Ottaisitko eron miehen tylsyyden takia?
Miehelläni on paljon omia ongelmia, joita hän ei oikein kykene työstämään, ei oikein edes myöntämään, että niitä on. Lopputuloksena on, että mies viettää kaiken kotonaoloaikansa tietokoneellaan omassa huoneessaan (jossa hän myös nukkuu), eikä meillä ole oikeastaan minkäänlaista parisuhdetta. Näin on ollut jo jonkin aikaa. Perhe-elämä jollain lailla sujuu, koska huolehdin asiasta, mutta en jaksa enää "kehitellä" meille mitään yhteistä tekemistä. Lapsista mies tykkää hirveästi, ja heille hän on myös tärkeä. Mitään riitoja tms. ei varsinaisesti ole, koska miestä ei kiinnosta mitään perheen tai minun asiat.
Olen tavallaan sopeutunut tilanteeseen, vaikka totta kai kaipaan kumppania ja kaveria. Keskityn lapsiin ja kotiin melko vaativan työni ohella, silloin tällöin järkkään omia tuokioita ystävien kanssa tai pieniä matkoja, joista nautin.
Olen pitkälti nelikymppinen, lapset ala-asteella.
Ero tuntuisi tylsältä ajatukselta käytännön kannalta (talon myynti, muutto yms.) sekä tietenkin raha-asioiden takia.
Kommentit (22)
Pidemmän päälle voi olla vaikea "kestää", siksi toisekseen ei kai tarkoitus ole, että elämä vain kestetään.
Jos olisi kolmevitonen, tekisin jotain, ehdottomasti. Lähtisin miettimään, miten järjestäisin asiat eron jälkeen, suunnittelisin taloutta, asumista yms. Aikaa on vielä vaikka kuinka ja asioilla taipumus järjestyä.
Melkein viisikymppisellä tilanne on toisenlainen, siinä mielessä että siirtäisin päätöksenteon siihen, että lapset ovat kasvaneet.