Painonnousu raskaudessa
Olen nyt viikolla 19 ja kiloja on tullut kaksi lisää normaali painooni verrattuna. Onko tämä paljon vai vähän?
Kommentit (5)
no minulle on tullut 12kg ja viikkoja 39+5..muistaakseni tuolloin itsellemi ei ollut vielä painoa tullut.
Ihan normaalia on. Mä itse laihduin alussa 4kg pahoinvoinnin takia. Se sitten loppui ja alkoi paino vähitellen nousta, noilla viikoilla tais olla just kilo tai kaksi tullut lisää. Loppujen lopuksi niitä tuli muistaakseni 10 tai 12
Mulle sanottiin että normaalipainoisella sais tulla koko raskauden aikana n.12kg. Ylipainoisella ei mielellään yhtään.
Itse olen ylipainoinen, ja viime neuvolakäynnillä oli tullut ensimmäinen lisäkilo (rv29). Th sanoi vaan että oli lisäkilosta helpottunut kun oli pelännyt että minä en uskalla syödä ylipainon takia, ja että hetkittäinen herkuttelu on odottavalle äidille tärkeää stressinehkäisyn kannalta :) Rakastan mun th:ta!
Mutta siis eiköhän tuo 2kg ole aiiiivan normaalia :)
Rv 41 ja painoa 10kg kertynyt. Kaikki onneksi mahassa ja jaloissa pienenä turvotuksena. Sekä tietty rinnoissa. Mutta samat paidat menee kun ennekin. Aluksi tuli joku kaks kiloa melko nopeasti mutta sitten se tasaantu. Parhaimmillaan ollu 39g/vko painnonnousu, pahimmillaan 900g. Mutta normipainoselle siis varsin hyvä tilanne :)
mitä neuvolassa sanotaan? Mulla on nyt viikkoja 33 ja kiloja +20 lisää :) mutta eipä niitä näy, ehkä 10 kg, muuten kaikki mahassa..