Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada aiemmin toisen vuokra-asunto tuntumaan yhteiseltä?

Vierailija
04.07.2020 |

Olen muuttamassa virallisesti yhteen kumppanini kanssa minun vuokra-asuntooni, jossa olemme käytännössä molemmat asuneet lähes koko suhteen ajan. Kuinka varmistan, että asunto tuntuu yhteiseltä myös toiselle? Vaihtoehtona oli tietysti muuttaa molemmille uuteen asuntoon, mutta tämä on edullinen ja loistopaikalla pk-seudulla, ja molempien mielestä oli fiksumpaa olla täällä kuin vaihtaa huonompaan. Muutin itsekin tähän asuntoon vain puoli vuotta ennen kuin tutustuimme, eikä minulla ole täällä mitään historiaa muiden kanssa. Puoliso ei ole siis ilmaissut, ettei tämä tuntuisi yhteiseltä, haluan vain varmistaa, että kun molemmilla on nimet papereissa eikä muita asuntoja, niin tämäkään ei jää ”minun kämpäkseni” vastuineen ja oikeuksineen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia?

Vierailija
2/3 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan keskustelleet kaikista olennaisista asioista, mitä avoliitto käytännössä tarkoittaa? Raha eli kustannusten jakaminen? Entä, jos toisen elämäntilanne muuttuu yllättäen (sairaus, työttömyys), mitä se tarkoittaa käytännössä? Hankinnat, sisustus, siivous? Ystävien, tuttavien ja sukulaisten vierailut (saako tulla yllätysvieraita, yövieraita, ovatko vieraat ylipäänsä tervetulleita)? Tulevaisuus ylipäänsä: onko avoliitto se, mikä riittää loppuelämäksi vai haluaako jompi kumpi naimisiin, missä vaiheessa? Lasten hankinta?  Haluatteko jossain vaiheessa omistusasuntoon, millaiseen? Milloin se on ajankohtaista ja miten siihen valmistaudutte (säästäminen)?

Entä jos tulee ero? Kumpi jää nykyiseen asuntoon ja millä perusteella? Entä jos toinen ei halua lähteä siitä suosiolla (sitäkin tapahtuu, vaikka nyt tuntuisi mahdottomalta, että toinen alkaisi tehdä kiusaa)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sisustustyynyjä, kynttilöitä joka tasolle ja parit home sweet home,love life live long- tekstit seinille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi