Armanin ohjelma romaneista
Käsittämätön juttu tuli siinä... Mannesmanneilla toista mannesmanniperhettä kohtaan ylimielinen käyttäytyminen on kuulemma todella paha juttu. Kuitenkin kaikkein ylimielisimmin käyttäytyvat ihmiset, mitä tiedän, ovat mannesmanneja. Ihme, että heistä ei kukaan valkolainen pidä eikä halua olla missään tekemisissä heidän kanssaan. Kannattaisi katsoa peiliin.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen nähnyt kaksi romania työssä tai kolme, eivät olleet perinneasuissa eli eivät erotu muuta kuin tummat silmät. Mutta sellaista 40v somppunaista en ole eläessäni nähnyt vielä töissä, jonkun 20v näin kerran kassalla muita en koskaan, miehet taitaa olla kuskin töissä mutta tekeekö ne 30-50v somppumammat muuta kun lapsia Suomessa ainakin pk-seudulla vaikuttaa ettei moni tee muuta. Suuria jättikärryjä kyllä työntävät ruokaa, mutta millä rahalla varaa osta kärryllinen ruokaa toivottavasti miehensä edes ovat työssä joskus tai kursseilla. Ja olen itse "valkoinen" joka ihmettelee tätä menoa, sen verran on tullut matkailtua että esim. Ranskassa mustat käyvät töissä, Suomessa miten on asian laita.
Ei somalimammat käy töissä. Itse olen tuore eläkeläinen ja olen nyt vasta havahtunut siihen, miten paljon noita mammoja on pareittain lastenrattaineen busseissa ja kuljeskelemassa ja aikaa viettämässä kauppakeskuksissa. Ja valitettavasti ovat hyvin tilaavieviä, yhtään ei väistetä eikä oteta muita huomioon. Ja todella kovaäänisiä. En ole rasisti, mutta ei tuollainen käytös herätä myönteisiä ajatuksia. Romanien käytös on ollut asiallista.
Niin ja samalla suomalainen nainen on laiska jos haluaa / on mahdollisuus olla lasten kanssa kotona. Röyhkeä jos tekee mitään poikkeavaa. Olen tullut siihen tulokseen, että mikä tahansa asia on valtaväestön syytä. Ainoastaan valtaväestöä syyllistetään milloin mistäkin ja vain meillä on vaatimuksia. Muilla mihin tahansa vähemmistöön kuuluvalla on vain oikeuksia. Ihan sama vaikka on asunut täällä 10-50v. Koska mitä tahansa kulttuuria vaan pitää ymmärtää. Paitsi suomalaista, se on huonompaa kuin muilla.
Tapahtumat viikonloppuna kylpylässä vahvistavat tätä peruskysymystä.
Mulla on ihan samoja kokemuksia. Ei koskaan ongelmia, koska en provosoi ihmisiä. Suomalaisten kanssa ei ole muuta ollut kuin ongelmia ongelman perään. Päänaukoja ja suunsoittaja kansa joka tulee porukalla päälle samalla tavalla miten arabit ja mustat tulee. Sen takia ne tänne haluaa niitä.