Mitä tehdä vainoavan narsistisen exän kanssa? Muutto?
Vieläkin vahtii, soittaa haukkumispuheluita, estelee etten saa tavata taikka jutella muiden miesten kanssa. Ne hänen mustasukkaisuus raivarit on ihan kauheita.
Lastensuojelusta ei ole apua. Yritetty on monet kerrat, käyty myös turvakodilla. Aina kaikki kaatuu siihen, että hän sanoo minun pukevan lapsia väärin, laittavan vääränlaista ruokaa yms. ja saan vaan perhetyöntekijän. Lopulta perhetyöntekijä lopettaa, koska sanoo että näkee ettei ole tarvetta.
Tapaamispaikkaa olen yrittänyt monet kerrat. Olen sanonut hänelle että se olisi hänenkin parhaaksi. Mutta ei suostu.
Onko ainoa ratkaisu muuttaa toiselle paikkakunnalle? Mutta todennäköisesti hän tekee siitä lasun, voiko sekin kääntyä minua vastaan? Voisin elää toisella paikkakunnalla rauhassa, että hän ei vahdi minua. Ja lasten vaihtotilanteita tulisi niin vähän välimatkan takia, että niissä kyllä pauhaamisen kestäisin, esimerkiksi parin viikon välein. Nyt tämä on monta kertaa viikossa tapahtuvaa syyllistystä ja huutamista vanhoista asioista.
Kommentit (20)
Et saa muuttaa kauas, jos teillä on yhteishuoltajuus. Sinulla pitää olla häneltä lupa.
Puhelimesta saa eston päälle, niin puhelut ei tule läpi.
Vierailija kirjoitti:
Et saa muuttaa kauas, jos teillä on yhteishuoltajuus. Sinulla pitää olla häneltä lupa.
Tämä ei ole totta. Voit muuttaa vaikka 900 km päähän jos siellä on työpaikka ja tukiverkosto (sukulaisia, vanhemmat tai muuta perhettä). Ulkomaille ei saa muuttaa ilman suostumusta.
Vierailija kirjoitti:
Hanki lähestymiskielto.
Mutta hän vetoaa siihen ettei ole fyysistä väkivaltaa. Vain henkistä ja kontrollointia. Hän sanoo myös, ettei hän ole uhkaava.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos laitan eston päälle kun olen lasten kanssa, niin hän soittaa sosiaalipäivystykseen, että en vastaa puhelimeen. Tai tulee ovelle. Useimmiten soittaa sossuille ja värittää juttua. Jos vaikka olen itkenyt = äiti on sekava
Mikä pakko niihin puheluihin on vastata, jos tietää, että sieltä tulee pelkkää haukkumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos laitan eston päälle kun olen lasten kanssa, niin hän soittaa sosiaalipäivystykseen, että en vastaa puhelimeen. Tai tulee ovelle. Useimmiten soittaa sossuille ja värittää juttua. Jos vaikka olen itkenyt = äiti on sekava
Lain mukaan omien puhelujen nauhoitus on laillista. Siispä nauhoitat tästä eteenpäin jokaisen miehesi soittaman puhelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole totta. Voit muuttaa vaikka 900 km päähän jos siellä on työpaikka ja tukiverkosto (sukulaisia, vanhemmat tai muuta perhettä). Ulkomaille ei saa muuttaa ilman suostumusta.
Tukiverkosto ja työpaikka on täällä. Jos muuttaisin kauas, siellä ei olisi ketään. Mutta ennemmin vaikka yksin, kun valvottavana. Voisin hakea tukiperhettä (ei sossun kautta) ja erinäisiä sukulaisia kyllä löytyy jotka ehkä voisivat auttaa siellä. Töitäkin kyllä löytyisi. Ap
Hae yksinhuoltajuutta, koska ette selvästikään tule toimeen.
Ota yhteyttä asianajajaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänitä pari haukkumispuhelua ja anna sitten sossujen kuunnella ne. Varmaan sen jälkeen ymmärtävät, miksi et vastaa miehen puheluihin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko niihin puheluihin on vastata, jos tietää, että sieltä tulee pelkkää haukkumista?
Ei, mutta sitten tulee sosiaalipäivystyksestä soitto. Viimeksikin koitti soittaa vaan yhdesti, niin heti sossu soittaa, olenko kunnossa. Ap
Vierailija kirjoitti:
No tätä kyllä mietin. Miten tämä tapahtuu käytännössä? Tarvitaanko aina asianajaja? Ap
Puhelut estoon ja jos tulee ovelle niin soitto poliisille. Huutoa, haukkumista ja räyhäämistä ei tarvi kuunnella kenenkään.
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajuus ei muuta mitään. Edelleen mies on isä ja on tapaamisoikeus.
Ala kerätä todisteita. Nauhoita puheluita , kirjaa ylös ikäviä asioita jos joudut tapaamaan neljä korvaa kuulee paremmin kuin kaksi. Minun tapauksessani toimi. Suosittelen.
Mitä sitten jos sosiaalipäivystys soittaa? Eikö se ole pienempi paha kuin haukkuva huutaja, poliisit paikalle jos tulee ovelle, jota et tietenkään aukaise.
Ota yhteyttä sossuun ja kerro että haluat viedä lapset johonkin missä heidän vaihtonsa tapahtuu eikä niin että näet huutajaa, jos ei suostu ei voi nähdä lapsiakaan tai sitten sinun kanssasi on aina joku kun lapsia vaihdetaan.
Vierailija kirjoitti:
Puhelut estoon ja jos tulee ovelle niin soitto poliisille. Huutoa, haukkumista ja räyhäämistä ei tarvi kuunnella kenenkään.
Pari kertaa joutunut soittamaan. Tästä seuraa asunnosta poistaminen ja sama lasu-rumba, eli hän kertoo sos.päivystykseen/poliisille etten huolehtisi lapsista ja edelleen tulos on se perhetyöntekijä, jota töytyy tavata kahden viikon välein. Ei hänelle mitään siitä seuraa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa joutunut soittamaan. Tästä seuraa asunnosta poistaminen ja sama lasu-rumba, eli hän kertoo sos.päivystykseen/poliisille etten huolehtisi lapsista ja edelleen tulos on se perhetyöntekijä, jota töytyy tavata kahden viikon välein. Ei hänelle mitään siitä seuraa. Ap
Miksi päästät exän kotiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä asianajajaan.Yksinhuoltajuus ei muuta mitään. Edelleen mies on isä ja on tapaamisoikeus.
Yksinhuoltajan ei tarvitse hyväksyttää toisella vanhemmalla lapsia koskevia asioita.
Vähentää näin ollen yhteydenpitoa. Samalla voit hakea valvottuja vaihtoja tapaamistilanteisiin, jolloin sun ei tarvitsisi tarvitsisi olla paikalla.
Toisaalta myös lasten isän epäasiallinen käytös tulisi käsittelyyn.
Ei ole lasten edun mukaista joutua kuuntelemaan tuollaisia tilanteita.
Suosittelen adianajajaa, joka on erikoistunut tämän tyyppisiin asioihin.
Hanki lähestymiskielto.