Mitä eroa on Päivittäistavaramyyjällä, Kassamyyjällä, ja Myyjällä ?
Sama kauppa hakee monella eri nimikkeellä ''myyjiä'' ja tehtäviä ei tietenkään ole listattu, mutta mitä eroa näillä nimikkeillä loppupeleissä on ?
Vatkaan veivaan
Kommentit (10)
Olen tittelillä myyjä ja teen kaikkea mahdollista: tilaan tavaraa ym siihen liittyvää, hyllytän, teen esillepanoja, siivoan, neuvon asiakkaita, olen kassalla jne.
Kassamyyjä on todennäköisesti vain kassalla.
Päivittäistavaramyyjä... Tähän en kyllä osaa sanoa.
Päivittäistavaramyyjä on siellä päivittäistavaraostastolla pääosin eikä siis tee myyntityötä esimerkiksi hyllytystä muilla osastoilla. Myyjä taas myy niin kassalla kuin myymälässä eikä hänellä ole varsinaista omaa osastoa millä työskentelee ja kassamyyjä taas on pelkästään kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen tittelillä myyjä ja teen kaikkea mahdollista: tilaan tavaraa ym siihen liittyvää, hyllytän, teen esillepanoja, siivoan, neuvon asiakkaita, olen kassalla jne.
Kassamyyjä on todennäköisesti vain kassalla.
Päivittäistavaramyyjä... Tähän en kyllä osaa sanoa.
Kiitos selvennyksestä!!
Vatkaan veivaan
Vierailija kirjoitti:
Päivittäistavaramyyjä on siellä päivittäistavaraostastolla pääosin eikä siis tee myyntityötä esimerkiksi hyllytystä muilla osastoilla. Myyjä taas myy niin kassalla kuin myymälässä eikä hänellä ole varsinaista omaa osastoa millä työskentelee ja kassamyyjä taas on pelkästään kassalla.
Kiitos selvennyksestä!!
Vatkaan veivaan
Myyjä on se joka pystymetsästä etsii potentiaalisen asiakkaan ja myy tälle jonkin tuotteen / palvelun. Ne jotka päivystävät liikkeessä odottelemassa asiakkaita ovat lähinnä tuote-esittelijöitä.
Olen töissä hypermarketissa nimikkeellä myyjä, ja se on siis yleisnimike. Myyjänä teen kaikkea kaupassa kassasta tavaran hyllyttämiseen.
Päivittäistavaraosastolla myyjät hyllyttävät tavaraa hyllyyn kaupan jokaisella osastolla (hevi, liha, maito, leipä, teollinen yms). Kassalle mennään kun kassahäly soi.
Kassalla jokainen myyjä aloittaa uransa, koska kassalla tehdään rahaa talolle. Kassalta lähdetään myös osastolle tekemään töitä jos kentällä tarvitaan apua. Meidän yksikössä kassalla on enimmäkseen niitä joilla on jokin este, mikä ei mahdollista hyllytystä (esim. Rikkinäiset ranteet jne). Terveillä myyjillä pyritään teettämään kaikkia mahdollisia tehtäviä. :)
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä hypermarketissa nimikkeellä myyjä, ja se on siis yleisnimike. Myyjänä teen kaikkea kaupassa kassasta tavaran hyllyttämiseen.
Päivittäistavaraosastolla myyjät hyllyttävät tavaraa hyllyyn kaupan jokaisella osastolla (hevi, liha, maito, leipä, teollinen yms). Kassalle mennään kun kassahäly soi.
Kassalla jokainen myyjä aloittaa uransa, koska kassalla tehdään rahaa talolle. Kassalta lähdetään myös osastolle tekemään töitä jos kentällä tarvitaan apua. Meidän yksikössä kassalla on enimmäkseen niitä joilla on jokin este, mikä ei mahdollista hyllytystä (esim. Rikkinäiset ranteet jne). Terveillä myyjillä pyritään teettämään kaikkia mahdollisia tehtäviä. :)
Mitä myymistä se on kun automaatti lukee viivakoodeja, tai mätät hyllyyn tavaraa? Ei mitään. Arvokasta työtä, täysin väärä ammattinimike. Joku kaupanalan työntekijä kuvaisi toimenkuvaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä myymistä se on kun automaatti lukee viivakoodeja, tai mätät hyllyyn tavaraa? Ei mitään. Arvokasta työtä, täysin väärä ammattinimike. Joku kaupanalan työntekijä kuvaisi toimenkuvaa paremmin.
Kyllähän palvelutorilla myymällä myydään tavaraa, samoin hevi-osastolla täytyy osata kertoa ja suositella asiakkaille tuotteita siinä "mättämisen" ohessa. Kassoilla lisämyyntiä tehdään veikkauksen kanssa, mikäli asiakas ilmaisee kiinnostusta veikkauksen tuotteita kohtaan. ;) toppatupakan ostajalta kysytään löytyykö rizlat ja filtterit jne. Että kyllä se ihan myyntityötä on, kun tehdään lisämyyntiä. :)
Kassalla ei tehdä rahaa talolle.
Kassa vain rahastaa.
Se raha talolle tehdään niissä tuotteissa, ja erityisen tärkeä tuotteiden esillepano ja niiden tuoreus on liha-ja kalatiskillä sekä heviosastoilla.
Bump
Vatkaan veivaan