Armanin ohjelma romaneista
Käsittämätön juttu tuli siinä... Mannesmanneilla toista mannesmanniperhettä kohtaan ylimielinen käyttäytyminen on kuulemma todella paha juttu. Kuitenkin kaikkein ylimielisimmin käyttäytyvat ihmiset, mitä tiedän, ovat mannesmanneja. Ihme, että heistä ei kukaan valkolainen pidä eikä halua olla missään tekemisissä heidän kanssaan. Kannattaisi katsoa peiliin.
Kommentit (43)
olen nähnyt kaksi romania työssä tai kolme, eivät olleet perinneasuissa eli eivät erotu muuta kuin tummat silmät. Mutta sellaista 40v somppunaista en ole eläessäni nähnyt vielä töissä, jonkun 20v näin kerran kassalla muita en koskaan, miehet taitaa olla kuskin töissä mutta tekeekö ne 30-50v somppumammat muuta kun lapsia Suomessa ainakin pk-seudulla vaikuttaa ettei moni tee muuta. Suuria jättikärryjä kyllä työntävät ruokaa, mutta millä rahalla varaa osta kärryllinen ruokaa toivottavasti miehensä edes ovat työssä joskus tai kursseilla. Ja olen itse "valkoinen" joka ihmettelee tätä menoa, sen verran on tullut matkailtua että esim. Ranskassa mustat käyvät töissä, Suomessa miten on asian laita.
Vierailija kirjoitti:
Tästä aiheesta ei pitäisi vaieta. Jotenkin tuntuu, että keskustelut vaan tyrmätään aina jollain käsittämättömällä rasismiväitteellä. Kyse ei ole siitä vaan ihan oikeasta tosiasiasta.
Keskustelut tyrmätään koska täälläkin puhutaan m anneista ja perinneasup elleistä. Juu ei ole r asismia ei, kunhan ei vaan osata keskustella asiallisesti.
Romanit eivät saa työtä rasi smin vuoksi. Heidän olisi muutettava nimensä ja pukeuduttava kuin suomalaiset. Arvostan syvästi sitä etteivät he nöyristele ketään. Omien kokemusteni mukaan he ovat erittäin fiksuja ihmisiä joita on sorrettu äärimmäisen raskaasti. Ja sorretaan vieläkin kaikkein pahimmin.
Vierailija kirjoitti:
olen nähnyt kaksi romania työssä tai kolme, eivät olleet perinneasuissa eli eivät erotu muuta kuin tummat silmät. Mutta sellaista 40v somppunaista en ole eläessäni nähnyt vielä töissä, jonkun 20v näin kerran kassalla muita en koskaan, miehet taitaa olla kuskin töissä mutta tekeekö ne 30-50v somppumammat muuta kun lapsia Suomessa ainakin pk-seudulla vaikuttaa ettei moni tee muuta. Suuria jättikärryjä kyllä työntävät ruokaa, mutta millä rahalla varaa osta kärryllinen ruokaa toivottavasti miehensä edes ovat työssä joskus tai kursseilla. Ja olen itse "valkoinen" joka ihmettelee tätä menoa, sen verran on tullut matkailtua että esim. Ranskassa mustat käyvät töissä, Suomessa miten on asian laita.
Koska sinä et ole nähnyt niin eihän se ole mahdollista. Miten typeriä voivat ihmiset olla?
Olen nähnyt useamman romanin töissä. Ja ovat olleet ahkeria.
Tämä keskustelu on vähän laukalla. Kysymys oli siitä, että miksi romanit käyttäytyvät valkolaisille kaupoissa ja kahviloissa hyvin usein ylimielisesti vaikka sitä romaniperheiden välillä pidetään todella pahana asiana. Hillitystä ja korrektista käyttäytymisestä ei ole tietoakaan. Erityisen häiritsevää tämä on useamman romanin ryhmien tullessa tilaan - sen kuulee ja huomaa taatusti kaikki
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja tuntuu olevan melko typerä. Dokumentin nainen ja hänen äitinsä vaikuttivat todella fiksuilta. Aapeen on tottakai vaikea sitä käsittää.
"Mannesmanneilla toista mannesmanniperhettä kohtaan.." ⬅ uskomatonta paskaa!
Ohjelmassa ollut äiti on lukenut nainen. Toiminut ulkomailla vähemmistöjen edustajana erilaisissa työryhmissä. Todella miellyttävä ihminen. Olen tavannut useasti.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja tuntuu olevan melko typerä. Dokumentin nainen ja hänen äitinsä vaikuttivat todella fiksuilta. Aapeen on tottakai vaikea sitä käsittää.
Ohjelmassa ollut äiti on lukenut nainen. Toiminut ulkomailla vähemmistöjen edustajana erilaisissa työryhmissä. Todella miellyttävä ihminen. Olen tavannut useasti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ohjelma mikä tuli nyt oli uusinta.Samat tyypit edelleen pyörii Itiksessä.Käykö lapset koulua ?
Pirullista, kun 98% pilaa koko heimon maineen.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan romani ei ole ikinä tehnyt minulle mitään pahaa. Valkolaisten taholta olen useammankin kerran joutunut huonon käytöksen, myös suoranaisten rikosten kohteeksi. Minulla ei ole suomalaisista kovinkaan korkeaa käsitystä.
Meidän liikkeessä romanit varastavat tavaraa viikottain. iheuttavat muutakin häiriötä. Kerran yrittivät ryöstää minut kadulla.
Ketju pysyy vielä, ei ole niin paha kuin totuus ma mujen oppimisvaikeuksista.
Krimon henkirikoskatsauksen mukaan vuonna 2018 suomalaisista 1,5 henkilöä 100 000 kohden syyllistyi henkirikokseen. Romaniväestöä ryhmänä tarkasteltaessa luku oli 24 henkilöä 100 000 kohden. Tämä on kyllä pysähdyttävä luku ja kertoo kaiken.
Oma näkemyksensä voi olla sillä, joka on terveysaseman vastaanotossa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei somalimammat käy töissä. Itse olen tuore eläkeläinen ja olen nyt vasta havahtunut siihen, miten paljon noita mammoja on pareittain lastenrattaineen busseissa ja kuljeskelemassa ja aikaa viettämässä kauppakeskuksissa. Ja valitettavasti ovat hyvin tilaavieviä, yhtään ei väistetä eikä oteta muita huomioon. Ja todella kovaäänisiä. En ole rasisti, mutta ei tuollainen käytös herätä myönteisiä ajatuksia. Romanien käytös on ollut asiallista.
Niin se on. Valkolaiset eivät voi sietää röyhkeitä moraneja ja moranit eivät kunnioita valkolaisia. Rauhaisa rinnakkainelo on mahdotonta. Ehkä jonkinlainen siirtokunta esim. Anvenanmaalle voisi olla ratkaisu. Siinä oikeastaan ratkeisi kaksinin ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mannesmanneilla toista mannesmanniperhettä kohtaan.." ⬅ uskomatonta paskaa!Haises nyt Miranda pahalle.
Just tämä erottaa minut ja sinut. Minä osaan käyttäytyä. Olen yliopistolla töissä ja siellä ei koeta ongelmaksi vaikka pukeudun kuinka vaan. Mitäpä itse teet? Soskun asiakas?
Taidat olla yliopistolla siivoojana, ei siinä mitään, ihan hyvä ammatti sekin
Vierailija kirjoitti:
Kukaan romani ei ole ikinä tehnyt minulle mitään pahaa. Valkolaisten taholta olen useammankin kerran joutunut huonon käytöksen, myös suoranaisten rikosten kohteeksi. Minulla ei ole suomalaisista kovinkaan korkeaa käsitystä.
Hyppää Tatjana Baikaliin.
Varsinaisesti en. Olen suomalainen. Tosin olen sukujuuriltani myös ruotsalainen.
Ja löytyi eräältä suunnalta romaniesipolvia. Kuitenkaan romanit eivät pitäisi minua ns. omaan porukkaan kuuluvana, mutta eivät kyllä näytä suomalaisetkaan pitävän. Minulla ei ole omaa kansaa missään.