Toisesta ketjusta tuli mieleen: miksi eksän kuvia pitää tykätä ja kommentoida somessa?
Ketä se lopulta hyödyttää? Jos ei ole edes yhteisiä lapsia.
Minusta tuo on juuri outoa vallankäyttöä nykyistä kumppania kohtaan.
En katselisi.
Kommentit (9)
Ei kannata katsoa eikä sitten myöskään tykätä.
Tunnen monia entisiä pariskuntia, jotka ovat ihan ystävällisissä väleissä keskenään, ja jopa aika paljon tekemisissä. Esim. paras ystäväni oli viime kesänä eksänsä kanssa matkalla ja eksä asui hänen luonaan kuukauden talvella. Yhden toisen ystäväni paras ystävä on hänen eksänsä. Kaverin anoppi ja appiukko ovat eronneet jo kauan aikaa sitten, mutta ovat jatkuvasti tekemisissä. Ex-vaimo jopa laittaa ex-miehelleen ruuat (tää on sikäli pitkä tarina, että hän laittaa ruokaa valmiiksi myös muulle suvulleen, koska he hoitavat suvun vanhuksia yhteisesti ja siihen kuuluu tämä, että yksi laittaa isoja annoksia ruokia pakastettavaksi).
Joskus, kun luen tätä palstaa, tuntuu, että ihmiset elävät hirveän kapeissa ympyröissä.
Ei kenenkään täydy, mutta itse olen enemmän hyvilläni siiä, etä olen jokaisen ex-kumppanini kanssa hyvissä tai ainakin asiallisissa väleissä. - Jos olisin mukana Somessa, niin saattaisin mahd. tykätä ex-kumppanini postauksista / kuvista, tetekemättä asiasta sen kummemmin numeroa.
Ymmärrän, että kaikki eivät voi tai pysty olemaan hyvissä tai edes asiallisissa väleissä ex-kumppaninsa kanssa. Mutta kovin on raskasta, jos ex-kumppanista ei kykene tai halua sanoa tai osoittaa millään muooa arvostavansa enää sen jälkeen kun suhde on ohi. Jos nyt siis jossain tällainen "osoittaminen" / sanominen tulisi ajankohtaiseksi. Ei tähän toki tarviste olla valmis tai halukas "heti" suhteen päätyttyä mutta klisesisti kun pöly on jo laskeutunut tulisi kyetä.
No jos nykyinen sanoo selvästi että harmittaa niin silloin pitää lopettaa eksän kuvista tykkääminen. Jos puoliso ei suostu lopettamaan, niin silloin on syytä erota.
Siinä vaiheessa kun aletaan kontrolloida ketä puoliso saa tavata, kenen kanssa jutella yms. on kyse vallan käytöstä. Siinä vaiheessa onkin parempi sen kontrolloida painua mäkeen ja kovaa.
Haluaa muistuttaa, että ahdistuksesi on läsnä ja katsoo elämääsi.
haloo?