Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle sattunut jotain noloa lapsiin liittyen?

Vierailija
04.07.2020 |

Luin tuossa Mtv:n sivuilta kommelluksia, mitä vanhemmille on sattunut (unohdettu hakea hoidosta/ viedä hoitoon, ym) ja tulipa mieleen oma karmaisevan nolo kokemukseni 😁.

Olin menossa lasteni kanssa punkkirokotettavaksi ja vastaanotolla hoitaja kysyi ensin vanhemman lapseni syntymäaikaa. Yhtäkkiä en äkkiseltään muistanut! Vähän kuin pankkikortin tunnari, joka yhtäkkiä unohtuu kun lähimaksu ei käykään: tiedät tietäväsi, mutta kun se ei tule suusta ulos. "Sen täytyy olla 4. päivä lokakuuta*... Eikun siis.. olikohan se nyt 14. päivä...", takeltelin siinä ja nouseva häpea sai aivot vielä enemmän lukkoon. Hoitaja sitten siihen hieman hämillään, että "No entäs tämän toisen syntymäaika?" "No se on... Sen täytyy olla kyllä aika lähellä lokakuun alkupuolta myös, mutta nyt vaan en muista vuosilukuakaan. Kolme vuotta heillä on ikäeroa, mutta päivät ovat lähekkäin", vastasin minä 🤦‍♀️. Hoitaja katsoi minua pitkään ja hitaasti. Minua alkoi naurattaa, kuten usein silloin, jos olen häpeissäni tms. Oma hölmöyteni nauratti, mutta myös hoitajan ilme ja koko tilanteen absurdius. Lopulta hoitaja kysyi ystävällisesti, että muistanko sitten oman syntymäaikani. Sen sain sentään sanottua hekotukseni lomasta. Kun minut oli rokotettu, muistuivat jo lastenkin synttärit taas ongelmitta.

Siinä oli ollut kaikenlaista kuormitusta viime aikoina ja unetkin olivat pitkään olleet vain kolmea-neljää tuntia, mutta koska hoitaja ei siitä tiennyt mitään, voipi olla että hän päässään ajatteli, että eipä ole tuollakaan eukolla kaikki muumit laaksossa.😁 Sitä en muista, olinko unohtanut lasten Kela-kortit kotiin, vai mikä oli, etten katsonut syntymäaikaa niistä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi