Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^HEINÄmammojen TIISTAI^^^

10.07.2006 |

Eiliset http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7759433&p=1&tmode=1&smode…

Aloitan uuden pinon tiistaille, kun oli tuo maanantainen jo aika pitkä. Kyllä meitä aktiivisia heinämammoja on vielä jakautumatta täällä. Tosin itsellä enää kolme yötä, kun nyytti on sylissä. Sain juuri laitettua sängyn vauvalle valmiiksi ja rattaatkin ovat valmiina. Huomenna pakkaan sairaalakassin ja keskiviikkona menen sitten osastolle. Miten kesähelinä, menetkö sinäkin keskiviikkona?

Onnea kaikille synnyttäneille:)

Me nautimme miehen kanssa kahdestaan muutaman päivän. Kyllä oli ihanan rentouttavaa vaan olla ja tehdä mitä huvittaa. Nyt on potkua taas ihan eri lailla ja olo on kuin uudestisyntynyt.

Ulkonakin ilma on raikastunut, kun viimein tännekin saatiin sadetta. Olenkin tilannut loppuviikoksi viileää säätä, kun kauhistuttaa ajatus mennä sairaalaan, jos tällaisia helteitä. Toivotaan, että toive toteutuu;)

Limatulpasta joku kyseli, minulla meni esikoiseltqa viikolla 39 sisätutkimuksen ansioista ja vauva ei syntynyt, ei edes laskeutunut kanavaan vaan jouduttiin kokonsa vuoksi viimein leikkaaman viikolla 42.

Hyviä vointeja kaikille!

Carelia ja Tiitiäinen enää 2 yötä synnytykseen.....

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, hellettä! Tänään olen ollut kummallisen virkeä, suorastaan energiaa pursuava olotilaani nähden. Siivosin koko asunnon, pesin saunankin juuriharjalla hangaten ja muutenkaan ei mitään ihmeempiä vaivoja ole.

Tarkoituksena saada puhdas koti, sillä pari edellistä viikkoa on mennyt jotenkin tokkuraisessa olossa, enkä ole saanut oikein mitään aikaiseksi huonosti nukuttujen öiden vuoksi.

Eilen supisteli illasta taas n.10min. välein tunnin verran ja siihen loppui. Nyt tuntuu lähinnä sellaista menkkamaista jomotusta selässä vaan. Myös minulta valuu todella vetistä vuotoa, lapsivettä tuskin se on mutta neuvolan täti joskus sanoi, että useimmilla alapään erite muuttuu sellaiseksi ennen synnytystä.

Vauva tuntuu olevan todella alhaalla ja liikkuu tätä nykyä entistä vähemmän...Huomenna olisikin neuvolapäivä. Saas nähdä, mitä siellä sanotaan.

Jaksamista kaikille näihin helteisiin!

t.Saraida + pikkuruinen rv 37+6

Vierailija
22/26 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meriaani kyselit painoarviosta... Eipä täälläkään sitä rutiinisti tehdä, ei mulle ainakaan yhdessäkään raskaudessa. Ja nyt siis kolmatta odotan. Sanotaan vain et hyvin mahtuu, onhan ne edellisetkin mahtunu, esikko syntyessään painoi n. 3900 g ja kakkonen 4100 g. Itse olen kyllä aika pienikokoinen. Ekaa odottaessa lääkäri kai totesi viimeisellä käynnillä ulkoisesti et hyvä lantio, mut en kyllä tajuu miten sen niin voi tutkia.

Nyt olen vain kyselly painoarviota neuvolasta jossa th käsikopelolla arvioinut. Ja rv 33 kävin äitipolilla supistelujen takia jossa silloinen arvio saatiin ultralla.

Mie kyselin siitä vetisestä valkovuodosta... Ei mulle th eilen mitään tikutteluja ehdottanu, luotti mun omaan arvioon kai et se ei ole lapsivettä. Molemmissa edellisissä kun olen lapsivettä nähnyt. Eikä tää mun vuoto ole pissaakaan siitä olen myös varma, mut vaikuttaisikohan tää helle tohon eritteen laatuun. Hiivaa ei myöskään eikä muutakaan tulehdusta ole kun ei haise eikä ole kutinaa. kaikkea sitä itsessään taas tutkii...

Kyllä on mieli herkillä kun la ylitetty, tuntuu ettei yhtään lasten kitinää ja kiukuttelua jaksaisi. Ois kiva vaan olla omissa oloissaan ja välillä itkeä tihruuttaa. Jännä vaikka minäkin olin täysin varautunu et reilusti yli mennään niinkuin aikaisemmissakin raskauksissa niin ei vaan enää jaksaisi. Tietty olokin on jo aika tukala ja nää helteet lisäksi ja pitäisi noiden pojan viikareiden perässä pysyä. Isommalla vielä pihalla omia kavereita joita myös saa paimentaa. Jaa tää pikkuinen kun ei yhtään paikallaan pysy. No itsepä olen soppani keittänyt! :)

Jaksuja!

Netta rv 40+3 edelleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käyty lasten kanssa kotieläinpuistossa jossa kävelty koko iltapäivä, mutta tuloksena vain armoton pärskiminen johtuen heinistä ja monta paarmanpuremaa. Enpä kyllä mitään supisteluja odotellutkaan. Mulla tosiaan esikon syntymä lähti käyntiin vesien menolla 40+5 (lääkäri oli edellisenä päivänä tehnyt " kovakouraisen" sisätutkimuksen). Supistukset alkoivat vasta 14h vesien menon jälkeen ja pojan syntymään meni yli vuorokausi ja siitä johtuen poika sai pahan infektion ja joutui olemaan lastenosastolla antibioottihoidossa viikon. Kuopus syntyi 41+2 ja lähti käyntiin itsekseen supistuksilla, kokemus paljon parempi joten toivon että nytkin alkaa supistuksilla. Enkä varmasti anna kenenkään ronkkia itseäni! Tays:ssa tosin säästetään ja yliaikaiskontrolli vasta rv 42 jolloin samalla käynnistävätkin. Kuopus syntyi Nkl:lla ja siellä kontrolli tosiaan 10 päivää la jälkeen. Varasinkin jo 8 päivää oman la:ni jälkeen yksityisen kontrollin jonka toivottavasti saan perua jos synnytys vaikka lähtisikin käyntiin. Neuvolakäynnit täällä la:n jälkeen kahdesti viikossa. Mulla ei ole tullut tosiaan supistuksen supistusta kummastakaan ennen varsinaista synnytystä joten supistuksia odotellessa...

Venla ja tytöntyllerö 39+1

Vierailija
24/26 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes lyhyesti tuonne Synnytysasiaa-puolelle, jossa onkin jo meille oma pino. Äsken kirjoittelin sinne omani.

Joku kyseli siitä vetisestä valkovuodosta..Mulla sitä tuli melkein veden muodossa ainakin 2 viikkoa! Välillä sai vaihtaa housutkin vaikka oli pikkuhousunsuoja..Side tai joku tenaleidi olisi ollut varmaan parempi vaihtoehto ;) Nyt tulee tuota jälkivuotoa vielä nimeksi, mutta onneksi sekin on jo loppumaan päin..

Vierailija
25/26 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin naikkarilla siellä fysioterapia käynnillä joka on tarkoitettu leikkaukseen menijöille. paikalla oli siis muitakin naisia kuin odottavia.

Oli ihan hyödyllinen käynti ja sain hyviä vinkkejä joita silloin ekalla kerralla ei kukaan oikeen kertonut. Näköjään nyt nostattavat aikaisemmin kuin viimeksi kun makuuttivat 24 h ja nyt nostetaan ylös jo about 12 päästä leikkauksesta.

Hiukan jo alkaa jännittää kun enään 2 yötä ja sitten se tapahtuu. Jännittää, että m inkänäköinen neito sieltä tulee :)

Sairaala kassia en ole viellä pakannut, mutta ajattelin huomenna tehdä sen.

Lapset menee mun vanhemmille huomen illalla kun pitää kuitenkin to lähtee niin aikaisin naikkarille. Sikäli kyllä helpottaa kun tietää koska vauva syntyy niin pystyy suunnittelemaan asioita paremmin kuten lasten hoidon.

Ostin tänään lapsille pikku lahjat jotka saavat sitten torstaina kun tulevat katsomaan vauvaa kun tuleehan esikoisesta tupla isoveli ja tällä hetkellä viellä nuorinmaisesta isosisko !

Mulla on tullut jo valkovuotoo jonkun aikaa niin että pitää monta kertaa päivässä vaihtaa alushousuja ja nyt on tullut myös nestemäisempää niin et olen ajatellut että hikoilenko vai onko lapsivettä kun ei se nyt pissaa ole..epämiellyttävää !!!

kesähelinää rv 39

Vierailija
26/26 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis kaikille! Lueskelin tätä palstaa raskauden ajan muttei koskaan tullut kirjoitettua mitään kun ei sitä niin osaa kertoa omia kuulumisiaan.

Mutta mutta asiaan....Meille syntyi 3.7 kaksospojat rv 39+2. A-herra klo 12.39 ja mitoilla 2960g 50cm. B-herra klo 12.44 mitoilla 2660g ja 49 cm.

Jonkun näköisen synnytystarinan kirjoitin tonne synnytysosioon heinäkuisten puolelle. Että saapi kävästä lukemassa jos haluaa :)

Tsemppiä odottajille ja onnea superhyperisti kaikille vaavin saaneille!!!

T: Dharma80 ja " aatu" +" beetu" 1vk 1pv