä Kanarialle kuin sinne matkustavasta. Me nyt vain satutaan tykkäämään erilaisista asioista, ja tosiasiassa rahakin ratkaisee suuren osan suomalaisten matkustajien matkakohteesta. Ihan varmaan olisi ihana mennä Bora boralle tai jonnekin yhtä luksuskohteeseen mutta kun ihan kaikkeen ei kuitenkaan raha riitä.

Mua ei jostain syystä kiehdo Thaimaa yhtään, kaikki kuvat mitä sieltä kavereiden reissuista olen nähnyt, näyttää mulle likaisen, epäsiistin viidakkomaiseman. Mä en hae sitä lomaltani, mutta jos joku hakee niin hyvä.

Huvittavinta on se, miten omassa tuttavapiirissäni jotkut vouhkaavat suureen ääneen sitä että he eivät kyllä matkusta mihinkään turistirysiin. No, jos lähtee pakettimatkalle niin sori vaan, silloin on hotellin täynnä turisteja :)

Vierailija
10/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan Kanarian-lomia, erityisesti Teneriffalla joka on todella monipuolinen lomakohde. Lisäksi pieni aikaero, ihanteellinen sää, hyvä hygienia, valmis infrastuktuuri ja kohtuullisen lyhyt lento. Olen matkailualan ammattilainen, ja monen monta muutakin kohdetta kiertänyt - silti Tenskussa vaan on sitä jotain.

PS: Ihan itseään saa syyttää jos jämähtää siihen ensimmäiselle brittien kansoittamalle rannalle tai Suomi-iskelmiä soittavaa baariin. Ja kehtaa sen jälkeen vielä esiintyä Kanarian asiantuntijana.

Vierailija
11/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään noloa.

Thaimaanmatkailu on noloa.

Vierailija
12/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolointa on matkustaa Turkkiin tai Bulgariaan. Kanariat on ihan kelpo vaihtoehto silloin kun muualla ei ole vielä lämmin ja kahden viikon lomaan ei ole mahdollisuutta. Mutta Turkin ja Bulgarian reissuja ei voi millään selittää.

Vierailija
13/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 16:12"]

Nolointa on matkustaa Turkkiin tai Bulgariaan. Kanariat on ihan kelpo vaihtoehto silloin kun muualla ei ole vielä lämmin ja kahden viikon lomaan ei ole mahdollisuutta. Mutta Turkin ja Bulgarian reissuja ei voi millään selittää.

[/quote]

Miksi niitä Bulgarian tai Turkin matkoja kenellekään pitäisi selittää? Jokainen kai saa matkustaa minne haluaa ja ainakin minulle on ihan yhdentekevää minne muut suuntaavat lomalle.

Itse en ole noissa kummassakaan käynyt mutta enpä sanoisi esim. Istanbulia noloksi paikaksi.

Vierailija
14/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin täytyy snobbailla jopa matkoilla, ja Kanarian matkassa ei ole mitään snobbailemista. Kanaria ei ole erityisen kallis, kaukana eikä eksoottinen. Lisäksi siellä on käyneet kaikki taviksetkin. Siksi snobbailemaan taipuvaisten silmissä kyseessä on nolo WT-kohde. 

Itse tykkään siellä käydä juuri siksi, että siellä ei ole turhan eksoottista eikä se ole kaukana. Lämpöä ja merta lähden yleensä etelänlomalta hakemaan, minä en ole niitä seikkailua kaipaavia.

Vierailija
15/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään matkustaa Kanarialle.  Monta erilaista kohdetta. Mä valitsen aina lomani meidän perheen mieltymysten mukaan. Kukin taaplaa tyylilään. Itse en taas lainkaan ole innostunut noista kaukomaista (Thaimaa, Barbados, Jamaica ja muu eksoottinen paikka). Itse en myöskään tykkää esim Egypti tai Turkki. Kaupunkilomat ei ole meidän juttu.

Mä ja meidän perhe tykkää monesta kohteesta,jotka on täällä teilattu ns junttipaikaksi.

Ja yllättäin niin tuo Mallorca on lyömässä itsensä takaisin suosikkikohteeksi. Se oli poissa markkinoilta ja sellainen uinuva usean vuoden ajan.

Mua ei haittaa ja häiritse mitenkään missä muut tykkää lomailla. EI se ole multa pois millään tavoin.

Vierailija
16/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt Kanarialla, voisin kyllä lähteä. Muuten olen matkustellut paljonkin ja esim. Turkin Belek on aivan loistava golfkohde, täynnä upeita kenttiä eikä keleissäkään ole ollut valittamista. Mä voin lähteä melkein minne vana jos seura on hyvää ja aurinko paistaa, ei se ole niin nöpönuukaa :)

Vierailija
17/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 16:12"]

[/quote]

Turkissa olen käynyt kerran. Ja se riitti. Bulgariassa olen käynyt monta kertaa ja aion käydä vastakin. Kanarialla käynyt monta kertaa.

t. 5-6 lomamatkaa vuodessa

Vierailija
18/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Tulisipa vuorotteluvapaan aika pian. Matkustaisin pariksi kuukaudeksi Teneriffalle keskellä Suomen synkintä talvea. Tämä on tällä hetkellä suuri haaveeni.

Vierailija
19/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ei pidä Kanarianmatkailua junttina, kertoo sen että on jo niin juntti ettei itse edes tajua. 

Ja joo, en matkusta "turistirysissä" enkä pakettimatkoilla. Ainoa lämmin kohde jonne voisin palata on Australia. Japani ja Uusi-Seelanti olivat ihan ok, Japaniin täytyy vielä joskus mennä perheen kanssa. Amerikassa on vielä paljon nähtävää. Islanti oli todella kaunis ja eksoottinen. Afrikasta ja Etelä-Amerikasta en niin perusta, kuten en Europpan kaupungeistakaan, vaikka kyllähän niissäkin oli puolensa. Sardinia oli myös kaunis ja viihtyisä. Kanadaan olisi kiva mennä, mutta käydään nyt ensi kesänä Kalymnoksella kun lapsi on niin pieni ettei sitä viitsi pakottaa lentämään mihinkään kauemmaksi. 

Vierailija
20/58 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 16:33"]

Se, että ei pidä Kanarianmatkailua junttina, kertoo sen että on jo niin juntti ettei itse edes tajua. 

Ja joo, en matkusta "turistirysissä" enkä pakettimatkoilla. Ainoa lämmin kohde jonne voisin palata on Australia. Japani ja Uusi-Seelanti olivat ihan ok, Japaniin täytyy vielä joskus mennä perheen kanssa. Amerikassa on vielä paljon nähtävää. Islanti oli todella kaunis ja eksoottinen. Afrikasta ja Etelä-Amerikasta en niin perusta, kuten en Europpan kaupungeistakaan, vaikka kyllähän niissäkin oli puolensa. Sardinia oli myös kaunis ja viihtyisä. Kanadaan olisi kiva mennä, mutta käydään nyt ensi kesänä Kalymnoksella kun lapsi on niin pieni ettei sitä viitsi pakottaa lentämään mihinkään kauemmaksi. 

[/quote]

Mitä sitten vaika joku muu pitää junttina? MItä väliä sillä on? Pitää olla huono itsetunto jos välittää jonkun random-avmamman tai jonkun muun mielipiteistä jos itse tekee sitä mistä tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan