En ymmärrä äitejä, jotka antavat lastensa pelata videopelejä
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Tömähän on nyt hyvä keskustelu kysyä, että voiko tehdä lasun juuri 8v täyttäneestä pojasta, joka pelaa samanikäisen kaverinsa kanssa k16 peliä. Hän katselee myös liian pelottavia videoita youtubesta ja pelkää niitä itsekin (äitinsä kertoi) ja nyt lietsoo tätä pelkoa myös omaan lapseeni.
Omasta mielestäni ei ole enää normaalia noiden sotapelien pelaaminen tuon ikäisille..
Tee vaan lasu. Noissa peleissä on ikärajat ihan syystä ja se ei ole suositus, ala-asteikäiselle ei todellakaan kuulu mitkään tappopelit. Huono vanhempi joka antaa lasten pelata niitä, sen sallimiselle ei ole mitään kunnollista syytä. "Mut ku se halusi". Ei. Lapset ei ajattele että "tää on vaan peli, tätä ei pidä matkia".
Sata vuotta sitten ei ymmärretty vanhempia jotka antoi lastensa olla koko ajan nenä kiinni kirjoissa.
Vierailija kirjoitti:
KUMPI TYKKÄÄ VIDEOPELEISTÄ JEHOVA VAI SAATANA
Itse asiassa molemmat. Kumpaakaan ei kiinnosta, pelaako ihmset pelejä.
Vierailija kirjoitti:
Pelasin liikaa tietokoneella, niin sain kannabispsykoosin.
Mä pelasin pienenä pelkästään Leasure Suit Larryjä ja olen nyt seksiaddikti. Joten pelit eivät todellakaan sovi kaikille.
Meillä toisilla oli ihana äiti. Eikä mikään äiti hitler
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tömähän on nyt hyvä keskustelu kysyä, että voiko tehdä lasun juuri 8v täyttäneestä pojasta, joka pelaa samanikäisen kaverinsa kanssa k16 peliä. Hän katselee myös liian pelottavia videoita youtubesta ja pelkää niitä itsekin (äitinsä kertoi) ja nyt lietsoo tätä pelkoa myös omaan lapseeni.
Omasta mielestäni ei ole enää normaalia noiden sotapelien pelaaminen tuon ikäisille..
Tee vaan lasu. Noissa peleissä on ikärajat ihan syystä ja se ei ole suositus, ala-asteikäiselle ei todellakaan kuulu mitkään tappopelit. Huono vanhempi joka antaa lasten pelata niitä, sen sallimiselle ei ole mitään kunnollista syytä. "Mut ku se halusi". Ei. Lapset ei ajattele että "tää on vaan peli, tätä ei pidä matkia".
Muuten hyvä mutta Suomessa kaikki ikäluokitukset ovat suosituksia, lukuunottamatta K18-luokitusta.
Heh, leikitään nyt, että tämä aloitus on tehty tosissaan. Omat pikkuveljeni pelasivat lapsuudessaan paljon, minäkin pelasin. Kaikista meistä kuitenkin on tullut itsenäisiä, omillaan pärjääviä ihmisiä. Pikkuveljeni muuttivat omilleen itse asiassa nuorempina kuin minä itse. Olin 20, kun muutin pois. Kumpikin veljeni teki saman 19-vuotiaana.
Mun 30-vuotias avomies pelaa myös päivittäin, mutta on äärimmäisen vastuuntuntoinen ja hieno mies. Välillä suoraansanottuna kadehdin hänen reippauttaan.:D
Heh heh heh näitä keskusteluja on kyllä makia lukia näin teininä :D
Minä olen sitten yksi lapsista jonka vanhemmat antaa pelata vähän raaempia pelejä, koska en ole mikään herkkä joka pelkää verta/:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 21:31"]
Ai ei ole tervettä viihdettä? Kyllä niissä on ihan kaikenlaista viihdettä, myös tervettä, esim. tanssia, joogaa, tennistä... ja on se toisaalta joskus mielenterveydelle hyväksi taikoa pari örkkiä *zup* savuna ilmaan. Harmi kun ei ole oikein itsellä aikaa pelailla. Oi niitä aikoja kun valvottiin öitä yhdessä miehen kanssa Baldur's Gatessa. Nykyään valvotaan, kun vauva rääkyy. :D Eläkkeellä viimestään mä pelaan vaan. Toivottavasti on lapsenlapsia sitten seurana ja hyvät pelit.
Lapsellista, jos vielä mummoiässä pelit kiinnostaa...
Voihan sen noinkin ajatella mutta mielummin lapsellinen kun pystyyn kuollut kalkkis