Miten laiha on mielestänne 123cm ja 20,5kg lapsi?
Kommentit (18)
Hei,
Hän on pituudeltaan vähän ikäisiään pienempi, mutta paino kuulostaa sopivalta. Meillä on n. 122 cm pitkä ja suunnilleen samassa painossa. Ei ole laiha, vaan juuri sopiva. Siro luustoinen.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 10:25"]
Ikä 8v. Onko muuten pieni?
[/quote]
Minun 7-vuotiaani on about tuon kokoinen. Ehkä pari senttiä lyhyempi, en nyt muista tarkkoja mittoja, mutta paino on tuon verran ja pituuskin suurinpiirtein. Laiha se on, ja koululääkäri sanoi, että vähän voisi kyllä lihoakin, mutta minkäs teet kun ei vaan liho!
Mun tokaluokkalainen on samankokoinen, aika pieni rimppana, ihan sopusuhtainen kuitenkin. Urheilee ja syö hyvin ja kasvaa omalla käyrällään.
Meillä on kesällä 8 v täyttävä suurinpiirtein 128 cm ja 26 kg todella sutjakka tyttö. Harrastaa intohimoisesti liikuntaa, joten ylimääräistä ei ole yhtään. Omistaa six packin ja selvästi erottuvan hauiksen. Syö järkyttäviä määriä ruokaa, mutta missään se ei näy.
Hoikka on ja aika lyhyt.
Meidän tyttö 7v. on aika saman kokoinen eli 20kg ja 120cm.
Taitaa olla luokkansa pienin. (eka luokka)
Meidän 7 v. on juuri tuon painoinen, noin sentin lyhyempi. Hoikka kuin mikä, mutta terve.
urheiluharrastuksia on, syö ihan hyvin, vaikka paremminkin voisi ( nirsoilee kasvisten kanssa, ei syö juustoa jne.)
En ole huolissani, kasvaa omaan tahtiinsa, energiaa kuluu liikkumiseen. Välillä tuottaa päänvaivaa että mitä ruokaa laittaisi, että varmasti kelpaa.
Jos kyse olisi aikuisesta naisesta, ja pituus + paino olisi suhteessa sama vaikka 165cm naisen kohdalla, niin täällä kommentoitaisiin jotain tällaista
-"itse olin samaa kokoa viimeisillään raskaana, kaksoisraskaus kyseessä, läskihän tuo on"
-"kauhea pullukka, kyllä tuosta voi vielä aika paljon tiputtaa"
-"aika lihavalta kuulostaa"
Meillä 7v suurin piirtein saman pituinen ja painaa 22kg. On hoikka.
Meillä 9v on 130-135cm ihan tarkkaa mittaa en tällä hetkellä tiedä ja painaa 30kg. On sopusuhtainen, ei yhtään lihava mutta ei laihakaan. Ja ruoan suhteen kranttu, herkkujakin saa rajoitetusti ( karkkipäivä), eikä mikään herkkusuu ole. Liikkuu paljon.
Ap:n lapsi kuulosta minun korvaani laihalta, jos vertaan omiin lapsiini. Meidän 5v painaa sen 20kg ja on vasta 112cm pitkä. Mutta on ollut aina jäntevä ja vahvarakenteinen, neuvolassa ei ole painoon koskaan puututtu. Syö monipuolisesti ja liikkuu paljon hänkin.
Toki ap:n lapsi voi olla ihan sopusuhtainen, jos on sirompi rakenteeltaan. Lapset on yksilöitä kuten me aikuisetkin. Ei noita painoja ja pituuksia voi keskenään verrata. Itselläkin on taulukoiden mukaan pari kiloa liikaa painoa, mutta rasvaprosenttimittauksen mukaan minulla ei kuitenkaan ole rasvaa mitenkään liiaksi! Ja lihaskunto on hyvä.
Ap:n lapsi on pieni ikäisekseen, hoikka on muttei liian laiha. Oma 6 vuotta juuri täyttänyt poikani on n. 128cm ja 22kg, hoikka on mutta sellainen jäntevä rimpula, ei nälkiintyneen näköinen.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 11:25"]
Jos kyse olisi aikuisesta naisesta, ja pituus + paino olisi suhteessa sama vaikka 165cm naisen kohdalla, niin täällä kommentoitaisiin jotain tällaista
-"itse olin samaa kokoa viimeisillään raskaana, kaksoisraskaus kyseessä, läskihän tuo on"
-"kauhea pullukka, kyllä tuosta voi vielä aika paljon tiputtaa"
-"aika lihavalta kuulostaa"
[/quote]
-13 käyrällä tuo paino. Pullukka ei kyllä käy mielessäkään kun tyttöä katsoo, luut paistaa nahan läpi ja selkänikamatkin voi laskea. Näyttää lähinnä nälkiintyneeltä muualta kuin naamasta. Kasvot on pienet ja kapeat mutta posket kuitenkin ihan lapsenpyöreät. Kai se on vaan ruumiinrakenne mikä saa näyttämään kovin kapoiselta. On kyllä melko huono syömään.
ap
Meillä kohta 8-v poika on 130 cm, painoa varmaan 25 kg, koko ikänsä on ollut todella hoikka. Poika oli juuri koulun lääkärintarkastuksessa, lääkäri totesi olevan laiha, mutta omalla käyrällään ja onneksi paino pysyy tasaisena pituuten nähden, vaikka on kasvanut alle vuodessa 8 cm.
Kyllä tuo laihalta kuulostaa, kun oma 3v on 100cm reilu ja 19kg. Ja siis hän näyttää sopusutaiselta.
Kyllä tuo laihalta kuulostaa, kun oma 3v on 100cm reilu ja 19kg. Ja siis hän näyttää sopusuhtaiselta.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 10:34"]
Entä 9v 130,5cm ja 24,5kg?
Ja 11v 141cm ja 34,5kg?
Ap
[/quote]
Meillä hyvin saman kokoiset lapset; 11v on nyt 146 ja 34kg ja 9v 132 ja 24kg. 9v näyttää tosi hontelolta; pelkkiä käsiä ja jalkoja
On laiha. Meillä samanikäinen tyttö, joka painaa suht saman verran, mutta senttejä on muutama enemmän. Meidän tyttömme on laiha. Kylkiluut näkyvät ja polven klunssit. Missään ei ole ylimääräistä. Minusta saisi olla hitusen painavampi. - Meillä tosin yritetään korjata tasapainoa lihaksilla;)
Sitten kysyit tuosta 11v:sta, niin meillä on samanikäinen ja samanpainoinen, mutta 5cm pidempi lapsi. Hän ei ole tippaakaan liian laiha tai pullea, vaan lähes täydellinen vartaloltaan.
Teillä lapset ovat lyhyehköjä, koska tuntuu jo että meilläkin lapset ovat lyhyimmästä päästä. Laihaksi teillä sanoisin eniten tuota nuorimmaista, nuo vanhemmat ovat ihan normeja. Mutta jokaisella on tosiaan omanlainen ruumiinrakenne ja paino ei kerro kaikkea. Pituuskin on asia jolle ei paljoa voi mitään, vaikka mitä tekisi.
No on se ainakin laiha.. meillä 5,5v 116cm ja painaa 19kg ja on siis aivan tikkulaiha.
Entä 9v 130,5cm ja 24,5kg?
Ja 11v 141cm ja 34,5kg?
Ap