En ymmärrä äitejä, jotka antavat lastensa pelata videopelejä
Kommentit (52)
Uskallan väittää, että ilman minkäänlaisia väkivalta-/muitaagressionpurkupelejä olisi kouluampumisten ym. järjettömien väkivallantekojen määrä huomattavasti nykyistä suurempi.
Meillä yksi suosituimmista KOKO PERHEEN YHTEISISTÄ ajanviettotavoista on järjestää keilailuturnaus Wii Sportsissa. Ja nuorin pelaajistamme on neljävuotias, ls-ilmon paikka???!!!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 06:52"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 21:31"]
Ai ei ole tervettä viihdettä? Kyllä niissä on ihan kaikenlaista viihdettä, myös tervettä, esim. tanssia, joogaa, tennistä... ja on se toisaalta joskus mielenterveydelle hyväksi taikoa pari örkkiä *zup* savuna ilmaan. Harmi kun ei ole oikein itsellä aikaa pelailla. Oi niitä aikoja kun valvottiin öitä yhdessä miehen kanssa Baldur's Gatessa. Nykyään valvotaan, kun vauva rääkyy. :D Eläkkeellä viimestään mä pelaan vaan. Toivottavasti on lapsenlapsia sitten seurana ja hyvät pelit.
[/quote]
Lapsellista, jos vielä mummoiässä pelit kiinnostaa...
[/quote]
Otan tuon ihan kohteliaisuutena.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 13:12"]
Mikä on videopeli, ei sellaista ole olemassakaan. AP lapsien ikä? Voin muuten kertoa, jos on poikia ja pelata ei saa niin ei sitten ole kavereitakaan. Puhun nyt siis yli 9v. pojista. Noi Marion pelit vasta mielen tuhookin.
[/quote]
Meillä poikaa taas "koiusataan" kun saa pelata vaan just noita Marioita tms.. Itse vihaan pelejä ja aikuisia pelaajia
te pelien aggressiiviset puolustajat näytätte varmaan tältä
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 15:09"]
te pelien aggressiiviset puolustajat näytätte varmaan tältä
[/quote]
Aika lailla joo, paitsi oon läskimpi. Onneks noi pelien suoralta kädeltä tuomitsijat näyttänee tältä:
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 15:07"]
Mikä on videopeli, ei sellaista ole olemassakaan. AP lapsien ikä? Voin muuten kertoa, jos on poikia ja pelata ei saa niin ei sitten ole kavereitakaan. Puhun nyt siis yli 9v. pojista. Noi Marion pelit vasta mielen tuhookin.
[/quote]
Meillä poikaa taas "koiusataan" kun saa pelata vaan just noita Marioita tms.. Itse vihaan pelejä ja aikuisia pelaajia
[/quote]
Aika erikoinen syy vihata ihmisiä. Itse uskon että lasten on ihan hyvä tulla sinuiksi tietokoneiden ja muiden vempainten kanssa jo aika pienenä ja pelaaminenkin menettelee siinä, kunhan ajat pysyy kohtuudessa ja pelaa ikäiselleen sopivia pelejä. Nykylasten pitää hallita myös tietotekniikka ja siihen täytyy tutustua. Todennäköisesti ne lapset jotka eivät saa koneisiin koskea tai käyttävät sitä hyvin vähän, ovat aika pihalla jossain vaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 15:36"]
[/quote]
[/quote]
Aika erikoinen syy vihata ihmisiä. Itse uskon että lasten on ihan hyvä tulla sinuiksi tietokoneiden ja muiden vempainten kanssa jo aika pienenä ja pelaaminenkin menettelee siinä, kunhan ajat pysyy kohtuudessa ja pelaa ikäiselleen sopivia pelejä. Nykylasten pitää hallita myös tietotekniikka ja siihen täytyy tutustua. Todennäköisesti ne lapset jotka eivät saa koneisiin koskea tai käyttävät sitä hyvin vähän, ovat aika pihalla jossain vaiheessa.
[/quote]
Tietokoneet eivät ole välttämättömyys nyky-yhteiskunnassa
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 21:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onko Suomessakin jo jotain amisheja vai mistä moinen käsitys?
Eikö kukaan muista, mitä eräs tietokonepeli aiheutti Connecticutissa...?
Videopelit kieltoon, katsokaa blogiani:
Joo, sekin mobiilipeli mitä meidän 12v hakkaa nykyään joka välissä kun vähänkin on mahdsollista, joku "2-4-8" vai mikä sen nimi on, siis puhdas matikkapeli.. ihan kauhee, jokohan ensi vuonna ampuu koulukaverinsa? Tai viime kevään hitti: "alchemist" yhdisteltiin eri aineita (englanninkielinenkin vielä), että saatiin uusia aineita aikaiseksi (esim. vesi + suola= meri). Tuskin tuosta mun lapsesta ikinä mitään tulee tuolla menolla.
Ensimmäinen pelini oli Mortal Combat, olin 9-vuotias.. Jännä homma et osasin jo siinä iässä kuitenkin erottaa tosielämän ja konsolipelien eron. Tässä on tullut jo 21vuotta pelailtua ties minkälaista konsolipeliä ja en ole miksikään sekopääksi tullut. En ninjaile ja hakkaa vastaantulijoita, enkä kaahaa autolla niinkuin GTA-pelissä.. tms..
Peleissä on ikärajoutuksia ja minusta vanhemman tulisi valvoa pelien pelailua, jos ei halua väkivaltapelejä pelattavan. Tai mikä parempaa, ottaa koko konsolin pois ja kasvattaa lapsensa pumpulilla täytetyssä tynnyrissä. Joka tapauksessa lapsi tulee näkemään väkivaltaa monelta erikantilta kasvaessaan, elokuvista, internetistä, tosielämässä jne.. sitä ei voi estää. Mutta siihen voi vaikuttaa, että miten tulee asiaan suhtautua
KUMPI TYKKÄÄ VIDEOPELEISTÄ JEHOVA VAI SAATANA
Must... resist...
Must... not... feed... the... troll...
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 21:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä muuten on. Tulevaisuudessa vielä enemmän.
Oi kamalaa! Kun olin 9v. vanhempani ostivat meille Playstationin ja pelasin sitä aivan hulluna. Sit seurasi totta kai Playstation 2 ja nykyään veljilläni on melkein kaikki pelit ja vehkeet.
Mutta odottakaapas. Vaikka minä pelasin tuolloin paljon ja veljenikin nykyään pelaavat (minäkin aina kun kotona käyn ja omassa kämpässäni tietokoneelle hankitulla emulaattorilla), niin:
Olen itse onnistunut opiskelemaan itseni sosionomiksi. Veljeni ovat kumpainenkin lukiossa ja näyttävät lähtevän sieltä aika hyvin paperein.
Eli, mitäs ap nyt niissä videopeleissä oikeasti pelkää? Minä en näin mielenterveyshuollon puolella työskentelevänä näe niissä mitään väärää kunhan osataan vetää rajat. Ei meilläkään koskaan saanut pelata koko päivää, vaikka mahdollisuus olisikin ollut. Ulos työnnettiin kyllä melko vahvoin käsivarsin, jos näytti siltä, että jämähdetään vastaanottimen eteen.
Tämä koko homma riippuu niin täysin kasvatustyylistä. Videopelit voivat olla osa lapsen elämää, mutta ne eivät saa korvata vuorovaikutusta.
Tajuatko että peli ei vaikuta ellri oo joku vitummoinen mielem terveys ongelma
Jos annat jonku lapsen pelaa esim minecraftia ei siitä mitää tuu
Pelasin liikaa tietokoneella, niin sain kannabispsykoosin.
videopeli on yleiskielen sana, joka kattaa kosolipelit (laite ja erillinen näyttö, joka entismaailmassa oli yleensä telkkari).