Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys ekaluokan tuplanneiden vanhemmille!

Vierailija
24.04.2013 |

Mistä syystä lapsesi joutui tuplaamaan ensimmäisen luokan? Kiinnostaa lähinnä, voiko käyttäytyminen aiheuttaa luokalle jäämisen. Lapseni on oppinut lukemaan, kirjoittamaan ja laskemaan hienosti, mutta sosiaaliset taidot ovat surkeat edelleen. Kaverisuhteita ei ole oikein osannut luoda ja joutuu milloin mihinkin vaikeuksiin koulussa impulsiivisuutensa takia :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole sanonut että lapseni on jäänyt luokalle, kysyin vaan onko se mahdollista käytöksen takia. Ja osaa siis lukea ja kirjoittaa, eli oppimisessa ei ole ongelmaa vain käytöksessä. AP

Vierailija
2/9 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapset kehittyy eri aikaan, se tasoittuu vuosien mittaan. Ei sen takia kyllä kannata tuplata.

Kyllä se sunkin lapsesi vielä oppii tuleen toimeen muiden kanssa, antakaa sen nyt vaan olla rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tiedän montakin villiä muksua jotka ovat kerranneet ekaluoan--tunne-elämänongelmaa tai jotain niillä

Vierailija
4/9 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on minun mielestäni turha käydä ekaa luokkaa uudestaan. Turhaantuisi vaan enemmän kun osaa kaiken. Tarvitsee enemmänkin yksilöllistä ohjausta kun siirtyy toiselle luokalle. Itse olen käynyt ensimmäisen luokan kaksi kertaa mikä oli kyllä tarpeen. Olin ujo lapsi, enkä osannut lukea, enkä kirjoittaa ja olin matikassakin huono. Olen kylläkin edelleen matikassa huono, mutta suurin syy oli siis nuo kielelliset vaikeudet. Varsinaista syytä kuten lukihäiriötä tai dysfasiaa minulle ei ole vaan pelkästään viivettä kielen kehityksessä, joka ilmeni esimerkiksi niin, että varhaislapsuudessa minulle oli mutismia (puhumattomuutta). Vuotta nuoremmat olivat enemmän minun tasollani eikä mitään ongelmia enää ollut. Ja opittuani lukemaan ja kirjoittamaan olen harrastanut molempia.

Vierailija
5/9 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 20:56"]

mä tiedän montakin villiä muksua jotka ovat kerranneet ekaluoan--tunne-elämänongelmaa tai jotain niillä

[/quote]

ovatko siis oppineet lukemaan ym normaalisti? 

Vierailija
6/9 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika kertasi vasta 3. luokan, mutta ekaluokan kertaus olisi voinut olla parempi. Paras olisi ollut jäädä eskariin 2. vuodeksi, itsekin olisi halunnut. On siis syntynyt joulukuussa ja oli liian lapsellinen kouluun. Ei olisi jaksanut keskittyä opetukseen, läksyjen teko oli huutoa, tavarat hukassa, kirjoittaminen hidasta jne. Oppi kuitenkin tarvittavat asiat, eikä tainnut olla edes huonoimmasta päästä, joten ei jätetty luokalleen. 3. luokalla olisi kuitenkin pitänyt alkaa jo kunnolla tehdä läksyjä ja opetella kertotaulu jne. Silloin ope viimein ehdotti vapaaehtoista kertausta ja se oli erittäin hyvä ratkaisu. Nyt poika on ikäisessään seurassa, 5. luokalla ja koulu sujuu hyvin. Ei tykkää läksyistä vieläkään, mutta ymmärtää että ne kuuluu tehdä, lukee oma-aloitteisesti kokeisiin jne. Ei siis ollutkaan mitään pysyviä oppimis- tai keskittymisvaikeuksia kuten pelättiin. Suosittelen!

Vierailija
7/9 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kellään kokemusta? AP

Vierailija
8/9 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh siis kuinka pöljä pitää olla, että jää EKALLA luokalla luokalleen???? varmasti tuohon on muukin syy kuin kaverisuhteet, et vain ole kertonyt kaikkea

Vierailija
9/9 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan luokan oppitavoitteet ovat niin matalat, että ei niiden takia luokalle jätetä. Lukemaan oppimisen kanssa voi ihan hyvin odotella tokan luokan loppuun asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme